Přesně tak, Beckham je dobrý příklad a zdaleka ne jediný... Ideálem z hlediska ekonomiky je zkrátka sportovec který je výborný a zároveň i zajímavý marketingově. Pokud je "jen" výborný, tak sice asi překoná v přínosu nějakého losera, ale na druhé straně může být mnohem méně "výnosný" než jeho kolega, který je také dobrý a úspěšný, ale objektivně přeci jen horší.
Koneckonců to známe i z ČR, někteří naši úspěšní sportovci z MS či OH jsou marketingově velice zajímaví, po jiných ale celkem neštěkne pes, ač v ryze sportovních kritériích jsou ještě výše...
OK, Beckham je dobry priklad. V cyklistice to tak ale rozhodne nefunguje, neni znam jedinny pripad. Napriklad zmineny Cavendish sice nevyhrava zavody, ale vyhrava celkem pravidelne spurterske etapy, takze je videt v cele a na bedne a to pomerne casto. Jestli vyroste napriklad Sagan v jeste lepsiho spurtera, tak ma Cavendish po srande a muze mit fanousku kolik chce - mimochodem o ty fanousky prijde, kdyz nebude vyhravat, mozna je to tvrdy, ale cyklistika je stale jeste sport (narozdil od fotbalu).
S tím cyklistou a twitterem - ono tady říkáte, že sponzor platí za to, že je vidět.
Když cyklista, co dojíždí na 10. místě, ale má sto tisíc fanoušků, na Twitter napíše "Piju Etixx, je to moc dobré", tak si dokážu představit, že Etixx je ochoten za něj zaplatit víc, než za jedzce, co vyhraje pár závodů, ale takovou fanoškovskou základnu nedá. Příklad OPQS - za Boonena dostane mnohem míň, i když vyhraje víc závodů než Cavendish, a to proto, že Cavendish má prostě víc fanoušků ...
"mozna je to tvrdy, ale cyklistika je stale jeste sport "
lol ... mluvime o tech stejnych napichanych individuich, podvodech, sazkach ... dohodach kdo koho kde pusti ...
Ja znam jedinej sport ... kluci cutajici do meruny na placku pred barakem, to je sport. Lidi co si dou po praci zahrat squash, voleybal, ... to je sport ... ale jakmile se tim nekdo zivi, tak nemuze byt o sportu reci.