LUKO spojencem AT&T Unisource

10. 11. 1999
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Společnost LUKO Czech-Net včera oznámila nové připojení své sítě linkou o kapacitě 4 Mb/s k uzlu AT&T Unisource ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle informací od představitelů této společnosti však nechtějí všechno jen pro sebe, ale naopak u nás hodlají kapacitu sítě AT&T Unisource prodávat i dalším.

LUKO bylo doposud připojeno linkou 2 Mb/s k pražskému uzlu AT&T Unisource, který je tu bez velkého rozruchu už nějakou dobu. Tento uzel byl přitom připojen do Amsterodamu a podle zjištění Petra Součka tomu tak doposud stále je. Nová cesta do Frankfurtu má dvojnásobnou kapacitu, 4 Mb/s, a je fyzicky realizována dvěma linkami o kapacitě dvou megabitů. Dodavatelem je SPT TELECOM.

O spolupráci s AT&T Unisource jsem hovořil na Invexu s Richardem Kozou, ředitelem LUKO Czech-Net. LUKO podle něj nezůstane jen v pozici prostého zákazníka, ale má s AT&T Unisource podepsanou distribuční smlouvu, která jej opravňuje k tomu, aby prodávalo připojení k této síti i dalším poskytovatelům připojení. Jde tedy o podobný model, jaký mají další upstream provideři, například Ebone či Global One, ovšem s tím podstatným rozdílem, že AT&T Unisource u nás nemá přímé obchodní zastoupení a chce jít cestou Luka. Tázal jsem se i na ceny, za které LUKO (resp. AT&T Unisource) nabízí své služby, ale dostalo se mi jen lakonického ujištění, že jde o ceny konkurenceschopné.

AT&T Unisource patří k světovým Internetovým gigantům a bylo s podivem, že se u nás doposud více neangažovalo. Přestože AT&T ze společného podniku pozvolna vycouvává s ohledem na svoji nedávnou akvizici Internet Global Network (původně divize IBM), Unisource by měl i bez tří současných počátečních písmen fungovat i nadále. Zda a jakou si na našem trhu získá pozici záleží především na obchodní politice vůči zákazníkům, tedy poskytovatelům připojení.

Marek Antoš

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).