Přesně tak!
Jaký důvod tedy je, že o tom Koubský píše, když si většinu toho podstatného mám najít sám jinde?
příklad? Koubský příště napíše - Na Slunci jsou erupce, já si pak aktivně vyhledám co s erupcema je, jak vypadají, jestli jich je málo nebo hodně, co z toho vyplývá pro život na Zemi a v diskuzi poděkuji Koubskému za skvělý a vyčerpávající článek :-D
Nějak nechápu, proč se vůbec tento článek objevil na serveru "o českém internetu".
Já doufám že je tohle filozofie budoucích médií (těch všeobecných), a né jenom pro mobilní zařízení ale těch internetových všeobecně. Moje vize: řazení informací podle čtenosti\důležitosti s ohledem na posledních cca30dní. U každé kauzy\události stručný přehled v čase následují články novinářů zároveň nezávislé články čtenářů na dané téma po schválení redakce + kreativní systém pro diskuzi. Stručně: web s přehlednou pavučinou pro každé důležité téma. Kapacita mozku je v krátkodobém čase omezená , dá se říct že v běžných médiích existuje pouze propaganda emociálních věmů nebo také propaganda přítomnosti. Vnímání konkrétního časoprostoru se ignoruje , je to jednoduší a jistější. člověk který prospal včerejší den nemá šanci se zorientovat (resp. dá to práci)v probíhající události , aspon u těch českých médií. Potenciál internetu je nevyužit , kromě toho je to ještě horší viz. výše.
Ako príklad je spomínaný aj na Androide prístupný Circa News.
Jasně , to je pravda. Přesto web založený s motivací konkrétní filozofie může přitahovat v první řadě uvědomělé čtenáře poté i ten zbytek. Ideální by byla kombinace , něco řadí administrátor něco automat , samozřejmě tak aby uživatel věděl kdo dělá co a měl víru ve smysl řazení.
Nesouhlasím. Každý člověk stejně potřebuje cítit příslušnost k určité skupině, jejíž hodnoty sdílí. Nevidím důvod, proč by tu roli nemohly převzít média (tak jako ji kdysi v minulosti měly).
Naopak, protože témata i doplňující komentáře by měli tvořit nadprůměrně informovaní lidé (viz důraz na kvalitu obsahu), připadá mi to lepší než spontánní filtrování prostřednictvím sociálních sítích.
Tohle je samozřejmě možné. Ale dokud nebude nějaké zpravodajství mít monopol (nebo ti největší uzavřou kartel a utvoří oligopol), nebude to fungovat.
Když někdo kupuje automobilku, určitě mu stojí za to, pročíst si nejen zprávy „svého“ média, ale také několika dalších, které si určitě nenechají ujít příležitost svého konkurenta řádně vytrestat a upozorní, že jaksi podezřele neinformuje o tom, co se nehodí jejich majiteli. Navíc díky omezenému množství zpráv je reálné sledovat těch médií víc.
Ja, priemerný občan SR, nemajúci iPhone, si nepozriem ani printscreen. To som riadne dopadol. Toto nie je komentár, ale informujúci článok a mal by v ňom byť obrázok spomínanej aplikácie. Pre súčasnú žurnalistiku stačí doťahovať myšlienky do konca a vkladať obrázky do textu.
Napad dobry, az na to pocatecni razeni. Podle ctenosti to nepujde, protoze v obecnych mediich lide stejne nejvice ctou nejvetsi kraviny. Priklad: zrovna koukam na jeden z nejserioznejsich belgickych deniku (lesoir.be), kde prave maji sloupek s nejctenejsimi zpravami:
- opravdove modelky ve spodnim pradle bez photoshopu
- fotbalista Hazard chce prestoupit do andrlechtu
- Laurent Louis (politik, neco mezi Sladkem a mistrem Beanem) by se mel jit lecit
- Federer vyhral ctvrtfinale Australian Open
- Lukaku: Anelka by kvuli neonacistickemu pozdravu suspendovan byt nemel
Takze takovehle jsou nejctenejsi clanky na (presto) jednoum z nejserioznejsich zpravodajskych webu...
Opravdu se clovek pta, jestli lide o nejakou kvalitu stoji...
Mě jeden důvod napadá, Vy skrytě předpokládáte, že média jsou plná lidí motivovaných touhou podat čtenářům/divákům "objektivní" obraz reality (uvozovky proto, že povolujete subjektivitu v rámci hodnot sdílených širším společenstvím).
Jenže tak realita nefunguje, do zpravodajství se promítají parciální zájmy rozličných subjektů a vůbec nemusí jít o jakési "sdílené hodnoty". Onen v článku popisovaný model přiznaně omezeného množství zpráv dokonce umožňuje hrát si na špičkové zpravodajství a zároveň zcela veřejně ignorovat libovolně velký výsek reality.
Hypotetický konstrukt, majitel nejsledovanějšího zpravodajského portálu zainvestoval do automobilky, která má problémy, o nichž nebude informovat, aby nevznikla panika a on tak získal čas svůj podíl prodat někomu, kdo ještě neví, co přijde. Ale zároveň může produkovat "špičkové zpravodajství", jen se prostě "zaměří na jiné oblasti".
Že je to absurdní? Že se to nemůže stát? Snad, jen mě nenapadá proč...
má-li být text kvalitní, musí taky spoléhat na paměť čtenáře, a dát mu prostor na vlastní názor. A ne se snažit mu ten názor utvořit. To pak snižuje čtenost, protože to odrazuje čtenáře s rozdílným názorem, když to tam není, tak si oba póly mohou myslet, že článek vyjadřuje i jejich názor, podle toho jak sami ta fakta interpretují.