Listonoška nabízí elektronické odesílání papírových dopisů

18. 2. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Další služba, která navazuje na systémy České pošty, je online. Po balíkových pomocnících Balíkonoš a Balíkobot jde tentokrát o odesílání dopisů online.

„Poštovní schránka na rohu ulice, to není nějaká lecjaká věc,“ psal Jiří Wolker. Po telefonních budkách se teď může začít smrákat i nad další nedílnou součástí ulic.

Službu PostServis České pošty využívají především větší firmy, Josef Polčák teď zkouší prorazit s nadstavbou Listonoška. Ta umožňuje odesílat papírové dopisy bez toho, že by odesílatel musel odejít z bytu nebo kanceláře.

“Cílíme především na malé a střední firmy, momentálně umíme poslat dopis po ČR a EU, ale doděláváme další služby,” vysvětluje autor projektu s tím, že by služba měla brzy i archivovat odeslané zásilky nebo umožnit propojení s e-shopem přes API.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Princip PostServisu je jednoduchý. Pošta přijme dokumenty v elektronické podobě, vytiskne je, zabalí a odešle. Dopis odchází z univerzálního poštovního depa v Českých Budějovicích. Každý dopis z Listonošky tak ponese jihočeské razítko. 

Běžný dopis vyjde na šestnáct korun, ten doporučený na dvojnásobek. „Podací lístky, které generujeme uživatelům, nám dodává sama Česká pošta. Mají proto stejnou váhu, jako podací lístky přijaté na pobočce pošty,“ dodává Polčák.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).