Prokrista, kde na to vezmete novináře? Někdy píší tak, že se divím, že se při svém vzdělání mohou něčím takovým živit.... Aby mne někdo donutil předplatit si noviny a ztrácet s nimi čas, musely by se přeorientovat z denního polobulváru plného zpráv, které jsou na internetu dostupnější, na fundované zpravodajství s hlubšími analýzami s přesahem. Jenže to jde zcela proti smyslu vývoje dnešního tisku. Myslím, že už na to média ani nemají dobré novináře. Kdysi jsem si kupoval Lidovky, ovšem když srovnám ty dnešní s těmi porevolučními, nestojí za předplatné. MF Dnes je bulvár. HN jsou slabé a jednostranně zaměřené. Předplatné Týdne a Instinktu jsem zrušil poté, co je převzal Janoušek a spol. a udělal z nich opět plytký bulvár. Jediné periodikum, které už odebírám pouze v elektronické podobě, je Respekt. Jenže nevím, jak dlouho vydrží na pořád ještě slušné úrovni. Nechávám si posílat také Deník Insider. Chybí mi nějaké seriózní periodikum se širokým spektrem autorů s různými názory, prostě kvalitní žurnalistika. Tudíž ani nevěřím tomu, že za této situace bych byl někdy ochotný investovat do předplatného. Polobulvární zprávy si přečtu rychle a zadarmo na internetu....
pobavilo me tohle :) ""Takový cyklista, kterému se nedaří, ale má například sto tisíc fanoušků na Facebooku, může být pro stáj z marketingového hlediska důležitý.""
Muze sem nekdo z Economie napsat jakou hodnotu mam pro vydavatelstvi kdyz jsem fanousek Toma Boonena na Facebooku a Twitteru, Frantiska Rabone na Facebooku a Marka Cavendishe na Twitteru?
Docela me desi me nekdo takovou konstrukci vubec vymysli, ale ze jeste vic me desi ze tomu nekdo veri, ze nejaky like ma nejakou hodnotu. Like ma ekonomickou hodnotu 0,000001 nic v 99% pripadu.
Ta příloha ukazuje budoucnost, kam se budou papírové noviny vyvíjet. To znamená exkluzivní obsah, který si nikde jinde nemůžete přečíst.
Pokud jde o zmiňovanou přílohu jde opravdu o krásný příklad. Co brání elektronickým médiím (zpravodajským serverům), aby podobnou přílohu s tím tzv. EXKLUSIVNÍM obsahem zpřístupnili i na webech? NIC !! Lucie, vůbec nic. Proč ji tam tedy "nemůžete přečíst" ? Protože jim zřejmě nestojí za to tam něco takového dávat. Nebyla by zřejmě sledovanost. Malá sledovanost = menší zisk z reklamy. Oproti tomu si papírové noviny "někdo" koupí a koupí si je i s tím "speciálem" uvnitř. Kupuje si dotyčný ale ten speciál ? Moje matka si např. kupuje Blesk kvůli příloze s televizním programem. OK. Takže "speciál" může být důvodem ke koupi novin. Podle mne ale většina lidí kupuje hlavně ty noviny a dovnitř můžete klidně vložit reklamní leták z Tesca. Jistě se v případě přílohy o Václavu Havlovy našlo dost "elit" tj. Havlových následovníků, kteří si koupili noviny právě kvůli onomu speciálu. Koho oslovíme přílohou příště? Jaký JINÝ typ elit? Nebo budeme oslovovat přílohou stále stejné elity? Co ještě mají Havlovi následovníci v oblibě? Co jim tam vložíme příště? Něco třeba o letišti co se jmenovalo kdysi Ruzyně ?
Tenhle blábol jsem četl tak před půl rokem. Lucie je sice poměrně pěkná baba ale jinak je vedle. Noviny jako elitní médium? Proč proboha ?! Podstatná není forma zpřístupnění informace ale obsah. Úroveň obsahu je prachbídná a určitě to nějaké "elitní médium" nevytrhne. Pro transfer informací je vedle papírových novin stejně dostačující jakýkoliv prostředek pro elektronické šíření. Tisk má jednu nevýhodu. Neumožňuje feedback tzn. čtenář nemá možnost reagovat. Právě interaktivní zpravodajství je ale trendem. Lidé chtějí v různých diskuzích reagovat. Těch kterým stačí jen "konzumovat" informace je stále méně. Jsou takovým artefaktem. Leda by ta "elita" byla ovcoidním artefaktem pro něž je papírový tisk cosi jako doplněk k image. Mám bavoráka a čtu si v něm papírové noviny. No ... Lucie by se měla v této době spíše zabývat pečením cukroví než vymýšlením nesmyslných vizí
...ale mě se líbí, co říká. Všichni se chytáte poznámek, který řekla mimoděk (typu plat podle fandů na twitteru), ale ona mluví otevřeně a má to hlavu a patu. Navíc možná jako jediní jdou zajímavým směrem - ať je to datová žurnalistika, HTML5 verze, iPad publikace. Je jasný, že se jim všechno nepovede, ale je evidentní, že se velmi snaží a že na to jdou chytře. Jasně, že s penězi majitele za zády, ale to se mu může vrátit.
Ostatně iDNES by také dneska nebyl (z pohledu návštěvnosti a tržeb) tam kde je, kdyby na začátku tak trochu (teda spíš hodně) nebyli megalomanští.
Teda holka, ja to musel precist trikrat, pac jsem tomu nechtel verit a az potom jsem se tomu zacal smat. To je ale blbost, v cyklistice to takhle vazne nefunguje a nikdy fungovat nebude, uz napriklad proto, ze cyklisty zivi sponzori a ti potrebuji, aby byl jejich cyklista videt, teda jel na cele a vyhraval, ze pojede nekde schovanej v pelotonu a vedet o nem budou jen ti, kteri si otevrou fejsbuk, protoze je tam onen cyklista aktivni, moc sponzorovi nepomuze. :-D
Jinak ale s clankem souhlasim, ale stejne si myslim, ze zadny noviny nedokazou delat exkluzivni planovany obsah na kazdy den, stejne jako ctenari nebudou kazdy den tento obsah cist, na to proste neni cas. Bezne aktuality budou na webu tam jsou narozdil od novin opravdu aktualni a proto se domnivam, ze v papiru se denni noviny zacnou postupne jak prestanou vydelavat, omezovat a prejde se na formu tydeniku.
Zrovna tohle mi zas tak ujete neprijde. Vrcholovy sport je showbusiness, zalezi tedy, kolik lidi na sportovce kouka (tedy kolik vidi reklamy, ktere nese nebo reprezentuje) a ne na tom, jake ma vlastne vysledky. Takova Anna Kurnikovová vydelavala jednu dobu z tenistek nejvic, i kdyz lepsi nez 8. na zebricku WTA nikdy nebyla.
Otazkou ovsem je, nakolik jsou cenni zrovna fanousci na facebooku, kterych si kdokoliv muze nakoupit desetitisice za par korun.
:) pojal jste to moc hezky, pěkně demagogicky... asi jako prodavač svíček, co vysvětluje, že svíčka bude od teď voňavé a aromaterapieutické exkluzivní elitní zboží za podstatně vyšší cenu než doposud, a to shromážděným obyvatelům elektrifikovaného sídliště Chanov.
Proti hledání nových cest nic nemám... snažil jsem se to madam usnadnit tím, že jsem jí po cimrmanovsku zahlásil "tudy ne, přátelé", ale zdá se, že stále máme mezi sebou řadu pionýrů slepých uliček.... znáte to vox populi, vox Dei... kdo ho neposlouchá.. ať si poté nestěžuje.....
Přesně tak, Beckham je dobrý příklad a zdaleka ne jediný... Ideálem z hlediska ekonomiky je zkrátka sportovec který je výborný a zároveň i zajímavý marketingově. Pokud je "jen" výborný, tak sice asi překoná v přínosu nějakého losera, ale na druhé straně může být mnohem méně "výnosný" než jeho kolega, který je také dobrý a úspěšný, ale objektivně přeci jen horší.
Koneckonců to známe i z ČR, někteří naši úspěšní sportovci z MS či OH jsou marketingově velice zajímaví, po jiných ale celkem neštěkne pes, ač v ryze sportovních kritériích jsou ještě výše...
OK, Beckham je dobry priklad. V cyklistice to tak ale rozhodne nefunguje, neni znam jedinny pripad. Napriklad zmineny Cavendish sice nevyhrava zavody, ale vyhrava celkem pravidelne spurterske etapy, takze je videt v cele a na bedne a to pomerne casto. Jestli vyroste napriklad Sagan v jeste lepsiho spurtera, tak ma Cavendish po srande a muze mit fanousku kolik chce - mimochodem o ty fanousky prijde, kdyz nebude vyhravat, mozna je to tvrdy, ale cyklistika je stale jeste sport (narozdil od fotbalu).
Když jsem si přečetl, cituji "nejvíce mě asi zaujalo pondělní vydání Hospodářských novin (HN), kde vyšla mimořádná příloha k výročí úmrtí Václava Havla", spadla mi brada. Zrovna tento plátek byl jako z dob normalizace. Ba co hůř, ani v době normalizace tam své výplody nepsal ruský (dnes americký) velvyslanec. Mají-li noviny vypadat jako propagandistický plátek, tak to raději ať zaniknou. No a vybírat zaměstnance podle počtu fanoučků na FB? Ta paní se asi opravdu pomátla…
Obávám se, že madam je vedle jak ta jedle.
Elitní medium za podstatně vyšší cenu? Jako že všechny deníky budou v budoucnu něco jako Financial Times?
No tak to se ale musí sakra specializovat a přinášet insider informace, které nikde jinde nejsou ani google je nenajde a to neustále, jinak o zákazníky přijdou.
Mapa odtahů super, ale budete tohle produkovat denně?
Podstatně vyšší cenu? No nevím nevím, při polovičním nákladu musí být cena trojnásobná, aby to pokrylo i fixní náklady.... elitní znamená co? desetinový náklad? Já teda 250,- denně za Hospodářské noviny nedám, i 25,- mi přijde až dost na to co mohu dostat navíc.
Asi tak. Ja kdyz chci zajimave kvalitni clanky jdu na stejne zamerene weby. Neco o vesmiru? Space.com Z letecke dopravy / prumyslu.....nema cenu cist nejake ceske noviny kde cerstvi absolventi bez prace vysypou 20 clanku o nicem, casto lzivych a nepresnych.....pouze zkopirovanych z ceskych jeste horsich serveru kde nerozeznaji obrneny transporter od tanku, hackera od pirata, airbus od boeingu, teroristu od americkeho vojaka.
S tím cyklistou a twitterem - ono tady říkáte, že sponzor platí za to, že je vidět.
Když cyklista, co dojíždí na 10. místě, ale má sto tisíc fanoušků, na Twitter napíše "Piju Etixx, je to moc dobré", tak si dokážu představit, že Etixx je ochoten za něj zaplatit víc, než za jedzce, co vyhraje pár závodů, ale takovou fanoškovskou základnu nedá. Příklad OPQS - za Boonena dostane mnohem míň, i když vyhraje víc závodů než Cavendish, a to proto, že Cavendish má prostě víc fanoušků ...
tak z těch jejích názorů je mi na zvracení. jestli si myslí, že ji lidi budou platit za odpadní obsah Bakalovy propagandy, tak je vedle. Existují tisíce zdrojů informací a novinářů, kteří zadarmo poskytují informace, a to nikoli proto, aby měli více fanoušků na FB, ale proto, aby se informace dostali k maximálnímů počtu lidí.
Výsledkem této exkluze rádoby solidních novinářů do jejich stále více odříznutého iluzorního světa budou dvě roviny zpravodajství. Korporátní pisálkové vytvoří svůj klub a na druhé straně bude masa svobodných novinářů.
Když si vezmete např. Insider, tak se honosí, jak má supertajné informace, ale za prvé většina je bulvár a za druhé ty informace jsou až na výjimky dostupné jinde, většinou lépe.
"mozna je to tvrdy, ale cyklistika je stale jeste sport "
lol ... mluvime o tech stejnych napichanych individuich, podvodech, sazkach ... dohodach kdo koho kde pusti ...
Ja znam jedinej sport ... kluci cutajici do meruny na placku pred barakem, to je sport. Lidi co si dou po praci zahrat squash, voleybal, ... to je sport ... ale jakmile se tim nekdo zivi, tak nemuze byt o sportu reci.
Media jsou dnes především mocenský názor pro manipulaci s masami. U Economia jsem se o tom přesvědčil osobně. Redaktorka mne zneužila aby šlapali na jistého politika. Když jsem informace uvedl na pravou míru, vůbec se nenamáhali reagovat, zlá slina již byla plivnuta. A když jsem jim poskytl informaci o skutečném svinstvu, naprosto je nezajímalo, byla to jejich krevní skupina.
Osobně, pokud bych měl dát nějakému mediu váhu ve svých názorech, napřed se přesvědčím komu patří.
A abych takovému mediu jako je jsou HN dokonce ještě platil, to bych musel být padlý na hlavu.
Problém s lajky u papírového tisku je ten, že nedokážeme odhadnout jaký "like" vlastně ten čtenář poskytuje. Čemu ten "like" dává. Je to těm novinám? Příloze s TV programem nebo speciálem o Havlovi? Polonahé dívce ze zadní strany? Inzerci? Nebo je to "like" za měkost stránek papíru se kterými si bezdomovci mohou ... a nebo si je mohou nacpat do bot, aby se zahřáli ? "Like" za super papír na podpal kamen ? Máme tedy koupené noviny a zisk z prodeje novin čímž dokážeme vyčíslit určitou úspěšnost média u čtenářů ale nevíme proč jsou ty noviny úspěšné? Lucie se domnívá, že to je třeba kvůli příloze o Havlovi. Může být. Je to ale jen domněnka. Rozhodně se z toho nedá vydedukovat, že se papírový tisk díky své "formě" stane jakousi IN záležitostí pro nějaké ty "elity". Ta představa je v principu úsměvná.
take by me jazimalo, co je elitniho na tom, ze musim nekam pro noviny dojit, zaplatit za ne penize a exkluzivne tak dostanu den stary zpravy. slecna lucie asi jeste neslysela, ze neexisuje nic starsiho nez je vcerejsi zprava.
ale co, slecna ma jiste interpersonalni skil,l diky kteremu pri brejnstormingu prijde na to, jak pres ruzne cenly poslat direktmejl linijovemu menezmentu, aby vykomunikovala kompleksni soljusn monetizace pro endjuzry.
to ze chce prodavat vcerejsi zpravy na papiru je vlastne fuk pac uz maji hotovej "prodzekt".
na hledání cesty je už pozdě, lidi přestali kupovat noviny protože se přestaly prodávat, nahradil je reklamní leták proloženej tejden starou svodkou čtk a těžko se někdo nechá přesvědčit o opaku. Ucho se utrhlo ať žije krátkodobej zisk. HN si můžou hrát na seriozní tisk sebevíc ale kdo jim to má věřit protože Bakala.
Pro mně je článek docela přínosný. Ukazuje, jakým způsobem uvažují lidé ze sfér odtržených od reálného života většiny lidí v našem státě.
Třeba oslavovat Havla, na to musí být opravdu silný žaludek. Vždyť ten člověk byl na začátku veškerého (zejména morálního) maramsmu, ve kterém teď žijeme. Copak lze zapomenout na letenský projev? "Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte". Na předvolební projev v roce 1989? "Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků... Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, ...". Na novoroční projem 1990? "Naše země nevzkvétá. Velký tvůrčí a duchovní potenciál našich národů není smysluplně využit. ... Země, která mohla být kdysi hrdá na vzdělanost svého lidu, vydává na vzdělání tak málo, že je dnes na dvaasedmdesátém místě na světě. "
Slečna/paní nastoupila jako mladá do rozjeté velké firmy, díky svým "přednostem" se z ní stala šéfka, teď okolo ní všichni chodí po špičkách a i když rozleje kafe ještě ji chválej jak provoněla místnost.
V takovém prostředí je snadné začít si myslet, že opravdu něčemu rozumí a když po ni navrch začnou chtít novináři rozhovory, začnou z úst padat prognózy podobného typu, kterým snad i sama věří :-)
Tak jí to přejme, když ne ona, byla by tam jiná... .