Je to tak 2, mozna 3 mesice, co nejaky profesor povidal prave o matice a pricinach nenavisti deti vuci ni. Rikal, ze na to tema existuje vyzkum, kde se zjistilo, ze neexistuje zadny vylozeny odpor u deti v predskolnim veku, ani zadne vyrazne rozdily ve schopnosti matiku chapat, ale behem prvniho 1/2 - 3/4 roku skolni dochazky, se to prudce meni. A tudiz jednoznacnym vinikem jsou neschopni vyucujici.
Jinak ty blbosti se vyucuji nejen v matice.
Pravda, jen bych oponoval s tou matikou. Co se učí na dnešních školách a kdo a jak to učí, není nic, co by školáky dokázalo nadchnout pro matiku. Podobně jako ve všech oborech, tak i v matice se děcka zatěžují nesmyslnými podrobnostmi a pak nestíhají vstřebat ani základní věci.
Jo a programování má jen špetku společnou s matikou. Z větší části je to o logice :-)
Hlavní problém je, že matematika se dnes na školách učí jako paměťový předmět (pochopitelně, kulminuje to na středních školách), kdy není důležité rozumět (on tomu často nerozumí ani pedagog), ale naučit se nazpaměť desítky stran "čínského písma", jehož význam žákům nikdo nevysvětlí. Na těch gymnáziích je "třešničkou na dortu" fakt, že v prvním ročníku se učí mechanika včetně odvozování příslušných vzorečků a příslušné matematické postupy (integrály, derivace atd.) se učí až ve třetím a čtvrtém ročníku - takže se opět vyučuje malování "čínského písma" zpaměti (a nelze se divit, že až se k tomu učivu dostanou v matematice, tak je děckám blujno, jen ty symboly uvidí).
Navíc má matematika značné problémy s definicí základních pojmů a postupů (což je drastický rozdíl třeba proti programování - v programu jednoduše nelze použít nedefinovanou proměnnou nebo proceduru - interpret nebo překladač to ohlásí jako chybu). Prostě je to takový blívajz, kde jsou nejúspěšnější žáci s velkou paměťovou kapacitou, pro žáky tendující k logickému myšlení je matematika utrpení.