Hlavní navigace

LUKO Czech-Net na prodej?

24. 3. 1999
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Už delší dobu se spekuluje o tom, že kromě poskytovatelů, kteří u nás působí jako pobočky zahraničních firem a těch firem, které už byly někým koupeny, jsou na prodej v podstatě všichni - a dosavadní vývoj to potvrzuje. Včera byla na Yahoo! zveřejněna v tomto kontextu zajímavá tisková zpráva.

Na tuto zprávu, kterou si můžete přečíst sami, mne upozornil jeden z našich čtenářů – taková věc mne vždycky velmi potěší, tím spíše, že bych se k této zprávě jinak nedostal. Pochází od společnosti Euroweb International Corp. a hovoří o koupi 100% podílu ve firmě LUKO Czech-Net.

Společnost Euroweb je podle zprávy vedoucím poskytovatelem připojení v Maďarsku a nyní chystá expanzi směrem na západ; ale zase ne tak daleko. První rozšíření oznámilajiž na počátku března a týká se slovenského trhu, kde má Euroweb odkoupit 51 % společnosti EUnet Slovakia. Na rozdíl od českého EUnetu není zřejmě jeho slovenský jmenovec členem celoevropského holdingu EUnet International (potažmo Qwest, resp. KPN-Qwest), takže je tato operace možná.

Další na řadě má být LUKO a tedy český trh; Euroweb má však dalekosáhlé plány a do roka a půl chce být přítomen na pěti trzích střední a východní Evropy. Jak udává tisková zpráva, jednání se společností LUKO by měla být definitivně uzavřena do měsíce a půl.

O aktuální informace jsem včera požádal také pana Richarda Kozu, představitele firmy LUKO Czech-Net, který však nechce předbíhat a zatím se k možnému prodeji nevyjádřil.

Uvidíme tedy, jak jednání dopadnou. Je to asi půl roku, co jsem s jedním kolegou diskutoval o tom, zda směřujeme ke koncentraci trhu a kdy to bude. Já tvrdil, že velmi brzy: nechci říkat, že na moje slova došlo, ale probíhající přesuny mne o tom přesvědčují. Takže otázka už v této chvíli stojí spíše jinak: kdo bude další a kdy?

WT100

Marek Antoš


Vybrané starší, související články:

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).