No, rekl bych, ze uz jsme meli dost casu, naucit se cist tyhle reklamy a kdo ne, tak by mel zacit a naucit se aspon tyhle dva zakladni body (pokud znate dalsi, pridejte je:)):
pokud reklama uvadi castku, soustredit se na:
1) kouzelne sluvko "od", ktere znamena, ze uvedena cena je nejnizsi, kterou muzete sice platit, ale ktera rozhodne neni za tu sluzbu, ktera je v reklame nabizena (tady bylo uvedeno "my vam nabizime vyssi | 4Mbit/s | DSL Speed Up jiz **od** 395kc" coz musi clovek cista jako "mame nejrychlejsi variantu 4Mbit/s, ale muzete si objednat i variantu za 395kc s jinou rychlosti"
2) "male hvezdicky", ktere u ceny znamenaji odkaz nekam jinam, kde muze byt napsano, ze ta cena plati pro jinou variantu nebo za dalsich podminek, napr. "nabizeme vam 4Mbit/s* linku za 100kc/mes" a nekde dole na strance malym pismem uvedeno "* plati pri sjednani smlouvy na 10let s limitem dat 1GB/mesic a pouze rychlost stahovani"
3) dalsi kouzelne sluvko muze byt "az~" obvykle ve spojeni s "od" napr. "nelevnejsi internet, od 100kc/mes az 8Mbit/s"
docela me taky dostala reklama od CTc na rychly internet 4Mbit/s s dodatkem, ze rychlost plati pouze pro stahovani, pro upload je jen 512kbps (samozrejme o FUP ani zminka, coz docela nechapu, protoze kdyz uz bych si mel koupit 4Mbit na download, tak bych to chtel vyuzit, ale kdyz mi to po XGB skrouhnou a pak nemuzu ani nic rychle posilat, tak je to docela vyhozeni penez oknem)
na to, že bude ochota s těmito podvůdky něco dělat. Podívejme se na volební programy, je to stejné jako klamavá reklama, tak co se divíme, že to firmy dělají stejně.
Mně klepali na dveře zástuci snad všech poskytovatelů:
Č.telecom, Tele2, Tiscali ,..... atd. Už jsem si říkal, že na dveře dám ceduli: "Internet mám, neotravujte"
Zdravím, tak jsem si od Telecomu před měsícem objednal adsl. A co mám? Nic. Moje číslo by mělo jet v pohodě, je otestováno. Teď jen čekám, až mi přijde účet za měsíc používání adsl, ikdyž mi nejede (rozuměj adsl modem a Internet, telefonovat po výměně přípojky můžu :-)). Poraďte mi, co mám dělat? Smlouvu jsem podepsal na 12 měsíců. Nevěřte reklamě - Pomocnou ruku hledej vždy na konci svého ramene :-). Jsem ze severní Moravy, město s 10 000 obyvateli.
Koupil jsem si byt v jihočeském pohraničí s tím, že po telefonních drátech půjde i adsl. Je to však taková díra, že sem adsl nejde zavést. Připojuji se tedy pomocí mobilu GPRS (EDGE zde také nejde) za líbivých 850,- Kč / měsíc.
A rychlost? Nelze o rychlosti ani hovořit.
Pěkný den!
jk
Muzete sve pozoruhodne tvrzeni dolozit?
Pokud je mi znamo, i v zahranici ve vetsine pripadu sice neni FUP prilis zverejnovana, ale zato tvrde prosazovana ...
Privatni IP neznamena, ze je vase vlastni, ale ze patri vasemu ISP a ne internetu. Takze vlastne nejste pripojen do internetu, ale do zarizeni vaseho ISP, ktere je pripojeno do internetu a milostive mezi temi sitemi prehazuje provoz, ktery vznikl u vas. Pokud s vami chce komunikovat nekdo zvenci, ma smulu. V praxi to znamena, ze vam nefunguje aktivni FTP, ve vymennych sitich jste uzivatel druhe kategorie, posta vam chodi k ISP a ne na vas pocitac a ze nemuzete mit jediny server.
Se mis spis jako vetsi problem zda, kdyz vam ISP rekne, ze jsme zvetsili rychlost a pak zjistim, ze jen zmenili pomer mezi upload a download. Stalo se to treba u UPC, kdyz z 2Mbit download udelali 3Mbit a zmensili upload. Jsem z toho docela stastnej, kdyz pak jsem pripojenej na server a odezva klavesnice je mizernejsi nez pred tim :(.
to si mzslim, ze je daleko vice klamava reklama.
Nelze vše svádět na lidi.... Ale jde, lidi jsou problém tohohle světa.
No vaše reakce i jednoho nad Vámi je, podle mě ve stylu „já o koze, on o voze“. To celé co jsem psal, by šlo shrnout …nevěřit reklamě.
Jak již někdo uvedl reklama korumpuje, nemůže 100% lhát, ani být strohou specifikací.
Ano, nezajímám se víc o to, že látky obsazené v potravě jsou víc škodlivé v určité kombinaci víc než samostatně, protože to jednak neovlivnitelné (100% zdravé potraviny neexistují) a nebude to nikterak vybočovat z průměru, ani nemíním
panikařit, protože to není nic nového ( např. cokoliv kyselého v socialistickém hliníkovém papiňáku) ani nevím, že TickTack má tolik, nebo tolik kalorií, ale rozhodně, až to budu chtít vědět, nebudu vycházet z údaje v reklamě, ale zjistím si to jinde nebo jinak. Rozhodně nepatřím k chudákům, kteří se honí za Lite potravinami a potravinovými doplňky.
Je zvláštní u věcí, které jsou již zaběhlé, k tomu nepřistupujeme tímto způsobem. U automobilu, který jede podle reklamy maximálkou 310km/h, už podvědomě víme, že bude mít vysokou spotřebu a maximálky nebude dosahovat za všech podmínek a nebude to základní levný model, nebo nejlevnější od dané značky.
Musíme se ve společnosti ještě kousek posunout, abychom k reklamě přistupovali s více chladnou hlavou. Ikdyž pár jedinců, kteří prohlásí, že to tak musí byt , musí to být pravda , protože to je v reklamě, se bohužel najde.
Nakonec zboží i služby nenakupujeme podle reklamy, ale nějaké nabídky, kde bude uvedeno co je předmětem obchodu.
Jinak boj proti klamavé reklamě např. jednu dobu ve Velké Britanii jednu dobu na některých výrobcích byly fotky zboží, protože ilustrace byla brána jako přikrášlení (klamání).
Napadáme jestli bychom také protestovali proti osobám které v reklamě vystupují. Napadneme pana Krauze za to, že dělá reklamu na něco co nepoužívá? Že někdo tím autem nejezdí, že někdo je nemocný když v reklamě žije zdravě, že vypadá nenalíčená jak smrtka, nebo že rozhodně není fit ani happy atd….. nebyl by z toho nakonec hon na čarodějnice?
Podle mě je to často zaslepenost a absence „zdravého selského rozumu“. Nikdo nemůže vědět všechno, ale měl by si to uvědomovat a případně i ty informace schopen sehnat.
Prostě nikdo z nás není bez chyby a svoje chyby, by nemel svádět na ostatní.
Vy jste odborník na všechno, že ano? Z chemické složení zubní pasty vyčtete, že se bělicií účinek nekoná. POhledem na karbičku Tic Tacu taky hned zjistíte, že "jen dvě kalorie" jsou nesmysl, ale že by tam mělo být "jen 5,75 kalorií"... Nelze vše svádět na lidi!
Ten, kdo podepise smlouvu, bez toho, aby si ji poradne precetl, je blbec. A seznamovat se s podminkami az pri reklamaci ... no ... ehmmm ... pardon, jaksi mne nenapadaji slusne vyrazy.
Napsal jste:
"A i když vám download nikdy nepojede víc než 200 kbit/s a každý týden budete mít 4 denní výpadek, tak dostáváte právě tu službu, na kterou jste podepsali smlouvu. To se ale dozvíte, až budete chtít tu nefunkčnost reklamovat a vrátit peníze."
A na to jsem reagoval.
Nehodlam resit smluvni podminky jednotlivych ISP (v prevazne vetsine je ani neznam), ale:
1. Pokud Vam nevyhovuji, proc nejdete jinam?
2. Pokud Vam nevyhovuje pripojeni pres ADSL, proc ho pouzivate?
Kdyz chcete linku, ktera bude mit zarucene parametry (vcetne maximalni doby nedostupnosti a pod. - SLA se tomu rikava), nikdo Vam nebrani, abyste si ji objednal. Ale asi tezko muzete pocitat s tim, ze ji dostatnete za stejne penize, jako nezarucenou sluzbu typu ADSL nebo WiFi.
(S)proste a jednoduse: Kazdy ma presne to, co si objednal a co zaplatil.
Zrovna mam pred sebou SLA smlouvu telekomu. Skoro bych rekl, ze mozna vetsi problem to bude u alternativcu, protoze ti by pri jejim uzavreni byli mezi dvema kameny, zakaznik by penalizoval a telekom neopravoval. Nicmene musite pocitat s tim, ze SLA na garantovanou opravu do 4 hodin je ponekud drazsi nez ADSL samotne.
V reklamách se uvádí cena bez DPH. Mnohdy dokonce bez toho, že by se řeklo, že to je bez DPH. To znamená, že je to veřejný příslib. A veřejný příslib je vymahatelný soudně. Pokud by se tohoto přílisbu začali domáhat uživatelé ve větším měřítku (a třeba i zpětně), myslím, že by se musely firmy alespoň v tomto ohledu chytit za nos. Podobně je to i s dalšími vlastnostmi nabízené služby.
Další "lahůdkou" ze strany alepsoň některých poskytovatelů připojení je, že osobní data zájemců o své služby nechávají po síti putovat nezabezpečeně - dají se pak libovolně zneužít. Kombinace rodné číslo + číslo účtu + adresa (případně ještě plus spojovací číslo na SIPO), to musí být pro zloděje docela lákavé.
Po přidání slova "až" před 4 GB, které udělala firma až dodatečně, pravděpodobně po vydání tohoto článku (viz příspěvek výše), je reklama v pořádku - tedy až na nezmiňované FUP. Dokud ale slovo "až" chybělo, nedala se reklama vyložit jinak, než: "Nabízíme vám rychlost 4 Mb/s. A to už od 395 korun za měsíc. Takže vás bude služba stát minimálně 395 korun, ale když budete chtít, tak třeba i víc." Zkrátka jeden údaj byl daný pevně (rychlost) a druhý intevalem (cena; s levým krajem na 395 korunách a s pravým klidně v konečnu :-). Mj. i na tento nesoulad, který zklamal minimálně jednoho ze čtenářů Lupy.cz, chtěl článek upozornit.
Mimochodem, slovo lhát a lež v článku nikde nedajdete. Ani to není potřeba a zmiňovat ho v souvislosti s uvedeným bannerem nemusíme. Jak uvádí litera zákona: 'Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn, může uvést v omyl.'
ad 1. + 3. - souhlas.
ad 2. - obavam se, ze pri pripadnem soudnim rizeni by se narazilo na klicovy problem, kterym je vyklad slova "neomezeny". Vzdy a za kazdych okolnosti je pristup omezeny rychlosti linky (i kdyby byla 100 Mbps). Takze ISP by v klidu a pokoji proukazal na to, ze neomeznost se vztahuje na casove vyuziti, a soud by mu pravdepodobne dal zapravdu. Osobne bych to videl velice cerne. Nicmene - pokud mate dost penez, nic Vam nebrani to zkusit.
Klamavá reklama to nebude. Spíš je to lidská blbost. Pokus mi někdo v reklamě říká, že 1+1=3,tak mu budu věřit a pak tvrdit ,že použil klamavou reklamu? Není to o pohodlnosti a tom, že lidi jsou líní přemýšlet?
Osobně nevím o existenci věcné, stručné, "neklamavé reklamy" na datové služby.
Pokud nebudou lidé znát trochu problematiku, co jaký parametr znamemá a jim přinese, je skoro každá reklama klamavá.
První věc: když si čtu např. letáky, tak velice bedlivě se dívám, jestli je tam "cena 399 Kč", nebo je tam "cena od 399 Kč". Jakmile vidím slovo "od", je mi vše jasné.
A ta druhá věc, viz titulek: zjistit si všechny informace o daném produktu všech poskytovatelů může být dosti náročné. Myslím si, že nejlepší by bylo to udělat takto: Jít za prodávajícím X a říct: "přemýšlím o tom a o tom, ale prodávající Y to má za takovou dobrou cenu" a prodávající X vám okamžitě řekne i nevýhody prodávajícího Y. Ti mají vždy lepší přehled o konkurenci. Dostat přímo z prodávajícího Y všechny nevýhody jím nabízeného produktu je totiž mnohem těžší.
A je dobře, že se to propírá. Jen bych to rád viděl i v obyč. televizi (třeba s vykuleným Tunou), třeba se inzerenti chytnou za rypák. Tohle je branže ve které se pohybujeme a jsme schopni nepodlehnout, naběhnout si na oplátku můžeme někde jinde. I když už jsem tak vycvičený, že v každé reklamě ty hvězdičky a nečitelné písmo hledám.
Přesto si myslím, že by bylo moc hezké, kdyby se ve zprávách objevila třeba reklama na internet za 349,- korun s tím, že moderátor řekne: "A v dodatku je, že cena platí při závazku na jeden rok a to pouze pro první 3 měsíce, pak je to 399,- Kč a to ještě bez DPH, takže občane, čti pozorně, těch 349,- je ve skutečnosti po čtvrt roce 474,81."
Samozřejmě, že člověk má odpovědnost sám za sebe, ale...
Clovece, nechtel byste uz prestat predvadet rozsah sve majestatni neznalosti?
Kdyz date emila, garantuji Vam do tydne nabidku pripojeni pres satelit. Kdyz prozradite, kde presne se ten les nachazi, zajiste se najde nejaky blizky provider, ktery Vam udela kalkulaci pripojeni pres WiFi nebo jinou technologii. Tolik k dostupnosti.
A pokud chcete mit zarucenou linku, kontaktujte sveho ISP. Nikdo z nas netusi, pres koho se pripojujete. Urcite vim o tom, ze CTc "zarucene" linky dela (pro nekolik zakazniku jsme je objednavali a bylo to bez problemu). Druha vec je cena ...
On se sice nikdo netajil, ale tohle nesmyslne oznaceni vzniklo ze stejnych duvodu - kvuli reklame a zmateni uzivatelu. Aby to vypadalo ze jsou ty monitory vetsi. Sotva se pritom da ocekavat ze nejakeho uzivatele zajima rozmer obrazovky za rameckem..
Vysledkem bylo bohuzel to, ze nikdo nevedel na jakou plochu vlastne bude koukat a ke vsemu je ted palcove srovnani CRT a LCD uplne o nicem a uzivatele mate o to vic. Doufejme ze se na ulet s CRT uhloprickama co nejdriv zapomene (soucasne s presunem teto technologie do muzea) a v budoucnu kdyz si nekdo koupi 15 palcu tak bude skutecne koukat na 15 palcu.
Pletete hrušky a jabka! U CRT i LCD jsou základní údaje i na krabici. A výrobci mají na webových stránkách i naprosto jasné technické údaje! U CRT třeba včetně viditelné úhlopříčky a jiných důležitých údajů. Najít bližší údaje u těchto operátorů je někdy jako s kupkou sena...
Napsal jsem jim stížnost přes jejich formulář a jsem zvědavý, kdy a co odpovědí. Ano - nejraději bych se na ně vybodl, ale když jsem žádal inet přes alternativce, tak mi během týdne řekli, že to nejde (Telecom jim řekl, že to nejde). Nyní už déle než měsíc telecom šetří, tak doufám, že když jsem to objednal přímo u telecomu tak s tím něco udělají a připojí mě. Ostatně 4,8 km od ústředny by snad už dnes problém být neměl - nebo jo??
Banner na Volný ADSL 512 za 389,- (s limitem 2GB, který v banneru samozřejmě zmíněný není) obsahoval větu ,,služby Plus bez datového limitu'', která ale vypadala že popisuje stejnou službu.
Ale asi se chytli za nos, protože od včerejška mají nové bannery, kde to už není, kde jen tvrdí že 512 je 4x víc než 128- tomu moc vytknout nejde.
Já si myslím ,že je to tuctová reklama a nelže.Je tam vyloženě napsáno 128 kbps (jako pomalá ryclost) ,že oni nabízej rychlejší připojení až 4096 kbps.A pak v dalším okně je napsáno ,že NOVERA DSL Speed Up již od 395 kč.Tam není napsáno ,že je ten 4M za (od) 395 Kč ,ale je tam napsáno ,že služba NOVERA DSL Speed Up je od 395 Kč!!! Není tam napsáno ,že je NOVERA DSL Speed Up 4096 za 395 Kč.Tam je prostě a zřetelně napsáno ,že nabízej vyšší rychlost než 128 kbps a to 4096 kbps. A pak od kolika Kč ten rychlejší net nabízí.Podle mého názoru je ta reklama dobře udělaná a nikoho neklame.
Jo ,to mě po dopsání příspěvku taky napadlo ,že když tam není to až ,tak to může lidi spléct a myslet si ,že ten 4M stojí od 395 Kč.Já to pochopil ,ale to bude asi tím ,že jsem si nedávno objednavál ADSL a mám ceník v hlavě.Ale pochopil jsem,že neznalé lidi nabídky ADSL to může splést.
Kdo nekdy pracoval v oddeleni marketingu, dobre vi, jak takove banery, reklamy a jine nabidky vznikaji. Proste se premysli jak nejlepe naservirovat produkt zakaznikum a zaroven nezachazet za hranici zakona. Pak to pro jistotu predaj svemu pravnikovi na schvaleni a sup, uz to jede...
no
kedze nukali novu fakturu
tak sa pravdepodobne jednalo
o klasicke otravovanie prejdite k inemu operatorovi
(este sa mi nestalo aby klopal niekdo z Ceskeho Telecomu)
co ma uz celkom zacina otravovat
No vidíš a já jsem měl linku za týden a to mě na zákaznické lince řekli, že jí budu mít tak za 2-3 týdny. Asi je to jako všechno v lidech a jde v jaké lokalitě jsi, ale mě osobně telekom příjemně překvapil. :-))))
Asi by to tak mělo být, ale to je dost ideální, až nereálné. Myslím, že opravdu 100% klamavých reklam není tolik, bohužel to, že někdo si něco nepřečte celé a nedokáže posoudit dopad, není záležitost reklamy.
Osobně reklamu neberu, je pro mne jen informací, že to zboží a služba existuje, ten zbytek, že to je svěží, chutné, zdravé, lehké, levné, výhodné, módní, rychlé, in, beru jako pokus o zlákání, oklamaní, ošálení….. …..prostě pokus mě zblbnout abych to koupil. Podle mne se jedná v reklamě otevřené „lhaní„ . Je to jakási hra, kde je potřeba přispění té klamané strany, prostě mi Vám nalžeme to a to a koupíte si to?
Bohužel tu je setrvačnost rudých let minulých, kdy lidé si vybrat nemohli. Dnes jsme v době, že každý si musí vybrat a nejen to, každý jsme sami sobě zodpovědní za to, co si, vybereme a jaké důsledky to mít na nás bude. Nikdo nás nemůže „vodit za ruku“, říkat co by jme měli kupovat a co ne. Kdo nás lakuje a kdo ne. Pokud by lidé vybírali s rozumem, těch opravdových podvodů by bylo podstatně méně.
No to mě tohle taky došlo, ale tady jim to kouzelný slůvko "až" před těma 4Mb/s chybělo. Ale je fakt že většinoa reklama říká rychlost připojení "až" 4Mb/s ceny "od" 395Kč, čísla má samozřejmě každý poskytovel jiná. A myslím si že s toho je docela jasný že ty 4Mb/s nebudou za 395Kč.
Reklama Telecom:
Internet Expres = Vysokorychlostní, neomezený, ...
jedna lež vedle druhé, nic z toho není pravda, není ani vysokorychlostní a taky není neomezený (jak data, tak rychlost jsou VŽDY omezené...)
Reklama Novera = 6 obrázků, není jasné jak souvisí a kdo si co s čím spojí. Pokud člověk alespoň trochu zná situaci na trhu, naopak by spojit 395 korun s rychlostí 128 kb/sec
Takže zase jeden článek, jak z ho..a uplést bič. Ta Novera asi některé lidi docela vytáčí, jinak nechápu. proč by někdo z takové hovadiny vyráběl takový problém a takový článek.
Jak chcete rozhodnout, která v reklamě zatajená informace je ,,podstatná'' ???
IMHO by se měly podobné kraviny ze zákona vyhodit- velcí podvodníci se z toho vždy snadno vykroutí, na drobné opomenutí v reklamě solidní ale někomu nepříjemné malé firmy to může spadnout jako kladivo.
Líbi se mi názor, že reklama pouze KORUMPUJE. Nemůže lhát (ze zákona), nemůže ani říkat celou pravdu (musela by přiznat že daný produkt reklamu potřebuje, uvést její rozsah a náklady, zmínit že je plně nese spotřebitel), takže zbývá NEINFORMOVAT, jen chlácholit, vymývat mozek, a korumpovat- kupovat přízeň dané značce výměnou za pohled na rozjásané barvy, veselý skeč, nebo pohodovou muziku.
Takový idiotský varianty nemá cenu ani probírat. Připojení přes satelit je opravdu dobrý vtip, hlavně VoIP přes to chodí špičkově. U toho wi-fi to nemá cenu ani zkoušet, pár sousedů to má a je to totální otřes.
Objednal jsem si ADSL od ČTc (protože jsem daleko od ústředny, tak rovnou u ČTc) přes DSL.cz. Když se týden nic nedělo a nikdo mne nekontaktoval (vyjma úvodního potvrzení objednávky na serveru DSL), tak jsem DSL napsal, co se děje. Oni byli překvapeni, že mne ještě ČTc nekontaktoval a poslali mi informaci, že jsem v šetření, že to není uzavřené, ale že jsem dost daleko od ústředny: 4780 metrů. Už je to zhruba měsíc, co jsem službu objednával a stále nic. Z ČTc se za celou dobu neozval nikdo.
Bohužel mám s ČTc podobnou zkušenost za posledního půl roku už druhou. Ta první se týkala jejich slavného Memoboxu. Potřeboval bych ho. Volal jsem asi čtyřikrát na infolinku a psal joim jeden mail. Memobox mi stále nefunguje. Už jsem to vzdal.
Nejraději bych přešel s číslem jinam, ale přenositelnost v pevné síti přijde na 3000 Kč, při přenosu ISDN linky pak dokonce 5000 Kč!
Měsíc to je vpohodě, to já čekám na zřízení linky (a následně ADSL) už od listopadu 2005!!! Po zkušenostech s operátorama na infolince telecomu jsem získal dojem že je mi zcela cíleně vnucována nepravda, jinými slovy - permanentní lži a výmluvy co všechno nelze a v čem je problém. Přitom síť v mém bydlišti je celkem nová, nová je i ústředna, vzdálenost max. 500m. Nedávno při komunikaci s jednou operátorkou jí z úst zřejmě omylem a nechtěně vypadla informace že čekají na zaplnění jakéhosi DSLamu, což údájně nastane snad v půli dubna 2006! Přitom když jsem službu objednával (loni), zjišťoval dostupnost, ze strany CTc padaly údaje o měsíci do zprovoznění. Smlouva ze starým providerem mi vypršela 1.1.2006. Už nevím co dál dělat. Snad nějaká teroristická akce na CTc... :-)
Jo jo, stejná zkušenost.. Po 4 měsících a šesti dnech přišel mejl, že službu zprovoznili, nicméně na samoinstalační balíček jsem čekal další týden (protože "balíčky chodí poštou pomaleji", jak jsem se dozvěděl od ČTc). U mně nečekali na zaplnění DSLAMu, ale na jeho rozšíření. Volal jsem jim co týden, pokaždé sděleno, že služba bude zapojena příští týden :-))). Není klamavá reklama spíš to, že nezveřejní _GARANTOVANÝ_ termín zřízení služby, nebo při objednávce nesdělí, že služba je momentálně nedostupná?
To já mám s helpdeskem ČT jiné zkušenosti - zatím nejdéle jsem čekal na spojení cca 33 minut (mám to ve výpisu). Pak jsem čekání vzdal. Pak jsem (ještě do běla nažhavený) nahlásil na poruchy ČT poruchu operátorů na lince 800123456. Zatím žádná reakce. Od ČT radši dál...
Kdyby jen to, bez pisemneho souhlasu, ktery musi ze zakona mit posilaji data klientu dalsim firmam. Trebas Karneval je toho prikladem. Nebo si myslite ze ty dopisy kterejma vas furt otravuje rozesila sekretarka ? To se netyka samozrejme jen lidi s internetem.
Ona ta ztratovost je treba na kabelovce obvykle 0, pokud je dlouhodbe kladna, tak je to problem k nahlaseni.
Latence pod 100ms se pri surfovani nepozna, samozrejme hrace bude zajimatm i to.
Ztratovost i latence jsou problem hlavne WiFi, netusim jak je na tom adsl.
Neuvadet FUP je svinstvo: pokud by operatori do kazde reklamy museli vysvetlovat "FUP je 5GB, ale 90% z vas tohle nemusi zajimat", hodne by si ho rozmysleli.
Jinak zavadeni FUPu chapu.
1.
Případ Contactel je rozhodně ukázka klamavého sdělení. Jasně je uveden parametr 4Mbps a cena od 395. Kdyby tam uvedli rychlost až 4Mbps, tak je to v pořádku.
Službu 4Mbps za cenu 395 však není možné získat od Contactelu za žádných podmínek.
Podobně klamavě by postupoval např. prodejce aut, kdyby uvedl, že prodává Auto s obsahem 2000ccm už od 199.900 a přitom se ukáže žádné Auto v libovolné úpravě s obsahem 2000ccm nelze u něj koupit.
2.
Dále mi vadí často uváděný údaj "neomezený" internet, přitom se v případě FUPu jedná o zcela jasné omezení. Že se pak někde uvede, co znamená FUP, je v pořádku ale použití slova "neomezený" je rovněž klamavé.
3.
Uživatel nemá za povinnost znát, jaká je úroveň cen obvyklých za určitou službu/zboží a "vědět", že ta nabídka je jen "jako".
Dělají to velký počet providerů a proto bych jim velmi přál, kdyby se našel nějaký vypráskaný advokát a někoho z nich pěkně potahal po soudech.
Alespon podle toho co vim ja, tak Telecom sam sve lidi do terenu neposila. Vetsinou jsou to jine firmy, jejichz pracovnici sice rikaji, ze jsou od Telecomu, ale ve skutecnosti pouze nabizeji jeho produkty. Jinak ovsem s Telecomem samotnym nemaji moc spolecneho.
Nejlepší fór je, že ve vesnici kde žije pan Kraus i já se ještě Telecom ani neobtěžoval osadit svoji ústřednu ADSL technologií a o nějakém "Internet Expressu" si tedy můžeme nechat jenom zdát.
Jasne ale pokud nekdo neumi pocitat, tak hodne tezko zjisti ze 1+1=2 a ne 3.
Osobne si myslim, ze to klamava reklama je. Problem je take v tom ze firmy neuvadi, ze musite platit jeste pausal za pevnou a vzdy jsou vsechny ceny bez DPH.
A jak uz tady nekdo zminil, predvolebni kampan je take klamava reklama.
On se kazdy nemusi orientovat uplne ve vsem. To neni o lenosti premyslet. Vam to muze pripadat samozrejme ale spouste lidem vubec ne. Naopak v oblasti kde jsou oni doma to muze byt naopak. Co je pro ne samozrejme, na to byste se vy nechal nachytat.
presne tak.. malokdo vi o skodlivosti aspartamu a nebo faktu, ze benzoan sodny (velmi pouzivany konzervant) a vitamin c (zadouci aditivum v soft-drincich) vytvari benzen - karcinogenni prvek
Promiňte, ale ani od Českého Telecomu, ani od GTS Novera mi na účet žádné peníze nedošly. Článek vznikl na podnět nespokojeného čtenáře, o kterém je v textu řeč. Když píšu, že Internet Express je vysokorychlostní a neomezený, vycházím jen z inzerovaných faktů, která potom dále vyvracím (rozebráním politiky FUP). Screenshoty z banneru u GTS Novera jsou v pořadí zleva doprava a zhora dolů, tak jak se v České republice běžně čte i text. Pokud jste Arab a postupujete zprava doleva, omlouvám se, v tom případě jsem měl označit obrázky i čísly.
Jinak dovolte, abych nesouhlasil, ale zatajování nepohodlných informací podle mne není ho... a reklama cílená na nejširší skupinu zákazníků nemůže spoléhat na slova "pokud zná někdo situaci na trhu".
Pro doplnění - obávám se, že reklama většinou není zaměřena na lidi, kteří znají situaci na trhu... Ty totiž nelze uvést v omyl, což je typický úkol pro reklamu.
A obchodníci bývají placeni ,,od kusu", navíc klamavá reklama je trestná pouze teoreticky a spousta lidí jedná podle hesla: když je to v televizi (novinách), tak to musí být pravda. Bohužel, tyto praktiky provozuje i server internetprovsechny, který v cenách ADSL opomíjí uvádět paušální platbu za pevnou linku, což zdůvodňuje poněkud pochybně tím, že pevnou stejně každý uživatel ADSL platí. U Telecomu mne takovéto jednání nepřekvapuje, protože tuto firmu považuji za krajně nesolidní podnik, se kterým odmítám mít cokoli společného, ale u serveru, který o sobě tvrdí, že je nezávislý mne podobné jednání poněkud překvapuje. Zřejmě to s tou nezávislostí až tak slavné nebude, protože z obsahu uveřejňovaných článků poněkud zavání preference drátových připojení. Sice jen velmi, velmi málo, ale na nasměrování netechnických typů to stačí. Bohužel podobné tendence jsou v této zemi zcela běžné a v dohledné době asi nezmizí. Výsledkem je pak to, že chytřejší část národa se řídí heslem: Dobré zboží se chválí samo a reklamu ignoruje. Také platí, že čím větší šunt, tím uřvanější a agresivnější reklama.
to je selskym rozumu ... je jasny, ze v tak konkurencnim prostredi, jako je pripojeni k internetu a telekomunikace vseobecne se proste NEDA najit na stejne technologii radove jina cena ! A to je mozna problem naseho naroda, protoze misto uvazovani se vsichni nechaj masirovat reklamou a kdyz se jim rekne, ze v nejakym supraci maj neco, co normale stoji 100,- za super cenu ve sleve za 250,- tam se tam valej davy lidi a chrochtaj si jak nakoupili za dobrou cenu ! lide u nas jsou proste prilis duverivi a prilis otupeli, nez aby se snazili pouzivat vlastni mozek a neverili kdejakemu blabolu ...
1) Tohle klamání není nic nového pod sluncem. Errortel reklamoval už před 3 lety vysokorychlostní neomezený internet (CDMA). Kdo tomu uvěřil, měl smůlu, protože jen platil nekřesťanský peníze za úplněj nefunkční šmejde.
2) První úroveň klamání jsou tyhle reklamy, druhou úrovní (ještě horší) jsou ceníky a vůbec smluvní dokumenty těch služeb. Když si objednáte linku 1024/256, vemte jed na to, že ta linka týhle rychlosti nikdy nedosáhne. A i když vám download nikdy nepojede víc než 200 kbit/s a každý týden budete mít 4 denní výpadek, tak dostáváte právě tu službu, na kterou jste podepsali smlouvu. To se ale dozvíte, až budete chtít tu nefunkčnost reklamovat a vrátit peníze.
Klasika - neznám jediný 15" monitor (aspoň u CRT to platilo), který by měl skutečně viditelnou úhlopříčku 15"... většinou byl člověk rád, když to mělo aspoň 14"! U LCD to je možná lepší, ale i tak.
Reklama je navoněná zdechlina.
Heh, klasicky porovnany jabka s hruskama, ja se klidne vsadim, ze ten monitor 15" mel. To je totiz rozmer obrazovky a vi/vedel to vzdycky kazdy, nikdo se tim netajil.
U LCD je uplne jina technologie a proto rozmer odpovida skutecne zobrazene plose.
Jenze kdyz mi nekdo proda "neomezeny internet" a je to s fupem na privatni IP, tak to uz neni ani klamava reklama, to je proste podvod. Protoze to pripojeni neni ani neomezene, ani do internetu.
To není o tom, že by si to člověk nepřečetl, ale o tom, že ty smlouvy na datový připojení k internetu jsou jedna horší než druhá. Když jste ale tak chytrej, tak mě ukažte nějakýho provozovatele ADSL, který nabízí nějaký odlišný podmínky. Ono proč by to taky dělali, když tady má de facto monopol jeden žlutý smrad.
Ach jo, tady teoretiků jak nasr...o. Tady u mě v lese je jen linka telecomu a nikdy nic jinýho tady nebude. Takže můžu jít tak jen do toho lesa. Když chci internet, mám prakticky jen jednu možnost. Ale jsou lidi, kterejm to nemá cenu vysvětlovat...
Tak jsem si zavolal na infolinku 800 123 456, abych zjistil, v jaké fázi je šetření. Poté, co jsem se dostal na potřebnou volbu jsem si poslechl hlášku: "V tuto chvíli jsou všichni naši operátoři obsazeni. Zavolejte později." A hovor byl ukončen. Super! Oni se opravdu snaží, abych tu linku prostě odpojil a už se s nimi nadále nebabral.
"my v reklame lidem nelzeme" rekl marketingovy pracovnik v dokumentu "cesky sen" , oni treba lidem nelzou ale nesdeluji celou pravdu a pouzivaji slovicka typu cena od a podobne
nicmene tento banner, by se me zdal lzivy pokud by me psal ze ma aktualni rychlost pripojeni je 128kbits, pokud by tomu tak nebylo
Co rikate na Karneval? Podle me to je tipicky priklad klamave reklamy na Internet ve ktere se uzivatelum doslova vysmivaji.
Schvalne se podivejte na http://www.karneval.cz/internet.aspx - je tam nekde zminka o FUP?
Navic jeste ze zakazniku udelaji naproste kreteny, kdyz si prectou tu vetu "Neomezeny prenos dat za stalou mesicni cenu" nikde ani zminka po limitu ktery kdyz prekrocite, klesne vam podstatne rychlost pripojeni.
Aby toho nebylo malo, podivejte se dolu na stejnou stranku, kde Karneval prezentuje svoje rychlosti a predvadi je na rychlosti stahovani 5MB MP3 songu. Kolik jich vsak uzivatel muze stahnout a ze je na ne uplatnovan samozrejme FUP to nikde nenajdete.
Podle me je tohle klasicka ukazka klamave reklamy Internet Providerů.
Bohuzel s tim asi nebude delat nikdo nic a Karneval bude dal delat z lidi idioty...
Byl bych rad, kdyby o tento problem projevila zajem i redakce Lupy, protoze GTS Novera a CT rozhodne nejsou jedini, co vyuzivaji neznalosti lidi. Celkove by se melo o tomto tematu mluvit mnohem vice...
"Neomezeny prenos dat za stalou mesicni cenu"....
Je tu nekde nepravda? Neni. Mam Karneval a skutecne muzu cely mesic stahovat data 24 hodin denne ;) A za stalou mesicni cenu.
To samozrejme neznamena, ze by nemeli uvadet jak dlouho budu stahovat rychle ;) (pul dne)
Vytrhavate jednu vetu, racte se podivat na tu stranku, je zcela zjevne, ze nabizeji 4 ruzne varianty odlisene rychlostmi, ktere jsou prezentovany.
Zadny jiny parametr uveden neni => predpokladam, ze zadny jiny podstatny parametr z hlediska koncoveho spotrebitele zbozi nema. V opacnem pripade prodejce porusuje zakon, jelikoz je povinen informovat zakaznika o vsech parametrech zbozi.
K tý 2.:
Ta reklama s tím Krausem bude určitě taky zfalšovaná. Ta část, jak ho honěj, bude pravá. Takže dotáčeli jen ten konec. Ve skutečnosti ho honili, aby mu rozbili hubu, protože to ADSL bylo pomalý, poruchový a se směšným limitem.
Ne!
Tady kde su ja, nejede ani ADSL a jedine, co tady chodi, je CDMA s externi antenou na strese. Pokud bych tady chtel cokoliv jineho, musel bych si celou trasu vybudovet a cena by byla sedmiciferna.
Překvapuje mě, že spousta lidí si neuvědomuje, že kvalita připojení se neskládá jen z rychlosti, ale má několik faktorů:
1) Rychlost
2) Latence (časová odezva v ms, laicky "ping")
3) Ztrátovost
4) FUP, Datový limit, agregace...
Lidi mě někdy připadají jak přiblblí, když se jen honí za vysokýma hodnotama rychlosti, ale body 2-4 je obsolutně nezajímají, no někoho ještě ten bod 4, ale body 2 a 3 vynechává úplně každej... On si jaksi nikdo neuvědomuje, že pokud mám 10Mbit/s připojení, klidně i bez limitu, ale 2000ms latenci a 30% ztrátovost, tak je to stejně na houby :-(((
Ostatně kdyby někdo nabízel i ten 4Mbit za 395,- a s limitem 10MB, tak by to nebyl žádnej problém... to se dá pak poskytovat i 100Mbit zcela bez problému :-DDD
Podle mě, by proto měly letáky a reklamy uvádět nejen rychlost - tj. bod 1, ale všechny kritéria...
kteri pronasleduji Krause. Vzhledem k tomu, ze minuly tyden nam zazvonili u dveri, manzelka otevrela a tam staly 3 lidi, kteri rekli, ze jsou od Telecomu. Manzelka rekla, ze nema zajem a dvere zavrela. Po 10 sekundach se ozvalo silne buch, buch, buch na dvere. To jsem uz vybehl ja, zda jim to jako nestacilo rici jednou. Slova se ujal pan, ktery rekl, ze to rikala kolegini, ktere mezitim uz byla pryc, ale ze tu jsou kvuli vymene modemu moji motoroly (mam UPC a Motorolu), cimz me fakt vyvedl z rovnovahy a zacal jsem premyslet, zda to manzelka nahodou nespletla. Nastesti Pan prodejce me vahani pochopil jako sanci jednat s osobou s nizsim IQ a suverene vyndal nejakou fakturu od Telecomu, ze nam jako budou uz posilat jinou. Teprve pak jsem mu vysvetlil ze pevnou linku mam zrusenou a opetovne zavrel dvere. Pak zvonili jeste dalsi den (fakt nechapu) a tak jsem zacal premyslet, ze na dvere napisu "PEVNOU LINKU NEMAM, NENAMAHEJTE SE ANI ZVONIT!"
A tak si jen rikam, kdyz tolik lidi beha za Krausem, proc vlastne ma Telecom potrebu posilat tolik prodejcu do terenu....
Tak tenhle nazor se mi fakt nelibi. Nevim, proc by se melo v reklame lhat, i kdyby to nekomu pripadalo super zrejme.
Co je tak nepredstavitelneho na pausalu, ktery ma 512kBit/s a neomezene mnozstvi dat? Ja si ho tedy predstavit dovedu a pokud nekdo udela reklamu 512 kbit za 500 Kc, tak bych ocekaval 512 cely mesic, a ne jen do chvile nez prenesu prvnich 100 mega.
Vas postoj povzbuzuje operatory k tomu, aby podvadeli. To vytvari situaci, kdy slova ztraceji vyznam a kazde sdeleni si musite nejdriv 'prelozit' do sdeleni uplne jineho - jako kdyz mluvi poslanec. Drobne podvudky pak prerustaji ve vetsi az nejvetsi. IMHO by to melo byt presne naopak - proc je problem vynutit si hned na zacatku presne a nezavadejici sdeleni? Proc se musi par uzivatelu (kteri vetsinou podobnou situaci uz prosli drive, a taky se mozna driv citili podvedeni, nez je zkusenost naucila rozeznavat pravdivou nabidku od nepravdive) tvarit nadrazene a tvrdit "ale vzdyt to je jasny, vy tupouni..."?
GTS Novera se snaží. Změnila banner, do kterého dneska (nejspíš po vydání článku) doplnila právě slovo "až" a také informaci dole vespod, že cena nezahrnuje 19procentní DPH a že nabídka platí jen do 31.3.2006. Screenshoty jsou z původní banneru, který má Lupa.cz stažený, a tedy k dispozici. Takže v článku nic "nevypadlo", jek díky článku naopak do banneru něco "přibylo".
Je milé, že se kvůli neradostné publicitě snaží operátoři napravovat chyby reklamních oddělení. Třeba se časem dočkáme zmínek i o FUP.
Je to tusim tak rok, co si jeden znamy na zkousku nechal poslat ten balicek od Telecomu a pak mi volal, jestli se muzu stavit, ze ma na pocitaci vir, pry se mu zpomalil internet... Tak jsem tedy dosel, sedl jsem k pocitaci, zeptal se co ma za pripojeni a ze tady tu krabici, podival jsem se na prenesene data a bylo to jasne - zadny vir, Telecom... Naschval jsme tu krasnou krabici od Telecomu procetli celou, ale tato zasadni informace chybela... Jeho reakce - vracim, nechci... Jen predstava, ze by si to skutecne koupil v obchodaku jak se to dnes dela, donesl domu a zjistil, ze to neni co koupil...
1. Taky mi občas někdo zazvoní u dveří anebo na telefonu a nabízí děsně výhodné služby alternativních operátorů na pevnou linku. Ptají se mě, kolik protelefonuju. Říkám, že asi tak 12 korun měsíčně + cca 200 korun paušál Telekoumákům. Nechápou. No, já mám pevnou linku jen kvůli alarmu, přišlo mě to na hardwaru od zabezpečovací ústředny asi o 25.000 Kč levněji. Tak nevím, kdo je větší zloděj, jestli Telekoum nebo ten, kdo mi vnucoval tak drahej modul GSM. Každopádně mám u Telekoumesů "předplaceno".
2. Chci ADSL, ale naše vesnická ústředna ho neumí. To také různí dealeři nechápou. Nejlepší byl přímo pan Telekoumes (možná už Telefonika, už nevím, kdy to bylo). Tak jsem se ho ptal, proč si předem neověří ve vlastní databázi, estli to k nám jde. Říkal, že to je moc práce, jednodušší zavolat. Ach jo.
3. Jana Krause jsem měl rád to tý doby, než se prodal reklamě, že Internet může mít opravdu, ale opravdu každý. Tak jsem okamžitě volal na Telekoumesáckou infolinku, ať mi ho zařídí, když to pan Kraus slibuje. Odmítli, že to nejde. Říkám, že to je divný, že bydlím na vesnici a pan Kraus propaguje Internet hlavně u jézeďáků. Prý jsem si to měl zjistit předem na Internetu. Tak říkám jak, když ho nekám. ...tú tú tú...
4. Taky jsem se ptal sdružení na ochranu spotřebitelů (SOS), zda se dá vydávat reklama Českého Telecomu na produkt Internet Expres za klamavou reklamu. Odpověď zní:
Domníváme se, že zmiňovaná reklama je ještě na hranici jisté nadsázky, kterou reklama připouští. Aby se
jednalo o klamavou reklamu, musela by někoho poškodit, ostatní soutěžitele či spotřebitele, což se
zjevně neděje. Ve zkratce řečeno, nenaplňuje to skutkovou podstatu klamavé reklamy dle § 45 obch.zák.
Osobně si myslím, že mě poškozuje, protože chodím, běhám a telefonuju, stojí mě to čas a nula od nuly pojde.
PS: Pochopitelně nejsem tak blbej, abych Telecomu naletěl, ale, jak se praví v pointě jednoho židovskýho vtipu, ten pocit zůstává...