Media Club ohlásil zvýšení ceny televizní reklamy v průměru o dvanáct procent

17. 10. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Důvodem zdražení je podle obchodního ředitele Ladislava Dianišky „zvýšení investic ze strany inzerentů a zaplněnost reklamního prostoru“.

Pro příští rok nabídne Media Club opět prodej čtyř mediatypů a hodlá dále navýšit prodej reklamních formátů v HbbTV. Podle obchodního ředitele Media Clubu Ladislava Dianišky přinesla letos zavedená prodejní cílová skupina 15 až 69 let mediálnímu zastoupení afinitu lepší o deset procent.

PSALI JSME: Televizní reklamu čeká zdražení, shodují se komerční televize

Daří se nám dosahovat vysokého podílu ve sledovanosti, díky změně prodejní skupiny jsme od ledna do září dosáhli lepší afinity až o deset procent u všech cílových skupin. Zásluhou příznivé ekonomické situace se nám z 95 procent podařilo vyprodat televizní reklamní prostor, hodnotí letošní rok Dianiška.


Autor: Karel Choc

Obchodní ředitel Ladislav Dianiška (vlevo) a provozní ředitel FTV Prima Vladimír Pořízek.

Stejně jako letos bude Media Club zastupovat prodej reklamy pro skupinu Prima jak na televizních stanicích a v online prostředí, tak i v tištěných časopisech. I nadále bude zastupovat rozhlasové stanice ze sítě Radio United Services, hudební stanice skupiny Óčko, komediální stanici Prima Comedy Central, dětský kanál Nickelodeon, Mňam TV a nově i Mňau TV společnosti CE Media. Od října by se Mňau TV měla objevit i v peoplemetrovém měření.

S Barrandovem zatím není podepsaná smlouva

Obchodně by měl Media Club příští rok zastupovat i stanice skupiny Barrandov, stejně jako loni ale zatím není podepsaná příslušná vzájemná smlouva – v příslušném bundlu by měly tvořit osmnáct procent. I v příštím roce budou moci klienti Media Clubu nakoupit reklamní prostor formou společného nákupu na všech televizních stanicích zastupovaných Media Clubem v rámci tzv. bundle. Zastoupení stanic v reklamním prodeji u bundle Exclusive bude nově v poměru Prima 53 procent, Prima Cool čtrnáct procent, Prima Love devět procent, Prima Zoom šest procent a Prima Max osm procent. Ostatní stanice zastupované Media Clubem pak budou tvořit zbylých deset procent. 

MM 25 baliček

„Online formáty letos v podílu tržeb rostly o deset procent, přičemž šedesát procent z tohoto množství tvoří videoreklama. Na vzestupu je i formát HbbTV. Po roce od jeho uvedení tvoří pětiprocentní podíl v tržbách a v příštím roce plánujeme dosáhnout podílu deseti procent,“ dodal Dianiška.

V nových obchodních podmínkách zůstávají zachována časová pásma prime time mezi 17:30 až 23:30 hodin a Off prime time mezi 23:30 a 17:30 hodin. Všichni klienti, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2017 do 16. prosince, budou mít zachovaný Off prime time koeficient na úrovni 0,8.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).