Před devíti lety se bylo možné poprvé seznámit v tuzemsku s výsledky dat věnované sledovanosti, které dodala společnost Mediaresearch. V rámci malého ohlednutí tato agentura zjistila, že Češi za tu dobu proseděli u televize více než 105,6 miliardy hodin a měli možnost shlédnout 12,5 milionu pořadů. První projekt měření sledovanosti od Mediaresearch probíhal v letech 2002 až 2007, druhý běží od roku 2008. Peoplemetry jako takové v Česku odstartovaly v roce 1997 a do roku 2002 je provozovala společnost Taylor Nelson Sofres Media.
ČTĚTE TAKÉ: Víkendová sledovanost: Hokej zasáhl do zajetých stereotypů
V současnosti je měřeno 1 833 domácností. V porovnání se zahraničím se jedná o nadstandardní vzorek. Celkem se za dobu trvání projektu vystřídalo 5 020 domácností,
uvedla při této příležitosti PR asistentka Pavla Chlebounová ze společnosti Mediaresearch. Data jsou reportována každou vteřinu a televize je mají k dispozici vždy druhé den ráno v devět hodin. Za 9 let měření bylo nastřádáno v této podobě přes 250 GB dat. Se sledovaností stanic pracuje také server DigiZone.cz, který vám pravidelně přináší každých sedm dní týdenní výsledky v podobě podrobné zprávy.
Asociace televizních organizací, která sdružuje měřené televize a mediální agentury a je zadavatelem tohoto průzkumu, momentálně připravuje výběrové řízení na nového provozovatele peoplemetrů, protože firmě Mediareseaerch vyprší příští rok v prosinci smlouva na druhé pětileté období.