Meh. Na dárky a DRM není nikdo zvědavej. Hry mají mít férovou cenu. Pouhý přeprodejce, by chtěl lítat vrtulníkem. Už stačí, že jím lítají majitelé práv. To je základ celého kurvení. Copyright v současné podobě. Ten vytváří neskutečnou nerovnost mezi tvůrci, konzumenty a majitely práv. Dokud tu ta zrůdnost v dnešní podobě bude, piráti se bude z těch 90% dál.
Zrovna ve hrách je problém spíš jinde. Celá produkce her "zholywoodštěla", takže se cpou obří prachy do reklamy a spoléhá se na to, že to lidi díky masáži koupí nejlíp ještě předem a tím se peníze vrátí. Za rok už si nikdo na tu hru ani nevzpomene, ale to nevadí, je tu nový hit. A když to schéma nevyjde, tak za to můžou piráti.
No zrovna ve hrach je ted indie scena rozvinutejsi vic nez kdy jindy
https://twitter.com/DaveOshry/status/786257545044295680
Battlerite
Firewatch
Starbound
Stellaris
Rimworld
Factorio
Paladins
Stardew Valley
Hearts of Iron IV
Co tak nejak znam, tak indie je Factorio a Rimworld, Hearts of Iron a Stellaris jsou Paradox, coz je sice zavedene studio, ale nevim, jestli je to AAA marketingove prehraty stroj...
Po mirnem pogoogleni pusobi jako indie i nekolik z tech zbyvajicich.
Jasne, neni to cely trh, EA asi tlaci svoje masovky na Origin(u), ale i tak tu nejakou dominanci AAA titulu nevidim
Pánové z Xzone už dlouho uvažují o nasazení HTTPS, ale pokaždé jim do toho něco vlezlo? Pan Schovanec si asi dělá legraci. HTTPS by mělo být samozřejmostí u všech stránek natož u eshopů, kde se pracuje s osobnímy údaji a jinýmy citlivýmy daty.
Výmluvy, že Xzone není Alza a nemá desítky programátorů jsou vyloženě trapné. Na nasazení HTTPS rozhodně není potřeba desítky programátorů. Samotné nastavení webserveru a získání DV certifikátu se dá stihnout do půl hodiny. Větší výzva je vypořádat se s mixed content (na vašich stránkách by jediný problém představovala ta reklamní srajda od Seznam.cz, jinak jsou externí zdroje dostupné přes i HTTPS) a naučit redakční systém HTTPS. Zde záleží na tom, jak dobře ho máte napsaný, ale opět by to neměl být výraznější problém, pro 2 až 3 lidi je to práce do týdne zvládnutelná se vším všudy.
Motivaci pro nasazení HTTPS, tedy vstřícný krok vůči zákazníkovi, moc nevěřím. Spíš pánům z Xzone teče do bot kvůli tomu, že Google Chrome počínaje lednem příštího roku bude označovat stránky bez HTTPS a s přihlašováním jako nebezpečné a bude zobrazovat varování podobné tomu, na jaké jsme zvyklí při chybě TLS spojení. To jen ukazuje, že HTTPS je na Xzone nasazováno za 5 minut 12.
Potom mě také šokovalo tvrzení, že chyba v provizním systému umožnila únik zákaznických údajů. To by se nestalo pokud by byly databáze pro login odděleny od databáze s uživatelskými údaji a obě dvě databáze odděleny od ostatních databází.
Dobrý den,
já zcela chápu, že nezveřejňujete cenu prodeje, ale proč se proboha pan redaktor nechá tak snadno odbít?
Mě by zajímaly alespoň řádově ty částky, byly to statisíce, milion+?
Komu taková informace může uškodit? Vždyť ti důležití vše stejně uvidí skrz divizi Agrofertu, ministerstvo financi...
Drive ... 5+ hodin hratelneho dema, patch na hru byl spise vyjimecny, vsechny hry z placek jsou stale funkcni, lze si je kdykoli zahrat znova. Hry bezne na 40hod a vice.
Dnes ... zadne demo, vemi vyjimecne lze hru v den vydani alespon nainstalovat, v extremnim pripade i spustit. Nekolik mesicu vychazi GB patchu (v objemu nekolika her) aby se to dalo alespon trochu hrat. Po 1/2 roce a vypnuti nejakeho serveru si muze hrac sve jednicky a nuly nalozit. Hry bezne na 5hodin a mene.
Dnes (a zitra) ... zadna hra, prodavaji se jiz jen sliby, treba ten uzasny online rezim No Man's Sky. Nebo ta uzasna rozmazana padajici kvalitka v Mafia 3.
Kdyby tvurci, vydavatele a preprodejci nebyli zlodeji, tak by si mozna hraci ty hry i kupovali.
Chlape, chlape. Chováte se tak, jako by hráči měli ústavní právo na hraní. Nemají. Chceš hrát? Musíš akceptovat cenovou politiku. Nechceš? Tak si najdi nějakou jinou zábavu zadara. Jinak jsi zloděj.
Herní průmysl se změnil, ano, řada her má v D day problémy, ale ono to má pane logiku, ty jsou mnohonásobně větší, složitější, propracovanější, složitější, než v onom herním pravkěu. Říkat, že je vše špatně, když ani náhodou není, je dost legrační. Třeba hra jako GTA V či Assassin's Creed kdyby v den D neobsahovala žádnou chybu, nebylo by to normální.
Jistě, normální je vydávat polotovary.
"...jsou mnohonásobně větší, složitější, propracovanější,..." - když jsi takový odborník, tak jistě víš, že většinu dat tvoří vymodelované objekty, nikoliv programový kód, ten zabírá minimum prostoru. Nehledě na to, že toto není omluva. Nějaká chyba se vyskytně vždy, ale současný stav připomíná situaci, kdy bych si koupil auto v plný palbě a půlka věcí chyběla, nebyl pořádně seřízenej motor, chybí tam olej,zatýká střešním oknem, cestou mi upadnou kola, protože je někdo zapomněl dotáhnout apod.
"Musíš akceptovat cenovou politiku." - Nemusím.
"Tak si najdi nějakou jinou zábavu zadara. Jinak jsi zloděj." - To asi jo, ale neni to ve výsledku jedno? Prostě nebude kšeft, prašť jak uhoď.
Smiřte se s tím, že kopírování je jakási přirozenost tohoto světa. Bez něj bychom tu nebyli.
Daník to vidí trošku jinak:
http://www.imgup.cz/image/LAY1
http://www.imgup.cz/image/LAYE
...pokud se na PC prodalo 5 milionu Skyrimu, těžko se chce věřit, že by dalších 95 milionu stáhli a hráli piráti. Už jen proto, že na světě je lidí s PC, na kterém jde Skyrim hrát, možná někde okolo 100-200 milionů a není pravděpodobné, že by každý druhý majitel PC hrál tento titul.
Mám jen dvě poznámky:
1, XZone rozhodně není dvojka na trhu s hrami, ale trojka /ALza udělala na hrách za rok 2015 větší obrat/, pokud bychom počítali i obrat za herní konzole, tak je to uplně jinde ve prospěch Alzy.cz - několikanásobně.
2, Web Xzone je velmi zaostalý, někdy minulý rok teprve zavedli našeptávač!!! v roce 2015. Předtím na tom prakticky nešlo vyhledávat ani na první ani na druhý ani na třetí pokus. Já osobně bych si tam nezaregistgroval kreditku ani za milion, díky neexistujícímu zabezpečení.
Díky