Někdy před rokem služba LinkedIn spustila inzertní síť Network Display umožňující kombinovat data, která má LinkedIn o uživatelích, s reklamami mimo samotné LinkedIn. Snaha následovat Google či Facebook ale nevyšla. Inzertní síť končí a LinkedIn bude prodávat inzerci pouze na vlastním webu a v mobilní aplikaci. Podle společnosti tak přijde o zhruba 50 milionů dolarů v příjmech.
Na oznámení o konci je zajímavé to, že důvodem pro zrušení sítě jsou zjevně příliš vysoké náklady, zejména na růst do takové míry, aby příjmy dávaly smysl.
Inzertní síť od LinkedIn byla postavena na akvizici společnosti Bizo (175 milionů dolarů, červenec 2015) a založena na klasickém systému – možnosti identifikovat uživatele LinkedIn i mimo LinkedIn, zjistit o něm potřebné informace z vlastní rozsáhlé databáze a poté podle toho cílit a dodávat reklamu.
Čtvrté čtvrtletí přitom službě přineslo 8 milionů dolarů ztrát, snížení odhadů budoucích příjmů a zásadní až 40% pád ceny akcií. Nafouknutá bublina LinkedIn, která byla mohutně živena zdůrazňováním počtu založených účtů (skutečný počet aktivních uživatelů je u Linkedin zhruba třetinový oproti číslu, které proklamuje jako „počet uživatelů“), se zřejmě chystá splasknout.
Přidejme masové zneužívání e-mailů uživatelů, velmi špatně použitelný web a to, že LinkedIn je možná silné v USA, ale v ostatních zemích světa je okrajovou záležitostí a uživatelé jej používají pouze minimálně.