MailChimp přechází na novou verzi, nabídne nové rozhraní a poznámky

16. 6. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Populární služba pro přípravu a rozesílání newsletterů se dočká změn. Provozovatelé uvedli, že vyslyšeli dvě nejčastější přání uživatelů. Jaké novinky tedy přijdou?

MailChimp, oblíbená služba mezi internetovými obchodníky pro přípravu a rozesílání nejrůznějších newsletterů, zítra (tj. 17. června 2013) přechází na novou verzi. Webové uživatelské rozhraní bude nyní responzivní, aby s ním bylo možné pracovat i na tabletech a dalších mobilních zařízeních. Provozovatel služby slibuje jednodušší podobu a rychlejší navigaci.

Další z proklamovaných novinek je možnost online spolupráce na přípravě newsletterů díky integraci nástroje do editoru, přes který si jednotliví uživatelé mohou pro sebe zanechávat poznámky. Dle vyjádření provozovatele šlo vedle podpory mobilních zařízení o nejžádanější funkcí. Další vylepšování je prý v plánu ještě letos, ovšem nyní je prioritní přechod na nové webové rozhraní.

MailChimp uvádí, že má tři miliony uživatelů. Kolik z nich je z České republiky, prý není možné blíže specifikovat. Že se služba uchytila mezi českými obchodníky, však naznačila vlna kritiky rozhodnutí portálu Seznam.cz, který letos v březnu začal e-maily ze služby MailChimp striktně blokovat u své služby Email.cz. Údajně kvůli již neúnosnému spamování.

Ovšem nakonec blokování trvalo jen několik dnů. Přesto někteří obchodníci na sociálních sítích avizovali, že Seznam.cz zažalují kvůli ušlému zisku, protože nemohli oslovit své zákazníky, kteří s příjmem newsletterů souhlasili. Několika z nich jsme se dotázali, jak nakonec postupovali, ovšem během týdne nám přišla jediná odpověď, jejíž autor si přál zůstat v anonymitě.

Po konzultaci s právníkem náš obchod od záměru ustoupil. Způsobená škoda by se obtížné prokazovala a české soudy různých stupňů si často nevyzpytatelně protiřečí. Navíc už na naší stránce na Facebooku jsme byli obviňováni, že se chceme jen zviditelnit. Vzhledem k tomu všemu jsme od podání žaloby ustoupili,“ odpověděl nám jednatel menšího e-shopu.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).