ČR rok 2017: Průměrně 1GB měsíčně.
https://www.mobilmania.cz/clanky/infografika-spotrebovavame-stale-vice-mobilnich-dat-hlasove-hovory-stagnuji/sc-3-a-1343289/default.aspx
Ono je tu vcelku jedno protože podle zpráv ve sdělovacích prostředcích extrémně nízké mají platy, požadavky na získání řidičáku, nebo náboženskou a politickou toleranci atd.... Takže ikdyž se posměšně díky jednomu výroku označuje ČR "specifický" trh.
Polsko nejde označit jinak a nemyslí že jejich model je přenositelný pro opravu stavu v ČR.
To je známé, že tu dlouhodobě podporujete ty zdejší předražené služby. Ale je to jako vždy, Polsko má reálné výsledky a ČR nemá.
To se zdaleka netýká jen služeb mobilních operárotů. Ti co jezdí do Polska pravidelně si možná všimli, že i jiné věcí tam fungují lépe (a některé hůře). Například výrazná modernizace železniční infrastruktury.
Dobrá otázka, ale odpověd v textu postrádám.
Všichni regulátoři v EU regulují mobilní terminaci, ale ta má minimální dopad na koncové ceny. Takže UKE musel zaregulvoat cenu za přístup do mobilní sítě pro hlas, volání a data. Taková regulace ale nevznikne ze dne na den. ČTU by o tom mohl vyprávět.
Pracovne jezdim do Indie a do Egypta.
V Indii za $10 mam neomezenej vsechno 4G (ale ne cesky 4G, opravdovy rychly Internet pro celou rodinu, klidne z jednoho mobilu) Internet a volani. Navic platim jen volani na zahranicni cisla a do jinych statu v Indii nez kde jsem koupil kartu.
V Egypte mam 4G router kterej zmakne kdekoliv po Kahire klidne tri laptopy plne brouzdajici, stahujici, sledujici youtube & firends.
V Cesku mam nejlepsi a nejdrazsi neomezeny firemni tarif. Uz prvniho v mesici v Brne, kde je vic lidi nic nefunguje a jsem rad ze sleduji DVTV v nizkem rozliseni. Cca v pulce mesice mi prijde zprava o omezeni sluzeb.
Pripominam, v Kahire je vice lidi nez v Brne :-). Jo a vsichni v Kahire pouzivaji mobilni Internet, i na doma :-)), misto wifiny :-)))).
Jo, vertikalizace služeb je modla, teďka jsem to zažil TMobilu. Klient, který platil původně 1800 mobily + 300 za pevný internet + 200 televize, si nechal dát výhodný balíček za 3500, kde má to samé, akorát "výhodně v balíčku". Když jsme to pak spočítali, tak klient litoval, že si to nespočítal předtím sám :) Dostal pár giga dat a pár kanálu v TV za příjemných 1000 Kč a s dvouletým úvazkem :)
Ja si klidne litr priplatim, kdyz dostanu jednoho cloveka, ktery ani k nam jezdit nemusi, ale ktery tam bude pracovat dele nez 1rok (treba 5, nepotrebuji nekoho z roku 1999, ale nekoho, kdo jeste v 2Q 2018 NEprodaval uzenky a taliany a v 2q 2019 NEbude prodavat stresni krytinu) a kdyz mu zavolam, tak se mu dovolam, pokud ne, tak bude za 3 hodiny volat zpet a ktery me odpovi na dotaz, co to platim na fakture, nebo co to maji na webu za novou sluzbu. Treba ze bude vedet co to znamena Total Duo Business 128 kbit/s a proc se to najednou muze objevit na fakture.
Zatim se muzu dovolat asi 500 uplne dutych lidi, kteri asi do tydne zjisti 1/10 veci co bych chtel vedet. A z tech 1/10 je pulka error a druha pulka vlastnost, za kterou se omlouvaji.
dalo by se to odbýt komentářem "nepozornost neomlouvá", ale tak jednoduché to vážně není. Tyhle triky se na nás valí ze všech stran, totéž řešíme co pár let nejen s operátorem, ale i s bankami, pojišťovnami, dodavalem elektřiny, plynu a všichni se přitom ustálili na tomto konceptu "zneužívání nepozornosti" klientů , no a když si všimnou pošlou na ně retenční komando a všechno je zase v nejlepším pořádku :-) Je to únavné, kdyby alespoň mohly existovat nějaké cenové srovnávačky ale k těm neexistuje prostor právě v důsledku existence neveřejných nabídek a retenčních oddělení nemá smysl veřejné nabídky srovnávat, protože je skoro nikdo nakonec nevyužívá a vše se odehrává na trhu cenové nekonkurence podpultových nabídek :-))