špatně zapojený bojler je "nesmysl". Např. u PRE pouze omezený, "certifikovaný" seznam revizních techniků může a smí! schválit "správně a poctivě" blokovaný bojler. Protože na každém! bojleru je "světýlko", ví každý opravdu moc dobře, na jaký tarif jede, protože distributor z logiky fungování energetické soustavy VYPINA ohřev bojleru "přesně" v čase, kdy to uživatel nejvíc potřebuje.(např. konkrétně v ranní špičce). Seznam Časů tarifu je dostupný jak telefonicky, tak na internetu. Situace u toho zákazníka je z logiky věci černý(neoprávněný) odběr.
a u té příjezdové cesty někdo holt při stavbě "ušetřil", místo vyhřívacího drátu s vnitřní SAMOREGULACÍ (které logicky nepotřebují žádné teplotní čidlo) koupil pouze obyčejný, levnější vyhřívací drát BEZ samoregulace.
100tisíc ročně, což při ceně 4kč/kwh (on měl cenu ale výrazně menší za kw!) dělá cca 70Watthodin denně, což se dá velmi snadno, zdarma zapůjčeným levným čínským měřákem dohledat, nebo jen sledovat čísla na elektroměru. Určitě byl během roku několikrát na dovolené, a hodně lidí na tu dobu vypíná vodu/ odpojuje zbytečnosti.
Důležitý detail k situaci (a který není v rozhovor zmíněn) je také ten, že moderní elektroměry už dávno umějí a v některých částí prahy dávno pravidelně reportují spotřebu uživatele na "centrálu distributora". Stačí se zeptat techniků co v tom dělají, takže žádná externí krabička není vůbec potřeba.