Chapu to predevsim tak, ze prispevek Malcolma Gladwella je namireny na problem prehnaneho ocekavani, se kterym se setkavam i v prizemni praxi marketingu. O cem rozhoduje pocet pratel, pocet navstevniku stranek, pocet fanousku, pocet lajku apod.? Na jedne strane o (ne)oblibe nejakeho fenomenu, produktu nebo osoby a na strane druhe o "nicem". Kazdy sleduje sve cile - prestehovat byt, znicit komunismus, neco prodat, podrazdit ucitele chemie... Toho lze dosahnout mnoha zpusoby, v soucasnosti i pomoci internetu, youtube, FB, mobilu apod. Cile revoluci jsou stejne, jejich prubeh take, meni se zpusoby komunikace. Jak by asi vypadat Twitter treba takove NSDAP, kdo by ho sledoval a kdo by ho naopak hanel?
A nakonec mirne offtopic druha svetova valka na FB: http://www.collegehumor.com/article:1802364
Rád bych upozornil na práci Honzy Páva s názvem První internetový prezident (k nalezení na Slidesharu). Honza tam popisuje, jaká všechna média: vlastní sociální síť, Facebook, Youtube, Twitter, MySpace, Flickr, mobilní marketing byla použita při kampani Baracka Obamy. Je nesporné, že prostřednictvím soc. sítí organizovali spoustu aktivit a řídili dobrovolníky. Mimo jiné jim to pomohlo získat obrovské prostředky z příspěvku jednotlivců, protože bylo již platné omezení na jednotlivce ve výši příspěvku.
Mimo jiné taky cituje jednu členku Obamova týmu spravující online média, která říká: "Jakmile máte vizi, můžete začít využívat sociální sítě jako nástroje, který vám dopomůže vizi naplnit. Bez této vize je sociální síť jen další internetovou stránkou."
Já s tímto pohledem souhlasím. Pokud budete mít vizi dostatečně silnou pro hodně lidí, pak se může uskutečnit i prostřednictvím sociálních sítí. Pokud chceme pak hodnotit jejich význam, myslím, že je na místě otázka: Událo by se to nebýt sociálních sítí?