Před roky propuknuvší snaha mít službu obdobnou Quora – www.quora.com – má stále jasnější výsledky. Facebook snahu Quora.com konkurovat ukončil loni v říjnu, nyní končí i LinkedIn Answers. Možnost pokládat otázky a získávat odpovědi končí k 31. lednu.
„As of Jan. 31, LinkedIn Answers will be retired from LinkedIn. We will be focusing our efforts on the development of new and more engaging ways to share and discuss professional topics across LinkedIn. In the meantime, members can still pose questions and facilitate professional discussions through other popular LinkedIn channels including LinkedIn Polls, Groups, or status update.“
LinkedIn Answers byly spuštěny přitom už v roce 2007 – umožňovaly položit otázku vaší síti (včetně spojením až na druhé úrovni) a získat tak odpovědi. Včetně základní funkčnosti v podobě možnosti označit nejlepší odpověď – autor této odpovědi tak získával větší „váhu“.
- Quora – nová cesta k otázkám a odpovědím?
- Quora má hodnotu 400 milionů dolarů, přestože nevydělává ani cent
- Quora může být návyková. Jak se bránit?
Facebooku ani LinkedIn se nepodařilo Quora.com nikdy konkurovat a na obou sociálních sítích se tato část služby nikdy nestala více užívanou. Otázkou zůstává, zda lze Quora.com označit za „úspěšnou službu“ (zejména s ohledem na silné „hype“ z doby před několika roky) – podle Compete.com má pouze jeden milion měsíčních návštěvníků (v USA samozřejmě) a v pomyslném žebříčku se nachází někde ve třetí tisícovce.
Konkurenční Yahoo Answers má podle stejného zdroje 53 milionů návštěvníků a řada dalších „konkurentů“ je na tom také lépe – justanswer.com má 7,5 milionu , askville.amazon.com má 5,6 milionu a answerbag.com má 2,3 milionu.
Silným konkurentem v této oblasti je i wiki.answer.com (30 milionů návštěvníků) a zajímavější může být ještě StackExchange (1,4 milionu) a StackOverflow (750 tisíc). Ty sice nepatří k nejsilnějším v návštěvnosti, ale je možné je označit za výjimečné s ohledem na obsah.