tohle je jen výkřik do tmy.
PostService jsme používali, jejich API i web je příšernost, je nutné podepsat smlouvu, to je tak na půl online. S DopisOnline zkušenosti nemám.
Nevidím důvod neinformovat o nových službách jen proto, že to někdo může považovat za PR. Článek vyznívá nestranně, navázanost na PostService je zmíněna, ceny také, autor se vyvaroval obvyklých PR klišé typu nejnížší cenu, nejlepší služby, nejrychlejší doručení atd. Nevidím nic závadného.
Ale už není zmíněno, že vedle Hybridní pošty určené pro hromadné zakázky, nad kterou je Listonoška postavena, poskytuje PostServis už přes pět let také službu DopisOnline, která je podobná Listonošce, je určena pro jednotlivce a malé organizace a lze tam snadno z aplikace či uploadem souboru posílat jednotlivé dopisy, viz článek, který linkuje Wachler.
Tato služba fungovala na Poslat.cz před cca 15 lety, ale protože o ní postupně přestával být zájem, tak úplně skončila :)
Sranda je, že se v dnešní době datových schránek se vůbec ještě najdou firmy, které chtějí posílat spam v tištěné podobě. Pojištovny, úřady a banky již vše posílají v elektronické podobě.
Smutné pak je, že státem dotovaná Česká pošta si nedokáže udržet ani tyto poslední klienty, hlavně že prodává hračky a stírací losy...
Ok, tedy ta první varianta - jde o reklamu. Pak by nebylo od věci takový článek aspoň označit (když už nemáte zábrany to vůbec vydat viz. novinářský kodex).
Ovšem narozdíl od běžné reklamy se zde propaguje služba se zápornou přidanou hodnotou - dle článku to umí míň věcí, než nabízí aktuálně samotné API pošty.
Závěr je tím pádem stejný jako v mém prvním příspěvku.
Někdo se hold řídí rčením "Proč to dělat jednoduše (napojením přímo na API pošty), když to jde složitě (přes prostředníka, který nabízí jen zlomek funkcí API pošty).
Já vám to neberu, ale od doby, kdy jste používal PostService Pošta dost pokročila ve vývoji.
Za jak dlouho mi ten sprostředkovatel nabídne to, co pošta umí už nyní? Za jak dlouho implementuje nové funkce, které Pošta časem přidá (a implementuje je vůbec)? Kde mám jistotu, že to bude spolehlivě fungovat a bez chyb a že za dva roky ho to nepřestane bavit a nezabalí to?
Možná je to profesní deformací, ale asi právě proto, že do toho vidím trochu hlouběji, tak je pro mě každá "oklika" jen potencionálním zdrojem problémů do budoucna, ale chápu, že z uživatelského hlediska to vypadá lákavě… jenže není všechno zlato, co se třpytí.
Dobrý den, je tu jen jedna možnost: že jste si text vůbec nepřečetl. To, že je Listonoška navázána na stávající službu České pošty, je ve zprávě zmíněno dvakrát, poprvé hned v perexu.
Vysvětlí mi někdo rozdíl proti službě http://www.cpcloud.cz/??
Dva články, náhled do rejstříku a máš jasno.
ČP Cloud je to samé - soukromá společnost, s tím rozdílem, že se tváří jako by to byla služba pošty. Dokoncem mi i jako zákazníkovi České pošty došla reklama na tuto službu - ČP Cloud, a motivovali mě, abych místo České pošty využíval služby ČP Cloud. Ono není se čemu divit, když provozovatelem služby je společnost s vedením, které bylo ve státních podnicích a má vazby na Víta Bartu.
Možná je problém právě v tom, že do toho vidíte hlouběji. Z pohledu toho, kdo do toho nevidí, jde naopak o někoho, kdo za něj vyřeší případné problémy s Poštou (uzavřu smlouvu s prostředníkem a vyskytne-li se jakýkoliv problém, pro mě je zodpovědný on a je mi zcela lhostejné, kdo za to reálně může).
Takže ano, z uživatelského hlediska to vypadá lákavě a budoucnost ukáže, zda to zlato je či není. Pokud se to jen třpytí a bude to kupa hnoje, tak ta služba prostě zanikne, tohle je z uživatelského hlediska podstatný rozdíl, onen zprostředkovatel je bytostně a individuálně závislý na tom, aby mu to šlapalo, naproti tomu Poštu nespokojenost nějakého Franty Uživatele, co dopisy posílá párkrát do roka, moc netrápí.
Jsou jen 2 možnosti:
1 - Buď je to zaplacená reklama a redakce (nebo sám autor článku) kašle na novinářský kodex (není to ani označeno, že jde o reklamu)
2 - nebo autor vůbec netuší, že to samé už pošta dávno umožňuje několik let: http://www.lupa.cz/clanky/ceska-posta-posilani-dopisu-pres-internet - ovšem zde se nabízí otázka, proč si o tom autor něco nejprve nezjistil ?
V obou případech se jedná o ukázkové diletantsví, které se stává pomalu, ale jistě standardem (a to myslím obecně - nejen na portálu lupa.cz). A jelikož web lupa.cz žije výhradně z reklamy, tak ani nelze očekávat 100% kvalitní obsah - jenže to dnes nelze čekat ani na těch placených serverech, takže ono vlastně není na výběr a takovýhle odpad musí člověk filtrovat sám - není jiná možnost, bohužel...
Vy máte hned ve všem jasno, že? :) Placené PR články označujeme vždycky. On ostatně neexistuje žádný rozumný důvod, proč je neoznačovat. A redakční zprávy publikujeme podle toho, jak nám přijdou zajímavé.