Majitel Šlágr TV: Od 19. listopadu budeme vysílat celoplošně v multiplexu 3

13. 11. 2012
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

Už za týden se v pozemním multiplexu 3 objeví další celoplošná televize. „Startujeme příští pondělí v poledne,“ říká v rozhovoru pro DigiZone.cz majitel Šlágr TV Karel Peterka.

Jak vlastně došlo k tomu, že se z původní televize Stil letos v létě stala Šlágr TV?

Oslovili nás pracovníci Stil TV, zda bychom pro ně nechtěli připravovat nějaký pořad. Spolupracovali jsme s nimi už na Public TV, kde jsme těsně předtím, než tato televize zkrachovala, začali dělat písničky na přání. Netušili jsme, v jakých jsou problémech. Vysílali jsme s nimi poslední dva měsíce, písničky měly velký úspěch. Lidé z Public TV za námi potom přišli, když rozjížděli Stil TV, zda bychom něco podobného nepřipravovali pro tuto nově vznikající televizi. Tou dobou už končila reklama v České televizi, tak jsme si říkali, proč to nezkusit? Podmínkou ze strany Stil TV bylo, že musíme zaplatit vysílací čas, v němž půjde náš pořad. Postupně jsme se dostali až na částku, za kterou byla Stil TV šířená na satelitu, takže jsme tyto poplatky vlastně hradili my.

Šlágr TV vysílá na základě vlastní licence. Televizi Stil jste tedy nepřebírali, nekoupili jste ji?

Ne, měli jsme dohodu, že budeme platit poplatky za šíření satelitního signálu, a jakmile Stil TV jako taková skončila, dali jsme jejímu provozovateli určité odstupné. Jinak jsme od nich neměli z programového hlediska co přebrat. Stil TV měla obrovské štěstí, že narazila na Šlágr, protože ten postupně obsazoval větší a větší prostor v jejím vysílacím schématu.

Televize Stil tedy zanikla a na jejím místě vznikla úplně nová stanice. Jenže řada lidí tyto dva programy nerozlišuje a v létě se začaly šířit informace, že jste zkrachovali. Sám jste kvůli tomu natočil a odvysílal vzkaz divákům. Co vás k tomu vedlo?

Hlavním důvodem byl krok UPC, která nás ve svých kabelových rozvodech vypnula. Šlágr TV totiž má svoji vlastní vysílací licenci, na kterou se nevztahovaly smluvní vztahy se Stil TV. I když jsme byli určitý pokračovatel tohoto programu, Šlágr TV je úplně nová televize. Jakmile jsme začali vysílat na svoji licenci pod názvem Šlágr TV a UPC nás vypnula, začali nám na naše call centrum masivně volat diváci a ptát se, co se děje. Šlo o stovky telefonátů. Všem jsme slibovali, že uděláme všechno pro to, abychom se do nabídky UPC vrátili. Diváci měli strach, že jsme zkrachovali, protože měli pocit, že když se jim místo Šlágru objevila černá obrazovka, skončili jsme. Proto jsem namluvil onu výzvu do vysílání, ale ve skutečnosti to nebylo tak dramatické, jak to možná vypadalo, šlo jen o to, uklidnit lidi a říct jim, že jsme nezkrachovali

Stil TV měla u UPC vlastní programovou pozici, Šlágr TV v téhle kabelovce vysílá prostřednictvím programu HD+ od společnosti Sat Plus, která zajišťuje distribuci vašeho signálu. Budete časem v UPC vysílat samostatně jenom pod svojí značkou?

Ano, chystáme se na to.

Souvisí to s tím, že se chystáte vstoupit do celoplošného pozemního digitálního vysílání? Všechny pozemně šířené programy, pokud mají licenci pro DVB-T vysílání, musí kabelové společnosti ze zákona zařadit do svojí základní programové nabídky pro všechny zákazníky.

To mi říkáte „zlatou větu“, protože pokud by to tak bylo, byli bychom tomu jenom rádi. Zatím jsme u UPC v rámci programu HD+, ale samozřejmě s touto kabelovou společností jednáme, máme od ní určitou nabídku. Pokud by se potvrdilo to, co říkáte, měnilo by to situaci a určitě by nás to těšilo. Zatím jsme nedosáhli toho, abychom v UPC vysílali samostatně na vlastní pozici.

Proč chcete jít do pozemního vysílání, když to je nejdražší způsob distribuce signálu? Nebude to pro vás likvidační? Finanční náročnost DVB-T vedla ke krachu Public TV, která také vysílala celoplošně…

To je otázka, kterou teď nemůžu zodpovědět. Cokoli bych řekl, bylo by asi špatně. Nevím, kolik diváků nás sleduje přes satelit. Ale náš program dělá radost tolika lidem, jak v České republice, tak na Slovensku, že jsme si řekli, že to zkusíme.

Podle mých informací jste se už dohodli s Českými Radiokomunikacemi na vysílání v celoplošném multiplexu 3, kde byste měli odstartovat příští pondělí 19. listopadu. Je to pravda?

Ano, je to pravda, odstartujeme 19. listopadu ve 12 hodin.

Jednali jste jen s Českými Radiokomunikacemi, nebo i s Radimem Pařízkem a jeho firmou Digital Broadcasting, která provozuje konkurenční multiplex 4?

Bavili jsme se i s ním, ale multiplex 4 má modernější technologii a my jsme přeci jenom zaměřeni na lidi, kteří potřebují Šlágr TV zachytit na starších přijímačích. To pro nás bylo naprosto zásadní. Věděli jsme, že bychom se u multiplexu 4 úplně netrefili do potřeb našeho diváka. Nehledě na to, že multiplex 4 pokrývá zejména velká města a my jsme televizí venkova a menších míst.

Takže potřebujete masivní pokrytí multiplexu 3.

Ano. Prostě to chceme vyzkoušet. V této souvislosti bych byl nerad spojovaný s Public TV. S touto televizí nemáme nic společného, pouze jsme pro ni velice krátce připravovali jeden pořad.

Public TV jsem zmínil jenom proto, že měla také obrovské ambice a vysílala celoplošně v multiplexu 3, jenže to finančně neutáhla.

My nemáme nijaké ambice. Nejsme ani trochu namyšlení, nemyslíme si, že vyhrajeme. Jdeme do toho s naprostou pokorou. Víme, že děláme lidem radost. Máme od nich spoustu dopisů. Samozřejmě existují lidé, kteří nám řeknou, ať je neotravujeme s Evou a Vaškem, ale pak je tu spousta dalších, kterým to dělá radost a lidovou muziku potřebují. Neděláme to kvůli penězům, pracujeme tak, abychom nezkrachovali. Šlágr TV pro nás není projekt, na kterém bychom chtěli vydělávat, ale je to pro nás hlavně srdeční záležitost a kreativní náplň života.

Na druhou stranu pozemní vysílání je finančně opravdu hodně náročné, takže si na něj budete muset vydělat. Máte obchodní model Šlágru promyšlený tak, abyste to dlouhodobě vydrželi?

Nevím, můžu vám k tomu říci jedinou věc: netušíme, o kolik víc lidí nás uvidí a jak moc se zvýší objednávky naší produkce. Můžu říci jediné, že při vysílání přes satelit a bez jakékoli reklamy jsme schopni uživit sami sebe. A když by se nám to podařilo takhle zachovat i při pozemním vysílání, jsme s odřenýma ušima schopni to utáhnout. Záměrně nemluvím o reklamním prostoru, který na Šlágru bude a o němž nevím, jak moc bude využívaný. Zda získáme procento z reklamního koláče, nebo jen půl. To se teprve uvidí.

Takže je to pro vás spíš takový pokus. Můžete prozradit, na jak dlouho jste uzavřeli smlouvu na vysílání v multiplexu 3? Jestli to je na rok, nebo na delší dobu?

Zatím na dobu kratší než jeden rok, ale je to dostatečně dlouhé období, abychom pochopili a poznali, zda to má smysl.

Šlágr vysílá z vlastního studia v Dubném, na stejné adrese působí i vaše firma Česká Muzika, největší vydavatel dechovkových CD a DVD v České republice…

Když řeknete jenom „dechovkových“, je to příliš úzký výsek toho, co děláme. Vydáváme mnohem víc druhů hudby, dechovka je jen jednou součástí. Kromě dechovky se zabýváme country a dalšími žánry, nepodceňujeme „obyčejné“ lidové písně. Česká Muzika je firma, která patří mezi pět největších vydavatelství u nás. Stejné postavení má dceřiná společnost Československá muzika ve Skalici na Slovensku. Od začátku nám bylo jasné, že Šlágr TV musí být česko-slovenská televize. Obě země komunikujeme rovnoprávně, a i na Slovensku jednáme o tom, abychom se dostali do některé z lokálních terestrických sítí.

Ve spojitosti s Českou Muzikou jsem se chtěl zeptat, co všechno vám tohle spojení umožňuje? Předpokládám, že největší výhodou jsou autorská práva k videonahrávkám, která využívá Šlágr TV ve svém vysílání.

Ano, to je jasné, máme 500 hodin vlastní muziky, kterou můžeme pouštět do televize. Máme k ní autorská práva, nemusíme ji od nikoho kupovat. Česká Muzika točila od roku 2003 pravidelně deset hudebních DVD měsíčně. Kdybychom neměli vlastní obsah, nehráli bychom si na televizi.

Máte hudební vydavatelství a televizi. O lidovkovém nebo dechovkovém rádiu jste neuvažovali? Svého času takový projekt připravovalo hned několik velkých rozhlasových společností.

Myslím, že tu jsou jiní, kteří o to usilovali. Samozřejmě bychom to mohli udělat, protože v České Muzice máme přes dva tisíce dechovkových písniček. K tomu sedm set country, čtyři sta cimbálovek, atd. Písniček máme ve videu určitě deset tisíc, v audiu by jich bylo asi třicet tisíc. Jenže rádio by byl zase úplně nový projekt a mně už je dvaašedesát let, asi bych neměl sílu na rozjíždění dalšího podniku. Byli bychom toho schopni, ale zatím mě to vůbec nenapadlo. Televize nám bohatě stačí.

Když se chystáte na Šlágru poskytovat reklamní prostor i jiným společnostem než vlastnímu vydavatelství, využijete služeb nějaké mediální agentury?

Určitě, počítáme s tím.

Pak je otázka, jak vykazovat inzerentům zásah kampaní. Vstoupí Šlágr TV do peoplemetrů?

Kvůli tomu vstupujeme do pozemního vysílání, takže časem asi ano.

Jakého cíle byste vlastně chtěli se Šlágr TV dosáhnout? Máte nějakou dlouhodobější vizi?

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Naše vize je asi jediná a neměnná: být tu pro co nejvíc krásných lidí, pro které to děláme. A nejde o žádnou omáčku, naši diváci to moc dobře vědí.

Foto pro DigiZone.cz: Jan Tabery, Česká Muzika

Budete sledovat televizi Šlágr v pozemním vysílání?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).