Asociace televizních organizací (ATO) podepsala v pátek 28. dubna smlouvu, ve které pověřuje společnost Mediaresearch ke sběru dat o sledování televize až do roku 2012. Měření bude nadále probíhat pomocí TV meterů, které zaznamenávají, kdo se na přijímač divá, a každou sekundu odesílají přes mobilní síť data do centrály ke zpracování. Výsledkem nově podepsané smlouvy je mj. navýšení počtu domácností, ve kterých budou zařízení umístěna, a to ze 1333 na 1850.
Společnost Mediaresearch v poptávkovém řízení zvítězila poprvé před pěti lety a sledovanost pro ATO měří od roku 2002. Vloni uspěla znovu, když porazila agentury GfK Praha a TNS SK. Proti současnému stavu dochází prakticky ve všech oblastech ke zkvalitnění dosud poskytovaných služeb,
sdělila včera ČTK jednatelka ATO Hana Svobodová.
Měření sledovanosti se v ČR uskutečňuje od roku 1997 a jeho prvním realizátorem byla společnost Taylor Nelson Sofres Media. Od dob, kdy na měřícím trůně panuje Mediaresearch, se nezbytné technické zařízení přejmenovalo na TV meter. Podrobné údaje využívají především celoplošné stanice, tedy Česká televize, Nova a Prima, které průzkum rovným dílem hradí. Data jsou důležitou zpětnou vazbou pro oceňování reklamního času, resp. pro určování počtu lidí, kteří reklamu viděli. Osobnost vnesl grafům sestaveným na základě měření sledovanosti bývalý ředitel televize Nova Vladimír Železný, který jimi sobotu co sobotu oblažoval diváky pořadu Volejte řediteli.