LeWeb 2011 – Social & Local & Mobile

19. 12. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Le Web 2011
Le Web 2011
Přinášíme další postřehy českých účastníků z konference LeWeb, největší evropské internetové sešlosti roku.

LeWeb je maraton prezentací, workshopů a naplánovaných schůzek. Prezentace v hlavním sále jsem si nechal na pozdější shlédnutí přes záznam Youtube. Doporučuji – budete mít na měsíc zajímavé pokoukání místo filmů. Zde je přehled těch, kdo na LeWeb vystoupili.

Na konferenci oznámila svoji evropskou expanzi americká firma Uber.com, která je zajímavým agregátorem taxi služeb. Začínají s Paříží, další města chtějí přidávat poměrně rychlým tempem. Intenzivně prý probíhají jednání s partnerem o zapojení Prahy. Spoluzakladatel LinkedIn (6 měsíců po IPO) Allen Blue mluvil hodně o mobilech.  LinkedIn se bude snažit o to, aby jejich uživatelé začali používat profily místo vizitek… ambiciozní. Debata mobilní web versus aplikace neměla jasného vítěze. Workshop o HTML5 byl nejnabitější a projevy nadšení byly nejhlasitější.  Nejvíc času jsem strávil na workshopech Google -  mobilní reklama má v Google velkou prioritu.  Felipe Lora z Google doporučil bedlivě sledovat: http://­www.iab.net/mra­id a http://google­mobileads.blog­spot.com/.

Eric Schmidt z Googlu hodně mluvil o integraci televize a webu. Do Google TV firm hodně šlape. Zajímavé bude sledovat jejich reklamní formáty v tomto segmentu – jestli budou inzerenti platit jen za cílené reklamy, které uživatel nepřeskočí a shlédne celé, bude to revoluce v inzerci. Přední hráč v oblasti CRM Salesforce představoval na workshopech produkty ze svého portfolia – zajímavá byla ukázka využití Chatteru v pri­vátní sociální síti Toyoty. Dobré postřehy k marketingu na Facebooku dal šéf top social media agentury Buddy Media Michael Lazerow (@Lazerow) – pěkné ukázky marketingu na Facebooku –  móda – https://www.fa­cebook.com/LOFT anebo https://www.fa­cebook.com/gi­llyhicks“giving donations for likes is sexy““go local like WALMART”. Další drobnější postřehy z LeWeb mám na Twitteru

Na LeWeb mne potěšil i nový zájem o API Mashup Contest (www.api-mashup.com – výsledky aktuálního kola příští týden) ze strany PayPal, Twilio (hojně používaná API). PayPal https://www.x­.com/events/le­web měl na LeWeb společný stánek s eBay a nedávnou koupenou firmou Magento.  Jejich společný projekt  https://www.x­.com/   stojí za prozkoumání.

Na LeWeb byla spousta dalších Čechů. Asi nejaktivněji a nejlépe o LeWeb na Twitteru klábosil Josef Šlerka z Ataxo. Slovenský startup matador a zakladatel Synopsi.tv Rastislav Turek slíbil, že na Slovensko dotáhne příští rok CEO firmy Evernote. Statistiky od Evernote zaujaly Michala Illicha, který je aktuálně za startupem Wikidi.com.  Silné zastoupení na LeWeb měli hoši z Mitonu. Prý se ale hodně zdržovali hlavně na hotelovém baru. Drinky jim nosil ředitel startup soutěže WebExpo Zdeněk Cendra. :) 

Na LeWeb dorazil i Lukáš Nevosad z TwoBits, který vyhrál s projektem Tripomatic kvalitní startup soutěž WebExpo (ale milion od Mitonu si nevzal). Lukáše zajímají novinky kolem travel startups. Příští rok si chce si chce zkusit mobilní reklamní formáty a dívá se také na affiliate programy pro mobilní platformy. Honza Řežáb chytře a úspěšně bodoval se statistikami ze Socialbakers kolem firem na LeWeb. S pytlem peněz od investora se Honza dívá na akviziční příležitosti, a proto jsem ho napojil na jeden západoevropský startup, který si zajímavě hraje s Twitterem…

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

S kluky z dobře našlápnutého startupu @Universatorcom jsem se potkal už den před LeWeb na party po mentorování na Seedcampu ve státem podporovaném startup akcelerátoru Le Camping. Honzovi Kolářovi se líbily nejen krásné asistentky z party, ale i celý LeWeb maraton –  mimo jiné na škálovatelnosti postavený byznys @airbnb  a Bill Gross z @idealab - („Learning From Failure 20 Years of Entrepreneurial Lessons in 20 Minutes“)

LeWeb rozhodně doporučuju. Užijete si to. Hrozí ale silná “information overload” kocovina. Ještě jsem se z toho nevzpamatoval. Rozhodně ale zajímavá akce, kde potkáte zajímavé lidi.

Autor článku

Autor je investorem, VC skautem, mentorem a freelance novinářem přispívajícím na Lupu a TheNextWeb, více o něm najdete zde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).