Hlavní navigace

M.I.A. se zbavuje Kvanta

25. 2. 2003
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Do věčných lovišť se v poslední době odebrala řada aktivit Českého Telecomu na poli internetového obsahu. Za všechny jmenujme alespoň Svět namodro a jeho nezdařený prodej za jeden milion korun. Včera udělal Český Telecom další krok - zbavil se výměnného reklamního systému Kvantum, který přechází pod společnost CP Online.

Před nedávnem jsme v článku o situaci kolem již neexistujícího zpravodajského serveru Svět namodro uvedli, že nebyl jediným statkem, který Český Telecom hodlal (či spíše měl v úmyslu) zpeněžit. Hovořilo se především o systému výměnné reklamy Kvantum spadajícím pod mediální agenturu M.I.A. Napsali jsme tehdy, že cena zatím není známa, třebaže se objevila spekulace, že Český Telecom nabídl Kvantum portálu Atlas za 1,5 milionu impresí. Marketingový manažer M.I.A. Daniel Nohel mi následně mailem vynadal, že se pouštím do nepodložených spekulací, které M.I.A. poškozují. Nakonec jsme však nebyli daleko od pravdy. Kupcem je sice CP Online, dceřinná firma vydavatelství Computer Press, cena ale patrně nebyla o mnoho vyšší.

„Vážený uživateli, provozovatel výměnného reklamního systému Kvantum, společnost M.I.A., a.s., se rozhodla pro připojení systému Kvantum k systému NewLinx, provozovanému společností CP Online, a.s. Toto připojení proběhne 1.3.2003. (.) Veškeré uživatelské účty systému Kvantum budou zachovány a budou převedeny pod správu systému NewLinx. Práva uživatelů Kvanta nebudou nijak dotčena a kredity získané v souladu s platnými Pravidly systému budou převedeny do systému NewLinx v plné výši. Případné nesrovnalosti budou řešeny individuálně. Pro zajištění pokračování výměny reklamy budete nuceni změnit reklamní kódy na svých stránkách,“ píše se ve včerejším dopise uživatelům Kvanta.

V první řadě je třeba říci, že Kvantum není už kvůli své historii typický výměnný reklamní systém. Vznikl hlavně pro potřeby serverů sdružených v komerční reklamní síti IMS – do jeho nástupu na těchto serverech v době mimo komerční kampaň běžela jen víceméně náhodná směsice jejich bannerů, které vyměňoval administrátor po zaslání emailem. Do vínku Kvantum od IMS zdědilo řadu zajímavých členů, mj. Quick, Fincentrum či Neviditelného psa. Systém byl sice otevřený dalším členům, ti však podléhali schválení administrátora, předpokládalo se tedy, že cílem bude určitá kvalita a exkluzivita účastníků na úkor masovosti a maximálního množství protočených impresí. Výsledek můžete vidět sami.

WT100

Kvantum nikdy nepoznalo opravdový vývoj. Od začátku se nacházelo v jedné a téže verzi, která byla plná chyb, o jejichž opravování se nikdo nestaral. Zajímavé se zdálo pouze skutečností, že jeho součástí byly servery nacházející se portfoliu M.I.A. V současné době Kvantum distribuuje pro asi tisíc serverů méně než milion reklamních ploch denně, které se zobrazí přibližně sto tisícům uživatelů. Aktuálně obhospodařuje 20 kampaní. Akvizice údajně nemá finanční hodnotu, i když předseda představenstva Computer Press Jiří Hlavenka ani Daniel Nohel se k celé záležitosti nechtěli (z neznámého důvodu) vyjádřit. NewLinx připojením Kvanta získal pouze „nějaké drobné“, M.I.A. se naopak zbavila ztrátového podniku, jehož provoz ji stál peníze.

Počínání zapadá do nové online strategie Českého Telecomu, jejímž základním mottem je: „Internetový obsah ano, ale pouze od třetích stran.“ Nynější divize a dřívější odštěpný závod Českého Telecomu Imaginet fungoval pod vedením Daniela Dočekala jako „produkční centrum“, které na všechny strany chrlilo autorský obsah. Český Telecom chce na tomto poli do budoucna hrát roli jakési platformy, protože původní cesta se mu neosvědčila. Že to myslí vážně ukazuje i vystoupení Českého Telecomu ze SVIT (Sekce vydavatelů internetových titulů při ÚVDT), kde byl zcela nepochopitelně členem, s odůvodněním, že restrukturalizuje své aktivity na poli internetového obsahu.

Který ze dvou největších výměnných systémů používáte více?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).