A jak chcete posoudit, jestli jini nerikaji bludy, kdyz neznate ani vychozi mnozinu merenych webu? Natoz mnozinu NEmerenych webu?
A dal, Toplist mj. nemeri zadne relevantni zahranicni weby a ani nektere velke ceske weby. Takze o uzivateli, ktery ma gmail, chodi na facebook a idnes a hleda na googlu, vubec nic nevi. Je to proste dost zkresleny stripek celeho webu a usuzovat z nej na celkovy obrazek se neda.
brzy se rozsah a obsah vyhledávačů scvrkne na byzbysové a zaplacené nabídky SEO kouzelníků. Potřebuji-li vyhledat nějaké informace o nějakém zařízení, procesu atd, na jakém principu to funguje, jaké to má parametry nebo předpoklady, gúúúúgl mi nabídne 20 stránek překupníků, hochštaplerů co za peníze radí ve všem možném, ale to co potřebuji vědět, tak takové stránky ne. Bída. Takže navrhuji říznout gúgla na byznys a na osvětu a vzdělávání uživatelů.
od té doby, co vyhledávače nevyhledávají to co člověk hledá, ale "to co někdo zaplatil, abych našel, když budu hledat XXX" - nastal plynulý sešup do pekel.
co to je SEO? jen další sračxka, aby uživatel nenašel to co hledá, ale to co si někdo zaplatil aby klient našel když hledá X.
proto dnes bojujete s linkfarmami, seo-optimalizací, optimalizací proti seo, seo keywords v url, sklkem, adwords, a všemi dalšími nešvary co autor popsal.
může to skončit jen tak, že vyhledávače už vůbec nebudou vyhledávat nic použitelného, a proto za umístění v vyhledávačích nebude už nikdo ochoten nic platit - protože bude vyhledáván sice často, ale zcela irelevantně. a evoluce zrodí jiný způsob vyhledávání. nějaké seo optimalizace jinak pro gůgla jinak pro seznam je jen odbočkou ze v principu jednosměrky do kšá.
Ale po posledním fulltext updatu, který asi vyvolal i tento článek to spíš vypadá, že cíleně ustupuje.
Jak jinak si vysvětlit, že právě stránky, které mají originální obsah ustupují do pozadí a nahrazují je výše zmíněné změny nějakých robo textů, doslova pár promíchaných slov keywordy, MFA, nebo případně paste copy blogy... .
To prostě bolí, ti nejschopnější MFA budou cílit na G, ti co to myslí se stránkami vážně na G a seznamu zbydou důchodci a záplava špatných MFAčkarů.
Přitom strategie "nedělat nic" tj. být předvídatelný seznamu roky fungovala. Nechápu jak si mohou myslet, že nějakejma hurá updatama někoho dohoněj.
Přitom Google se celkem kazí viz další dnešní novinka o milionech odstraňovaných adres každý den, to máte nejméně 400 milionů nejméně středně často navštěvovaných stránek co mu zmizí z vyhledávání za rok, myslíte, že to na kvalitě není znát? Že jde jen o warez?
Seznam kdyby prováděl pomalé ale kvalitní změny, stál na místě nemá co zkazit, ale "hurá" snaha + česká vyčůranost ho potopí.
Toplist neni meritko pro jakekoliv hodnoverne zavery. Meri malo webu a jejich metodika neodpovida 21. stoleti. Ve skutecnosti kazdy na trhu vi, ze v poctu uzivatelu Google predehnal v CR Seznam uz nekdy pred dvema lety (a to mluvime jenom o vyhledavani - pokud bychom tam zapocitali vsechny dalsi sluzby, bylo to jeste driv. Ostatne Seznam uz predehnal i Facebook).
V Seznamu od te doby ponekud zmenili strategii a ve vyhledavani nechteji G konkurovat - vi, ze nemaji sanci. Misto toho rozviji oborove weby, tam ma smysl budovat lokalni pridanou hodnotu, protoze pro globalni hrace je to pod jejich rozlisovaci uroven.
seznam fulltext rozhodne nespi a kdyz v clanku padla zminka o entitach a googlu, tak seznam je v tom prakticky nejlepsi ;) viz http://fulltext.sblog.cz/oceneni-vyzkumu/
je take potesujici, ze diskuze neni jen pokracovanim clanku v podani dalsich SEO "odborniku", ale objevuji se tu i dalsi padne i nesouhlasne argumenty a postrehy.
Nenechte se mylit to je prece strategie:
-budovani pozice autority a personal brandu a proto pise sem...
-budovani zpetneho odkazu a proto pise sem...
-no a navic 600 czk za clanek pro pana na pivo...
Pan Ungr ho pochvali na blogu a Pani Vetrovska s panem Kvasnickou taky + k tomu tweety, retweety a posty...a tak pribude lepsi rank v SERPu...
Dobra prace chlapci tak se to dela...ted jeste nejake garance za SEO a nejen navrhy par kw za 30tid vyctene z G.search kw toolu...
Last point-ty vyrazy na hrane vulgarity viz ojebavat atd bych tam I.Infem nedal ale coz Sefredaktor to ma u zadele hlavne at tam nekdo neco nacpe kdyz neni k dispozici zadny recyklat od Docekala nebo jinych 600kc/A4 pisalku...
Dle statistik na Toplistu ( http://www.toplist.cz/stat/?a=history&type=4 ) právě Google předhonil Seznam. Tak aspoň něco je na dobrý cestě.
A co nějaký informace od Seznamu, nevydaj zprávu s odhadem kdy to dají dohromady?
Bohužel, až příliš pravdivé. Seznam poslední dobou dělá všechno proto, aby jej platící zákazníci co nejméně používali. Počínaje téměř nefunkčním mobilním rozhraním pro email(zkuste si tam přečíst formátovaný email obsahující tabulky), přes černou magii na firmy.cz až po divné hrátky s fulltexet. A o zbozi.cz nemá snad ani cenu mluvit ....
Po optimalizaci pro seznam s tím, že tohle by snad googlu nemuselo až tak vadit ... tak to googlu hodně vadilo. Takže výsledek je ten, že je web primárně optimalizovaný pro google. A z reklamních systému seznamu si děláme reporty do analytics, jelikož ty jejich statistiky jsou skoro nepoužitelné.
Ale pomalu se zlepšují, tak 3-4 roky a budou na dnešním google/heureka ...