Kučero, Kučero, ty jsi viděl někdy dobírku na zahraničních e-shopech? Platit jde jen kartou a to trvá ale je to zdarma stejně jako u nás.
Objednávku můžeš před dokončením stornovat a T:S: na tebe nebude naléhat jak se mi stalo u malého e-shopu, kde před dokončením na mne vystřelila cena za dopravu zvící víc jak polovinu ceny zboží a majitel mne obtěžoval telefonátem, proč jsem ji nedokončil. Tak jsem ho poslal slušně do oněch míst.
Pokud se vám systém nelíbí, máte možnost nakupovat jinde. Já si vždy spočítám všechny atributy včetně ceny dopravy a potom se rozhodnu. Samozřejmě upřednostňuji osobní odběr.
To upozornění na 1,28% přirážky při platbě kartou se ale zobrazuje při dokončení objednávky a pokud objednáváte přímo na prodejně, mají tam vystavenou cedulku. Dokonce se i netají důvody, se kterými mimochodem souhlasím. Nějak nevidím problém.. Sám si vyberu zboží, vyberu platbu převodem, pošlu peníze za 0 nákladů a po doručení na prodejnu zajdu pokecat s fajn personálem. Opět nevidím problém. No a pokud je extra spěch, holt zaplatím cash a nebo zákazníka upozorním na příplatek za platbu kartou i s důvodem. A opět není problém. S cenama na úrovni, na kterou se Alza nedostává ani při jejich všemožných nesmyslných akčních nabídkách nechápu, co se tady řeší...
TS Bohemia už bohužel není co bývala, alespoň z mého pohledu. Stal se z nich velký moloch s někdy neosobním,neprozákaznickým přístupem. Obchodníci jsou buď přepracovaní nebo nemotivovaní, ale kolikrát si tam připadám jako bych měl hezky poprosit jestli si můžu něco koupit. Taky je jich asi málo nebo nemají zájem o "malé" zakázky, protože už několikrát se mi stalo že jsem je oslovil s nabídkou účasti ve výběrovém řízení a ani mi neodpověděli, že nemají zájem. A jejich informační systém nezvládá jednu věc, která mi komplikuje život: nedokáže rozlišit pod jedním IČ více subjektů. Například různých oddělení, jednotek apod. Nastává pak chaos, kdo si vlastně co objednal... Proto už tam radši moc nechodím a nakupuju jinde (většinou za stejnou nebo i lepší cenu).
Jedinej tupec kterej nic nechape ste tu vy.
Pokud prijdu kamkoli a je tam nejaka cena, ocekavam, ze presne za tu cenu zbozi dostanu. Ne ze mi po objednani vyskace bambilion dalsich prirazek a poplatku.
A mimochodem, nevim proc bych do ty ciny mel platit prevodem, zaplatim to kartou nebo paypalem ... a nic navic platit tak jako tak nebudu.
Mimochodem, ti kteri si zbozi prebiraji na pobocce jsou dotovani temi, kteri si to zbozi nechaji poslat ... protoze platit toho cloveka, co vam to zbozi vrazi do ruky + ten barak +... je radove drazsi. I proto nechapu, proc by poslani zbozi melo stat vic, nez si pro nej dojit.
Ve své nezměrné hlouposti pletete několik věcí dohromady a očividně jste naprosto nic nepochopil. Ikdyž házím hrách na zeď, poučím vás.
Cena je kalkulována s potenciální dopravou zdarma. Když se v TSB rozhodnou nabízet věc X, tak předem odhadují, kolik lidí si to vezme na pobočce a kolik bude chtít dopravu zdarma. Dle odhadnutého poměru nastaví prodejní cenu. Ti, kteří si zboží přeberou na pobočce "dotují" ty, kteří si jej nechají dovézt. Restaurace přijímající stravenky také ceny nastavují s ohledem na zákazníky platící stravenkami.
Když si v horoucích peklech objednáte krám za 5 USD s dopravou zdarma a zaplatíte bankovním převodem do zahraničí v cizí měně a vypláznete za převod 8 USD, tak nejspíše budete kvičet "Doprava není zdarma, podvod!", neboť toto je vlákno, v kterém reagujete.
Epic fail?
Lol ... dalsi tupec ... pokud nekde skutecne trh funguje, tak davno ne ani v Evrope ani v US ... ta Cina ma k zcela funkcnimu trhu daleko nejbliz. Vyrabet i prodavat tam totiz muze prakticky kdokoli a cokoli.
Mimochodem, proc si ceskej shop nedohodne s tou cinskou vladou ze bude brat po konteneru ... a tudiz mu jiste a radi calnou tu dopravu taky ... hmm ... protoze on prodava naprosto stejny cinsky smejd, jen o rad draz.
A vam asi jeste nedoslo, ze v trzni ekonomice tohle moc dobre fungovat nemuze... V Cine je to zdarma, protoze eshopum dopravu do Evropy a USA dotuje stat, prave proto, aby si bili noumove jako vy navykli tam kupovat a cinska ekonomika valcovala ty ostatni. Proto je cinskemu eshopu fuk, kam chcete dopravu nebo jak budete platit, tyhle naklady dostane proplacene a nemusi je rozpocitavat do ceny zbozi.
Ostatni e-shopy musi kalkulovat, co jeste muze byt opravdu zadarmo. Takze i ty americke amazony apod. dopravuji zdarma jenom nekam a ruzne typy plateb zatezuji ruznymi poplatky (viz "jejich" kreditka, se kterou mate slevy). A jiste se najde nejaky, ktery to ma taky uplne zdarma k vam domu, ale uz ne treba do te Ciny.
Tupec tupcem zustane ... kdyz v ty cine kliknu na zbozi a je tam $5 ... tak to je presne to, co zaplatim za balicek, kterej mi prijde postou do schranky. Je mi celkem uprdele jak to delaj, kdo to plati nebo neplati ... kazdopadne to presne tak funguje.
A vazne kvuli tomu nemusim nikde psat, jakou banku mam.
Sám píšete "... sice píšou doprava zdarma, ...". V zápětí ovšem naříkáte na zpoplatnění dalších služeb a přenášíte dodatečné a volitelné náklady k dopravě zdarma, která je zdarma.
Opravdu nehodlám ztrácet čas poučováním o elementárních záležitostech, takže si užívejte ten strašný podvod a chtějte to zdarma s rozbalením a utřením prachu! Sbohem.
Takže Vám vadí, že cena není konečná, ale doprava je skutečně zdarma. Uvědomte si laskavě důsledky Vašeho požadavku.
K zobrazení skutečně konečné ceny (co to uživatele bude stát), namátkou musíte znát:
- cenu bankovní transakce v rámci banky
- cenu expresní bankovní transakce v rámci banky
- cenu bankovní transakce vně banky
- cenu bankovní transakce vně banky
- cenu expresní bankovní transakce vně banky
- cenu transakce v cizí měně
- atd.
Toto všechno si vynásobte počtem bankovních institucí a nacpěte to do formuláře a udržujte si to. Potom přijde zákazník, vybere si něco v eshopu a bude vyplňovat všechny potřebné údaje, aby tu skutečně konečnou cenu viděl. A hned se najde první ňouma, který bude křičet, že po zadávaných údajích nikomu nic není.
Také se zeptám, když si jdu zboží osobně vyzvednout na pobočku za konečnou cenu, proč mi nenapočítají cenu benzínu a opotřebení auta, cenu jízdenky MHD, co když přijedu na kole a cestou píchnu? Už Vám došla nesmyslnost té skutečné skutečné ceny? Navrhuji zapojit mozek a neřičet nad sebou způsobenými náklady. A zadarmo by to nešlo?
To co jsem zmiňoval já je marže.
Při ročním obratu distributora cca 12-13 mld. korun je hrubý zisk při 3,5% marže 455mil kč. A z toho se musí zaplatit sklady, doprava, zaměstnanci atd.
Ano, stát reguluje prodejní cenu léčiv s tím že smí narůst jen o cca 29% vůči ceně od výrobce, ale většina z toho koláče jde lékárně.
A myslím že ten nahoře také mluví pravdu, když pak uvádí roční zisk jen 8mil kč. Koneckonců, vždyť je to "jen" šoupání krabic, žádná přidaná hodnota.
Nejspíš si stejně jako předřečníci pletete marži a čistý zisk.
Marže vyjadřuje, jaké procento z prodejní ceny tvoří navýšení nad nákupní cenu. Je-li tedy marže 100 %, pak podnikatel nakoupil zdarma a nechá si celou prodejní cenu. Je-li marže 50 %, pak podnikatel prodává za dvojnásobek nákupní ceny atd.
Peníze, které podnikatel získal díky přirážce k nákupní ceně, pak musí použít na úhradu nákladů (zaměstnanci, nájem, energie) a co mu zbyde, je zisk.
Kdyby mělo PPL marži 2,5 %, pak by to podnikání nemělo smysl a bylo by lepší peníze šoupnout do banky na termínovaný vklad. Což je blbost.
A nejen to, když boty nesedí, tak se pošlou Zapposu zpátky... a taky zdarma.
Pro faktickou správnost: zdarma je to jen pro zákazníka, ve skutečnosti nese náklady prodejce. Ten si je nějak rozpočítá do cen výrobků. Stejně jako třeba náklady na elektřinu, na zaměstnance, na sklady...
Uvádění úplných koncových cen zlepšuje porovnatelnost nabídek různých konkurentů.
Je žel vidět, že nevíte jak to v IT chodí. Ty marže jsou opravdu takto nastavené. Trh je zničený neustálým podrážením cen a také dnes již zažitým názorem, že jediné podstatné měřítko při nákupu výrobku je nízká cena. Samozřejmě za to mohou dlouhodobě i ti prodejci, pro něž je toto jediná forma marketingu, kterou znají.
A k těm maržím. Můžete si myslet, že si vymýšlím, ale pracoval jsem v IT dost dlouho a pracoval jsem dlouho i v Alfě a měl na starost dost velkou část sortimentu. Marže 5 až 6 procent je ještě v pohodě. Mohl bych vám přesně říct jakou na čem mají marži, ale nebylo by to fér vůči nim. Náklady na provoz tím pokryjete, protože samozřejmě peníze získáte i dalšími kanály, nicméně už jen to neustálé konsolidování firem je důkazem toho, že je to hodně, hodně náročné. Z článku ale jasně vidíte, že to není žádné terno. Obrat dost přes miliardu a na konci zbude osm milionů v plusu. Pokud si umíte trošku spočítat náklady na provoz firmy (zaměstnanci, nájmy, další provozní náklady), uvidíte sám, že s tou marží "ten člověk NEplká naprosto z cesty".
Zkuste si založit e-shop s IT a ukažte jak prodáte základní desku, foťák, tiskárnu, nebo notebook s marží 25%. :-) Pak můžete říkat jak to chodí.
Doprava zdarma je podvod. Když objednávám třeba z Číny (nebo ze Zapposu do USA nebo z Amazonu do Německa) a píšou tam "doprava zdarma", tak je to opravdu zdarma jako ZDARMA.
Na TS Bohemie sice píšou doprava zdarma, ale pak na vás vyskočí, že platba kartou je za peníze, dobírka je za peníze, převodem z účtu na účet to trvá tři dny a jiná možnost zaplacení. Takže prd ZDARMA. Pěkně solíte! A to se nedozvíte předem, ale až když máte objednávku hotovou a chcete ji dokončit!
Takže si z jejich reklamy odnáším zatrpklý pocit naštvaného zákazníka. Takovým marketingem nikoho nenalákají. Dělat ze zákazníka vola, to prostě nemůže fungovat!
Přitom by stačilo, aby si zřídili účty u všech "online" bank (fio, mbank, reiffeisen...) a pak bych klidně platil převodem, protože by to bylo v rámci banky hned.
Ono jde spis o to, jak se cenove ve srovnavacich dostat co nejvejs ... a tohle (vsemozny poplatky) je typickej podvod - mas tam cenu, za kterou to v realu nejde koupit. Mimochodem, proc myslis, ze pro cestovky plati zakona uprava, ze uvadena cena musi byt konecna ... vcetne vsech poplatku.
A mezi nama ... platba v hotovosti je v realu pro obchodnika mnohem drazsi. A navic je ten clovek lhar ...
"marži 5 až 6 procent," lol ... ten clovek plka naprosto z cesty. S takovou marzi by nepokryl ani naklady na provoz. To by totiz firma vydelavala nejakych 60M rocne ... (pred odectenim nakladu).