Mě to připadá, jako by Digizone "přinutila" Žáčka, aby to tedy nebylo tak okaté, aby napsal kritiku alespoň i na Svatby v Benátkách. Jinak si tento článek nedokážu vysvětlit. Ono totiž vůbec psát nějaké pojednání na tyto papundeklové vztahové low-cost seriály je vůbec zvláštní a nevěřím, že by se tím pan Žáček sám od sebe vůbec zabýval.
Já myslím, že Honza Žáček to vzal ze špatného konce především tím, že pitvá (ne)kvalitu seriálů televize Prima, která se jednoduše snaží vytvořit obdobný hit jako je Ordinace v růžové zahradě. Možná jsem jediný, ale myslím, že nemůžeme čekat kvalitní seriál od televize, která se snaží soupeřit s konkurenční komerční televizí, která má svůj úspěch postaven zejména na primitivní vlastní tvorbě a dát tak divákům podobný flák, jako má Nova. Můj osobní závěr je: Prima je pro mě mrtvá, poněvadž BOHUŽEL nezabrala dávná snaha o (skutečnou) atlernativu a současná cesta je pokus A la Čína. Snad ani Honza nedoufá, že se na Primě objeví seriál podobný (např.) Cirkusu Bukowsky. Myslím tak především tím, že snad na to nějáká početná skupina diváků čeká.
Přestože tento seriál nesleduji "poctivě", jsou mi tato tuzemská témata bližší, než virtuální schopnosti zahraničních supermanů.
Proč metrouši? Neudělal pan Žáček podobnou chybu, kdy kritizuje nedotaženost jakési scénky s dopravkou? Naznačil ve své kritice, proč použil titulek Metrouši v Benátkách?
Opravdu v "obyčejném" seriálu do primetime chybí nezbytná dávka nahoty a otevřených sexuálních scén? To by kvalitu seriálu zvedlo, nebo jen uspokojilo choutky recenzenta?
Ano, je to seriál určen pro tu prý odsouzeníhodnou většinovou kategorii "obyčejných" diváků, proto asi ty s IQ 150 a výše nezaujme. Stejně takoví vůbec na televizi nekoukají a dokáže je zabavit jen něco extra, staženého z netu.
Já bych s Vámi souhlasil, myslím s tím "odsuzováním" diváků podobných vztahových seriálů (na to pojmenování začínám být alergický), ačkoliv je nesleduji. Bohužel mám jiný názor na to, že bych sledováním tuzemských filmů i seriálů byl blíže ke zdejšímu "klimatu". Je to pochopitelně individuální záležitost, jako u všeho jiného, a zase musím říct, že pokud mám chuť sledovat příběhy "obyčejných" lidských osudů, tak jsou mi velmi často mnohem bližší (i sympatičtější) ty, kde se dokážů často i sám identifikovat a bývá to z drtivé většiny právě v zahraniční produkci, ať už španělské, americké nebo francouzské. Možná i proto bych nepoužil Vašeho balancování, kde na jedné straně jsou tuzemská témata a na straně druhé pak zahraniční supermani. Tento názor bohužel často slýchávám od lidí (nemyslím teď pochopitelně Vás), co si vytváří názor na zahraniční produkci, díky mainstreamu českých televizí a nezasvěcený člověk si potom takto automaticky vytváří názor, že je například americká produkce především o superhrdinech, plechových monstrech, policejních honičkách atd. Pokud sleduji dění na filmovém plátně a nenechám se ovlivnit blockbustery, tak můžu s čistým svědomím napsat, že díky zahraniční produkci jsem viděl ty nejkrásnější "citlivá" dramata (bez použití nejmodernější techniky). Osobně mám nejraději žánr drama, ale jsem zastáncem názoru, že právě sledováním filmu nebo seriálu se chci často odpoutat od reality, proto se rád podívám na sci-fi nebo horor. Zároveň jsem přitom i zastáncem všech těch superhrdinů, potvor a tak dále. Ovšem, jindy se zase nechám zlákat "vykopávkou" s Janem Pivcem, Jindřichem Plachtou či skvělým artovým filmem. Reprezentuji tak nějákou "kovanou" skupinu?