Chápu, kamarádíte se Zandlem, tak se mu snažíte pomoci v již několik let neúspěšném projektu :-)
Kvůli dotazům na technické řešení a význam energomonitoru, jsem na Marigoldu zablokován. Nechápu s čím chce prorazit do ciziny, když ten systém z ciziny převzali a snaží se s ním prorazit zde, důležité je, že jim nejde v první řadě o množství zákazníků, to by byla základní chyba, kdyby "startup" měl zákazníky, co mají o systém zájem!
Jak bylo napsáno výše, energomonitor je zbytečnost a i v uvedených příkladech je jeho význam je sporný. U bojleru jde o zjevné porušení smlouvy s distribuční firmou a v druhém případě by mohlo být trochu divné, že je cesta po dešti rychle suchá.
Všeobecně k serveru Lupa - fakt se nic neděje, že je nutné se věnovat webům s návštěvností v desítkách lidí denně, jen kvůli tomu, že to jsou kamarádi? Na on the road už čtvrt roku visí spam na hodinky(jejich název je zde zakázán) a nikoho to netrápí, ani když si kvůli stránkám domluví rozhovor, to o přístupu jak Lupy, tak Bláhy dost vypovídá.
Když elektroměr odesílá spotřebu na centrálu, kde se ji já, jako uživatel domácnosti, dozvím? Ideálně v reálném čase? Nikde.. Pokud mi něco v baráku spotřebovává proud, a já nevím co, měřák na zásuvce mi nepomůže. A vypínat jističe a běhat k hodinám je pro otestování spotřeby nesmysl.
Já jsem si tu "zbytečnou krabičku" pořídil, přesně z důvodu, že mi celkem slušně stoupnul účet za elektřinu, ačkoli se nic doma nezměnilo.
Vidím v reálném čase odběr za celý dům a můžu hledat to, co žere víc, než je potřeba. Rozsvítím lampu a vidím po vteřině na displeji nárůst spotřeby domu o 30W, vypnu server a odběr klesne o 20W. Zapnu rychlovarnou konev, spotřeba stoupne o 2kW. Vypnu úplně všechno v domácnosti a vidím stálý odběr 250W a tím pádem problém. Co jiného mi tohle umožní? Já o ničem nevím...
S tím bojlerem je to trochu složitější. Zaprvé se časy spínání mění - na webu to sice najít jde, ale to uživatel zjistí až když začne pátrat. Navíc si "světélka" snadno všimne v klasickém bytě v koupelně, ale třeba v rodinném domě s bojlerem někdě ve sklepě to už tak samozřejmé není. Druhá věc je, že mnoho elektroinstalací je velmi historických, současné předpisy vedou k revizi při kompletní rekonstrukci, ale pokud se to neděje, tak může stará instalace běžet i velmi dlouho. Já jsem třeba ve starém bytě zažil situaci, kdy se mi zaseklo spínací relé a výsledkem byl stav, kdy tehdejší elektroměr (s odděleným HDO) počítal naopak trvale noční proud. Bylo kolem toho tehdy docela veselo... U novějších elektroměrů by se to chybné měření už nestalo, ovšem ta druhá část problému, kdy relé jaksi zůstalo seplé i když nemělo, nijak vyloučena není.
Jinak obecně si myslím, že přidaná hodnota Energomonitoru bude spíš v té analýze a hledání trendů v podobě přístupné i laikům. Pro základní zjištění odběru opravdu postačí i daleko primitivnější řešení, ovšem laik bez jakéhokoli vztahu k elektrotechnice bude v mnoha případech na čísla jen koukat a nic rozumného z nich nedokáže vyvodit :-( Nedělejte si iluze - naprostá většina lidí o tom prostě prakticky nic neví...
K tomu cenovému porovnání. Zařízení, které prodáváme my, na webu Current Costu nenajdete, je to náš zakázkový vývoj, který se běžně neprodává.
Pokud byste chtěli poskládat stejnou funkčnost z dílů na webu CC, tak si to můžeme spočítat spolu:
1) Current Cost White EnviR Energy Monitor za 50 liber (1600 Kč)
2) dvě cívky navíc (na třífázový rozvod) 18 liber (570 Kč)
3) Current Cost NetSmart PRO 24 za 43 liber (1376 Kč)
celkem tedy 3546 Kč plus poštovné
naše cena třífázové univerzální sady: 3306 Kč bez DPH, s DPH 4000 Kč a s dopravou, přičemž dostáváte v ceně podstatně lepší webovou službu.
Tolik k těm cenovým rozdílům, snad je to trochu srozumitelnější a bez nesmyslů, co tady šíří Martin V...
Zařízení mi přijde užitečné, o to se nehádám. Ale určitě kvůli zcela jiným přínosům, než že přijde na to, že někdo zpackal elektroinstalaci. A je na každém zákazníkovi, aby se podíval na účet a myslel při tom. Kdo tohle neví a koho to nezajímá, tak asi ani neví, že jsou nějaké energomonitory.
Jinak na bojleru není kontrolka HDO, to je kontrolka, že se ohřívá voda (protože když je uvnitř nahřátá voda, tak i přes momentálně jdoucí nízký tarif nemá proč svítit). Svítí kontrolka = ohřívá se voda (pokud se tedy bavíme o nejrozšířenějších bojlerech - Dražice, Tatramat, + kvanta levných šuntů z hobbymarketů za dva litry, možná Siebel nebo Siemens mají i kontrolku pro HDO, to nevím, nemyslím si to ale. Já dávám všude Dražice). Něco jako kontrolka HDO je leda tak na elektroměru resp. HDO modulu. Občas si někteří lidé dávají do instalace jistič navíc, kterým mohou přinutit bojler jet i ve vysokém tarifu, tam je riziko, že na to pak zapomenou (a to je také asi příležitost pro energomonitor). Dokonce se dělají i spínací relé, která se nahodí to toho režimu ON, bojler hřeje i mimo nízký tarif a když přijde signál HDO pro nízký tarif, tak vyskočí ovládací posuvník a jede to pak už jen na nízký tarif. Hodí se to třeba při velkém úklidu, návštěvách atd. - i to dokáže ušetřit, mnohdy pak stačí o něco menší bojler a v těch mimořádných situacích se holt přihřeje voda dráž, ale lepší, než když se někde pořád nahřívá, nespotřebovává a chladne.
A ano, uznávám, bojler >100 litrů nesepíná hned, ale z bojleru 80 litrů i 100 litrů, pokud je napájen, stačí odpustit celkem málo.
No, pan Blaha by se na svuj web mel divat casteji. Ze zvedavosti jsem to proklikl a co na me kouka?
Na frontpage jsou 4 prispevky - a vsechny 4 jsou spam... :-)
1) nejaka nabozenska sekta
2) hodinky
3) spodni pradlo
4) Fifa 2013
...
LOL!!! --> To ten "dedikovany pracovnik" asi cely den brouzda po FaceBooku...
PS: opravdu by me zajimalo, jak tato sluzba muze mit 150k uzivatelu. Mozna se v redaksi spletli a to "k" tam pridali omylem...
Tohle je ale tak trochu blábol, ať se na mě Patrick ani Michal nezlobí : "U desítek našich zákazníků jsme pak přišli na to, že mají špatně zapojený ohřev vody v bojleru. Ohřívali při vyšším cenovém tarifu, ne naopak. Na to ale normálně nemůžete přijít." - Na to se přece přijde tak, že po odpuštění trochu teplé vody během dne (umytí rukou atd.) se skoro pokaždé bojler zapne - což je doprovázeno rozsvícením kontrolky/doutnavky, že se voda hřeje. Prostě se nápadně často po použití ta voda ihned dohřívá. Třeba večer, kdy je špička. lidi chodí z práce, dívají se na zprávy, vaří atd. a nízký tarif se nepouští. Na to nepotřebuji energomonitor, ale jen znalost, kdy zhruba je puštěn nízký tarif a být trochu všímavý.
špatně zapojený bojler je "nesmysl". Např. u PRE pouze omezený, "certifikovaný" seznam revizních techniků může a smí! schválit "správně a poctivě" blokovaný bojler. Protože na každém! bojleru je "světýlko", ví každý opravdu moc dobře, na jaký tarif jede, protože distributor z logiky fungování energetické soustavy VYPINA ohřev bojleru "přesně" v čase, kdy to uživatel nejvíc potřebuje.(např. konkrétně v ranní špičce). Seznam Časů tarifu je dostupný jak telefonicky, tak na internetu. Situace u toho zákazníka je z logiky věci černý(neoprávněný) odběr.
a u té příjezdové cesty někdo holt při stavbě "ušetřil", místo vyhřívacího drátu s vnitřní SAMOREGULACÍ (které logicky nepotřebují žádné teplotní čidlo) koupil pouze obyčejný, levnější vyhřívací drát BEZ samoregulace.
100tisíc ročně, což při ceně 4kč/kwh (on měl cenu ale výrazně menší za kw!) dělá cca 70Watthodin denně, což se dá velmi snadno, zdarma zapůjčeným levným čínským měřákem dohledat, nebo jen sledovat čísla na elektroměru. Určitě byl během roku několikrát na dovolené, a hodně lidí na tu dobu vypíná vodu/ odpojuje zbytečnosti.
Důležitý detail k situaci (a který není v rozhovor zmíněn) je také ten, že moderní elektroměry už dávno umějí a v některých částí prahy dávno pravidelně reportují spotřebu uživatele na "centrálu distributora". Stačí se zeptat techniků co v tom dělají, takže žádná externí krabička není vůbec potřeba.
Asi o tom nevíte, ale je vymyšlana skvělá věc na zjištění odběru, jmenuje se to ampérmetr a fakt funguje a vyjde levněji než energomonitor.
Protože energomonitor měří pouze na vstupu a ampérmetr, kdekoliv ho připnete na drátek z jističe. jestli chcete, můžete mi za dobrou radu poslat něco na paypal ;-)
Presne tak. To se mi pred rokem stalo tady v Belgii - rocni vyuctovani na vodu, elektrinu a plyn prislo ve stejnou dobu. V rocnim srovnani spotreba vsech tri komodit klesla o 15-20%... A faktury? Za kazdou jsem zaplatil vice nez pred tim.
A ani se to nesnazili nejak se vymlouvat. Vysvetleni bylo oficialni a jednoduche: "lide spotrebovavaji cim dal mene a mi si musime udrzet marze..."
Takze je to zacarovany kruh, kde cim vice budete setrit, tim budou energie drazsi.
Kde přesně jsem psal nesmysly? Asi si mě pletete s panem Bláhou?
Vy i pan Bláha vše podáváte jako originální a jedinčnou službu a skvělý startup, přitom se jedná o obšlehnuté řešení, které jste asi trochu vylepšili a přidali k tomu webovou službu, čímž jsou vám zákaznící vydání napospas, protože bez vašeho webu jsou jim krabičky tak nějak ničemu.
Je mi jasné, že se snažíte prodat navoněnou zdechlinu nějakému hejlovi, protože když někomu předložíte plán, jak to zařízení chcete dodávat distributorům energie, ucvrnkne si do kalhot, ale není důvod, proč by to nějaký distributor kupoval, když stávající elektronické elektroměry ukazují jak okamžitý odběr v jednotlivých fázích, i maximální odebraný proud plus spoustu dalších hodnot, třeba množství elektřiny spotřebované ve vysokém a nízkém tarifu a i jaký tarif se zrovna počítá.
Nesmysly píšete neustále. Jak ohledně toho, co vyrábíme a co kupujeme, tak ohledně toho, jak měříme nebo co zobrazujeme. Zařízení jste neviděl, nepoužíval, chápu, že ho neznáte a nechcete znát, ale proč tady píšete věci, které prostě nejsou pravda a tváříte se, jako byste to zařízení používal? To je přeci prachsprostá lež, navíc tak zjevná :(
Obšlehnuté zařízení je to, kde vezmete cizí zařízení, okopírujete jej a vyrábíte ho pod svou značkou bez souhlasu. My jsme začali kdysi kupovat něčí zařízení, dnes jej z části vyvíjíme i pro dodavatele a děláme k němu především SW a FW řešení. Dost rozdíl. Důvody jsem vám vysvětloval jinde ...
Až budou elektroměry distributorů dělat to, co říkáte, na internetu, samozřejmě nás nebude potřeba.
To je kec. Je jediná možnost, jak to může spínat blbě, a to přehožení kontaktů na relé HDO. Tam je přepínací kontakt, který buďto sepne cívku pro VT v EM, nebo stykač po NT v bytovým rozvaděči. Všechno je to zaplombováno a před připojením EM požaduj distributor revizi. Takže se nabízí následující vysvětlení:
1. Nějak se samy přepojí dráty u zaplombovanýho HDO
2. RT vůbec neví, jak zapojit HDO a zákazník po něm může žádat náhradu za způsobenou škodu
3. Elektrikář zpackal zapojení stykače pro bojler 9záměna spínacího a rozpínacího kontaktu) - požadovat náhradu po elektrikáři
4. Zásah majitele - dobře mu tak
5. Existují stykače s páčkou trvale vypnuto - cívka - trvale zapnuto. Pokud někdo použije tento typ a zapomene to trvale zapnutý, je to taky jeho boj.
Po odchodu kohokoliv, kdo zasahuje do instalace, je potřeba převzít dílo - mrknout na web a zkontrolovat kontrolku na bojleru a ukazatel tarifu na EM. Pokud to zákazník neudělá, je to jeho problém.
By the way, podle zákona MUSÍ být domácí uživatel dodavatelem prokazatelně poučen o používání elektroinstalace, MUSÍ mít revizní zprávu a MUSÍ mít dokumentaci k aktuálnímu stavu instalace po celou dobu užívání nemovitosti. Takže výmluva, že nevěděl o dvoutarifu a jak ho zkontrolovat, je podle platné legislativy pitomost.
Vycházím z toho, co píšete a co propagujete. Protože ho chci znát, tak čtu co o tom píšete.
Kde sem se tvářil nebo dokonce napsal, že vaše zařízení používám?
Asi máme jinou definic obšlehnutého zařízení, to že kupujete CC a dáte si na to s jejich souhlasem "přelepku" na Energomonitor, z něj nedělá váš výrobek, co si budeme namlouvat. :-)
Blahopřeji, že pro ně dodáváte SW řešení, to je úspěch a nikde jsem to nezpochybnil, vyvracím vaše kecy ohledně toho, jak zařízení pomáhá zákazníkům a že se jim vyplatí, zjevně i vy to víte, protože uvádíte naprosto nesmyslné příběhy o statisícových úsporách.
Dovoluji si tvrdit, že málokdo potřebuje mít svou spotřebu na internetu, stačí jim že distributor umožní přístup k výstup S0 elektroměru, plynoměru či vodoměru a archivují si to doma, když už mají tak velkou touhu sledovat grafy odběru energie.
A takový návrh na vylepšení - co to rozšířit o modul(y), který by sledoval "problémové" spotřebiče jako je bojler, elektrické topení, klimatizace a podobně.
Pan Zandl má VŠE, myslím si, že slova jako účiník a napětí mu připadají jako urážlivá až sprostá. Třeba se mýlím.
Krabičku energomonitoru doma nemám a možná se tam dá upravit konstanta napětí, podle aktuální hodnoty v okamžiku instalace, pro "tvrdé" nové městské sítě to stačí a někde na vesnici, to bude dost nepřesné.
Asi to bude mít dost velký problém, pokud tam bude nějaký regulátor výkonu třeba pomocí tyristorů, který bude generovat harmonické, ale zase to bude minimum odběrů a s motory a indukčností se holt vypořádají nějakou "konstantou".
Mozna byste si mohl precist celou informaci znovu.
Pokud spravne rozumim tomu, co bylo prezentovano, pak:
a) retailovy trh je pro ne jenom jakasi cvicebni pomucka
b) jejich produkt je ten web (plus nejake analyzy za tim)
To, ze si Franta koupi nejakou sadu, je sice maly zdroj prijmu, ale netvari se, ze zrovna na tomhle vydelaji majlant.
S energomonitorem nemam nic spolecneho.
Záleží na tom, jaký způsob měření si zákazní vybere či spíše, jaký je pro něj vhodný. Indukční měření funguje, jak píšete.
Kromě toho máme dalších pět způsobů sběru dat, počínaje přímým/metalickým propojením, přes odečtu dat přes S0, až po vlastní elektroměr (samozřejmě podružný) nebo odečet dat z datového výstupu chytrého elektroměru distributora (máte-li). Takže záleží na požadované ceně a požadavcích, podle toho je k dispozici přesnost a další data. Přesnost měření ale pro identifikaci úspor není tak podstatná, jak by se vám mohlo zdát, takže u rodinných domů či malých firem je indukční měření pro identifikaci úspor zcela postačující.
Lokalizace odběru není jen dle fáze, můžeme jej lokalizovat i samostatným měřením, třeba průchodkou. Zase, záleží na tom co a proč.
Pak to moc nechápu. Já, když chci něco znát, tak si nevytvářím vlastní doměnky a konstrukce, ale zařízení si půjčím, seznámím se s ním a píšu, co vím. Nebo si požádám o schůzku atd. Samozřejmě můžete předpokládat, že když k nám přijde někdo, že by si to chtěl okouknout, tak ho vyhodíme nebo zmlátíme, ale ujišťuju, že to v businessu není zvykem, většinou se potenciálnímu zákazníkovi vychází vstříc.
Pod definicí "obšlehnuté zařízení" tedy rozumíte námi vyvinuté zařízení vyrobené jinou firmou v jiné fabrice. Zajímavé, ale hlavně, že jsme si upřesnili, co tím kdo rozumíme.
Dovolujte si tvrdit, co chcete, je lepší k tomu ale mít nějaká data. Víme, že jsou typy klientů, kterým se zařízení vyplatí už dnes, některým (typicky panelové domy) to naopak niec nezachrání. a myslím, že to všem na férovku říkáme. Jistěže sto tisíc úsporu to neudělá člověku, co má měsíčně dva litry na účtu.
Co by měl ten modul sledovat? Jen spotřebu, nebo ještě něco?
Zdravím :-)
Právě že jsem uvažoval o tom, že, vzhledem k tomu, že se v energetice pohybuji, bych to některým zákazníkům nabízel, ale pak jsem to vyhodnotil jako zbytečnost. Malému odběrateli to nejspíš nevrátí ani vynaložené náklady a velký odběratel, používá profesionální řešení.
Pravda je, že jsem vaše zařízení v ruce neměl a dělám to na základě napsaných informací.
U těch "problémových" zařízení by stačil asi modul hlásící - zapnuto/vypnuto, odběr by se dal odečíst na celkové spotřebě, kde by byl označen okamžik sepnutí.
A jinak z principu proti Vám a aenergomonitoru nic nemám, jen jsem se snažil poukázat na věci, co mi přijdou divné, když jsem to psal na Marigold.
To jsou bludy! Každá hospodyňka ví naprosto přesně kdy jí jde levnější proud a v tu dobu peče nebo pere. Ten kdo to neví, to řešit zjevně nemusí a radši si zaplatí za váš gadget se kterým se může chlubit v hospodě na telefonu, jak mu to doma žere on-line. Fakt k nezaplacení. Uživatelé vaší služby jsou hračičkové a na masivní rozšíření svojí služby zapomeňte. Za pár let to samé nabídnou sami distributoři elektřiny a "zdarma".
Libore, tuto znalost vetsina lidi nema. A i kdyz kontrolku HDO na bojleru ci pobliz ma, netusi, zda je nizky tarif kdyz kontrolka sviti, ci naopak.
V rodinnych domcich je cela tahle estrada nekde ve sklepe a tam opravdu malokdo chodi sledovat, zda bojler sepina pri HDO ci nikoliv. A bojler o 100+l opravdu nesepina po odpusteni vody na myti rukou......
Energomonitor to ukaze hned a prehledne. (a nejen tohle).
Pokud by doslo k opravdu vyznamenu setreni energie, tak dojde ke zdrazeni (nejaka vymluva se pro to vzdy najde). Presne jako to bylo s pitnou vodou.
Setreni tedy dlouhodobe v CR vyznam nema, protoze se obrati proti zakaznikum. Je hezke resit kolik W usetri ta ci ona usporna zarovka, kdyz ovsem topite elektrinou (to prece bylo strasne vyhodne, vzpominate tak pred deseti lety ?) tak je to uplne jedno :-)
Mimochodem, úplně stejná zařízení, jako v eshopu na energomonitor.cz vidím i u americké firmy na http://www.bestpowermeter.com/ - tak to je už ta expanze do zahraničí nebo všichni kupují stejná zařízení odněkud z Asie? Pokud to není jejich expanze, tak se ptejte možná na tom americkém serveru.
JJ, všichni to kupují od jednoho výrobce <http://www.currentcost.com/>. Obzvlášť doporučuji porovnání jejich cen s tím za co prodává energomonitor.cz
150.000 aktivních návštěvníků a nikdo se o projekt nonstop nestará?
Pokud by šlo skutečně o 150K každý den aktivních uživatelů (další návštěvy z vyhledávačů nepočítaje). Tak by výdělek (ne čistý zisk) činil cca 100.000Kč za den na angl. trhu.
Nebo je za aktivního uživatele povážováno když se UIP na webu ukáže víc jak 1x do roka?
Na hodinu si účtuji pouhých 1500Kč.
Musím Vás zklamat, nákup energomonitoru za vás sledování co kdy a jak jede nevyřeší, on je pouze na vstupu do objektu, hned za elektroměrem a zaznamenává, aktuální odběr. Takže v nějakém grafu uvidíte, že se někde něco v domě zaplo, ale co, to vám opravdu neprozradí, takže budete muset obíhat.
ps - najděte si čas na volný čas, takhle si ani neužijete života, než vás odvezou na Jipku.
Problém je, že elektrměr měří energii. To je výkon (kW) * čas (h)
Čas je jasný.
Výkon, to je napětí * proud * účiník.
Proud snad nějak měříte. Napětí, co jsem četl, berete jako konstantu a účiník zanedbáváte, i když ten hraje velkou roli.
Proud je měřený indukčně, tzn. nepodchytí DC offset - pokud tam bude z nějakýho důvou DC offset na proudu, trvale půjde třeba 100mA * 230V = 23W, o kterám ten bazmek ani neví.
A jak řešíte harmonický? To vám může ustřelit taky o desítky procent... A lokalizace odběru jenom podle toho, na které je to fázi... Dost slabý.
Romane, ucite se malo.
Current Cost vyrabi HW, ktery pouzivame.
Za posledni rok nejen ze zacali pouzivat nas firmware, HW meraky, ale take cloudove reseni, provisioning, analytiku dat a od pristiho roku nove bezdratove protokoly. Tyto funkcionality k samotnemu HW nejsou v UK dodavane (resp. nebyly).
Nasi technologii uz nyni dodavame zakaznikum v IT, Beneluxu a UK. A bude ve vsech novych modelech CC.
Asi tak k vyvoji HW a splacanym PHP.
Chcete tu nekomu namluvit, ze nez sejit obcas do sklepa a zeptat se znameho nebo se podivat do navodu, zda svitici kontrolka znamena ze je zarizeni v provozu nebo zda je vypnute. Je obtiznejsi nez si mesicne platit energomonitor?
Mozna si tu sluzbu nejaky zoufalec koupi, blbcu je v republice asi dost. Delat hlupaky z ctenaru Lupy je asi pres caru.