To neni omyl, to je prosty fakt. Informaci pribyva geometrickou radou, a stejne jako dnes neexistuje vedec, ktery by badal ve vsech oborech lidskeho konani - narozdil od stredoveku, kdy to bylo zcela normalni, tak si nemuze a dokonce ani nesmi clovek pamatovat informace, nesouvisejici s tim, cim se zabyva ... jinak by se z toho totiz zblaznil.
A zacina to uz na zakladnich skolach, kde se neustale pridavaji dalsi a dalsi informace ... pricemz "absolvent" nema zcela zakladni schopnosti "pro preziti" ve spolecnosti. Napriklad vetne rozbory ... naprosto zbytecna a nesmyslna vyuka neceho, co nikdo nanic nepotrebuje. Na to abych napsal vetu, nepotrebuju vedet ze je neco sloveso, prislovce, pricesti, cas ... tim necht se zabyvaji badatele rejpajici se v jazyce, tech 10 lidi to mozna potrebuje, aby to mohli nejak popsat.
Nebo ... ja se ucil kde se co vyrabi, pestuje, museli sme to doplnovat na slepou mapu ... po 5ti letech z toho nebylo pravda vubec nic. Zcela zbytecne informace, zbytecne vyhozeny cas.
Takze trebas povazuju za rozumne, ze nekdo umi na mape najit alespon nejvetsi staty = ma zakladni predstavu, ale povazuju za zcela zbytecne, aby znal mesta v nich ... pokud ho to zajima, zjisti si, pokud ne ...
Mimochodem, celkem dobre si pamatuju, ze sem dostal (na stredni) za ukol referat z Kafky ... a ucitelce sem narovinu rek, ze tohle proste cist nebudu.