Vlákno názorů k článku Medián Petra Koubského: Ukážu vám budoucnost zpravodajství, ale má to háček od Petr Tesařík - Nesouhlasím. Každý člověk stejně potřebuje cítit příslušnost k...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2014 17:26

    Petr Tesařík

    Nesouhlasím. Každý člověk stejně potřebuje cítit příslušnost k určité skupině, jejíž hodnoty sdílí. Nevidím důvod, proč by tu roli nemohly převzít média (tak jako ji kdysi v minulosti měly).

    Naopak, protože témata i doplňující komentáře by měli tvořit nadprůměrně informovaní lidé (viz důraz na kvalitu obsahu), připadá mi to lepší než spontánní filtrování prostřednictvím sociálních sítích.

  • 24. 1. 2014 17:09

    Petr Tesařík

    Tohle je samozřejmě možné. Ale dokud nebude nějaké zpravodajství mít monopol (nebo ti největší uzavřou kartel a utvoří oligopol), nebude to fungovat.

    Když někdo kupuje automobilku, určitě mu stojí za to, pročíst si nejen zprávy „svého“ média, ale také několika dalších, které si určitě nenechají ujít příležitost svého konkurenta řádně vytrestat a upozorní, že jaksi podezřele neinformuje o tom, co se nehodí jejich majiteli. Navíc díky omezenému množství zpráv je reálné sledovat těch médií víc.

  • 24. 1. 2014 14:24

    dino

    Mě jeden důvod napadá, Vy skrytě předpokládáte, že média jsou plná lidí motivovaných touhou podat čtenářům/divákům "objektivní" obraz reality (uvozovky proto, že povolujete subjektivitu v rámci hodnot sdílených širším společenstvím).

    Jenže tak realita nefunguje, do zpravodajství se promítají parciální zájmy rozličných subjektů a vůbec nemusí jít o jakési "sdílené hodnoty". Onen v článku popisovaný model přiznaně omezeného množství zpráv dokonce umožňuje hrát si na špičkové zpravodajství a zároveň zcela veřejně ignorovat libovolně velký výsek reality.

    Hypotetický konstrukt, majitel nejsledovanějšího zpravodajského portálu zainvestoval do automobilky, která má problémy, o nichž nebude informovat, aby nevznikla panika a on tak získal čas svůj podíl prodat někomu, kdo ještě neví, co přijde. Ale zároveň může produkovat "špičkové zpravodajství", jen se prostě "zaměří na jiné oblasti".

    Že je to absurdní? Že se to nemůže stát? Snad, jen mě nenapadá proč...

  • 22. 1. 2014 13:32

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    má-li být text kvalitní, musí taky spoléhat na paměť čtenáře, a dát mu prostor na vlastní názor. A ne se snažit mu ten názor utvořit. To pak snižuje čtenost, protože to odrazuje čtenáře s rozdílným názorem, když to tam není, tak si oba póly mohou myslet, že článek vyjadřuje i jejich názor, podle toho jak sami ta fakta interpretují.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).