Lídrem českého televizního trhu, alespoň co se týče počtu odvysílaných reklamních spotů, už není Nova, ale konkurenční skupina Prima. Podle serveru MediaGuru.cz programy FTV Primy za první čtvrtletí letošního roku odvysílaly 55 procent reklamních spotů umístěných na televizních stanicích v Česku. Nova, která do loňského roku v objemu reklamy vedla, za stejné období dosáhla reklamního podílu 29 procent. Číslo však uvádí pouze objem nasmlouvané a odvysílané reklamy, nikoli její cenu a tedy celkové výnosy.
K TÉMATU: Nově se propadly příjmy z reklamy o pětinu. Plošně snižuje honoráře
MediaGuru.cz upozorňuje, že v loňském prvním čtvrtletí byla situace opačná: skupina Nova odvysílala necelých 50 procent ze všech televizních spotů, skupina Prima pak téměř 40 procent. Zajímavý podíl na trhu s reklamou si drží TV Barrandov, která v letošním prvním čtvrtletí dosáhla hodnoty devět procent, přičemž v podílu na sledovanosti se pohybuje na polovině této hodnoty. U Novy je pokles daný novou obchodní politikou: skupina výrazně omezila vysílání reklamy v hlavním vysílacím čase, vytvořila prémiové časy v tzv. super prime time a oznámila, že letos plánuje menší výnosy z reklamy než loni.