Ano, dámy a pánové. Říkám to přece už roky, toto je cesta, nabídnout obsah snadno, kvalitně a za rozumnou cenu. Pirátství totiž není příčinou úpadku hudebního (a jiných) průmyslů, ale jejich důsledkem. Smutné je jen to, že to tu mohlo být už tak před deseti roky.
Mimochodem, Supraphonu v jejich počínání velmi fandím, ostatně sám mám velký zájem o nahrávky Voskovce a Wericha ve FLAC.
Dobrá cena, dobrá kvalita, zaplaceno a hned staženo.
Co víc si přát?
Říkáme to pořád: "udělějte legální věci stejně snadné, jako pirátské, a nikdo pirátit nebude"
Hudba už snadná je - a kupuje se. Hry už snadné jsou (např. Steam) - a kupují se. Na řadě jsou filmy. Taky se budou kupovat.
Až půjde jedním klikem koupit aktuální film v HD v původním znění s titulky, bez reklam a "protipirátských" hlášek.
Tady jde o procento. Neni kupni sila. Ja kdyz v Rakousku vyjedu lanovkou na kopec, tak je tam bufet, kde "vsichni" co vyjedou nahoru daji preso za 3 Eur a strudl za 3 eur a pak jdou na vylet. U nas kdyz tam ten bufet je, tak si 80% lidi sedne a vytahne termosku a susenky. Mimoni pak budou tvrdit, ze kdyby tam byl stejne kvalitni bufet jako v Alpach, tak ty dve kila kazdy da. Neda, krachne to do mesice.
Neco ve stejne kvalite za nula korun zlomi drtivou vetsinu. Tim, ze dam prodavacce 80000 Kc za mesic se to taky nezlomi hned, ale uz to muze mit progres do budoucna. Pokud je 70% v republice "v prdeli" neni ani ten zaklad pro neco takovyho. Ja to vidim tak na 50 let, protoze banka it lidi v goretexovych bundach s velkym placatym mobilem co delaji databaze za 60000 Kc a jedinym konickem je hudba a film to nezachrani, musi to kupovat i prodavacky ze Sumperka.
Rozpad trhu způsobila neskutečná nenažranoast vydavatelství. Mám velkou sbírku CD, takže přesně vím o čem mluvím. Byly to hlavně naprosto nesmyslné ceny v devadesátých letech. Jedno CD stálo 500-600 korun. To je s inflací současná tisícovka! Samozřejmě že situaci navíc pomohla děsivá nadprodukce. Katalogy vydavatelství se zvětšily snad třikrát, tím se samozřejmě snížila i kvalitativní ůroveň.
A to si jako myslíte, že když byl někdo dlouhá léta "nucen" si to stahovat a tudíž se na to naučil, že teď to během jednoho roku všechny odnaučíte? Google donedávna hudbu u nás neprodával, Apple nemá v mém okolí skoro nikdo a o Spotify/Deezeru/.. běžný člověk nikdy neslyšel. Popravdě se i trochu divím těm prodejům na Supraphonline, já o tom nečíst pár článků na it webech, tak ani nevím, že ta možnost je.
ale kdeze DVD se piratilo jeste par let zpet a vydavatele si vydupali poplatky z kazdeho prazdneho CD a DVD a kdo dnes vypaluje filmy na DVD NIKDO! Protoze si je koupi v kazde trafice za 50. A nebo si ZAPLATI za "nelegalni" sluzby kde je muze stahovat online, je jen hloupost nenabidnout stejnou sluzbu svym zakaznikum, kdyz nastavi rozume cenu nebude se stahovat jinde nez original !
Jsem pro prodej hudby uvedeným způsobem, ale...
Předevčírem jsem byl na koncertě Patricie Petibon. Její CD "rosso - italian baroque arias" jsem přímo tam koupil za 400Kč a ještě mi jej zpěvačka podepsala.
Na http://www.supraphonline.cz/album/20777-rosso-italian-baroque-arias/flac ve flac stojí 429Kč, což je trochu nepoměr.
Na supraphononline mi chybí (u klasiky v minulosti vydané) pdf s originálními zdigitalizovanými booklety a obálkami, tak jak je má např. Chandos, Hyperion (mnohé dokonce volně ke stažení!) Většina "klasikářů" jsou velmi konzervativní jedinci a absence obálek (i relativně monotónních - viz DG v 50. letech - oranžovožlutá úprava LP obalů, přesto každá originální, i zdálky identifikovatelná). Některé edice měly velmi pěknou grafickou úpravu http://ulozto.cz/xEKunF6z/su-priklad-rar
Bez toho je ta práce taková polovičatá.
To uz se v CR neda zmenit, to je tak "nastavene". Ceny temer vseho 2x vyssi nez v Nemecku a Rakousku (casto uz i sluzeb), platy 4x nizsi. S tim prilis zazraku nenadelate.
Jinak hudbu kupuji vyhradne "zastarale" na CD mediich, ovsem jen v Nemecku :-) Docela se desim okamziku, az to tak nepujde.
Máme doma skříň originálních CD / DVD, ale posledních pár let nebyla nějak potřeba něco kupovat. PROČ lidi vlastně kupujete tu hudbu?
Teď je jedno od koho, ale proč, když je tolik způsobů jak jakoukoliv hudbu volně slyšet? To máte tolik peněz a hlavně času pořád něco starého / nového poslouchat? :-)
Pamatuji tak pred rokem divku, ktera zde psala, zemi kdyby jeden dil serialu stal korunu, tak je to drahe, protoze ona musi mit vsechny serialy co se ji libi. Tedy 6000 dilu ruznych serialu treba. A tolik penez neda. Je to extrem, ale je nutno pocitat, ze 50% a vice procent to nidky nekoupi. Vydavatele si musi vypocitat, jestli se jim to pro tech 18% vyplati.
Protoze to jsou velke idealy, ale kdyz ma nekdo v okne link na uloz.to a v druhem komerci za 29 Kc tak to chce vysoky moral to koupit, zejmena kdyz to je tento mesic desaty film.
Ja jsem ochoten platit i 300 kc mesicne za knihovnu, kde budou tisice audioknih a rozhlasovych her. To ale nidky nebude, protoze toto je naprosta minorita, kybl sracek co se tyka bezne muziky muzu poslouchat v radiu a taky to delam.
No, FLAC je sice asi 3x větší, než MP3, takže nějaké vyšší náklady na prostor a přenosy s ním jsou, ale pokud děláte opravdu KVALITNÍ MP3, pak to znamená si s každou skladbou hrát několik hodin, než se najde správné nastavení kodeku s nejlepším výsledkem, což jsou náklady podstatně větší.
Jak tedy děláte to MP3, sekáte to stejně nastaveným kodekem, bez ohledu, jestli to dechovka, Rolling Stones nebo Stravinskij? Protože pokud byste to dělali opravdu dobře, nikdy nemůžete mít na FLAC větší náklady.