Nominace jak od internetové veřejnosti, tak od odborné poroty jsme shromažďovali během prázdninových dní, expertní panel se nominovanými projekty zabýval na začátku září, v jeho průběhu jsme také odstartovali hlasování. Nyní končí i tato fáze ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. Už jen do středy 30. října můžete vybírat z rozmanitých projektů, které se letos do hlasování dostaly.
Na odhalení výsledků se můžete těšit 21. listopadu, předávání cen vítězům proběhne v Divadle Archa. Stejně jako v loňském roce bude přenos ze slavnostního vyhlášení streamovat Česká televize. Výsledky budou také ihned po předání cen do rukou vítězů zveřejněny na webu ankety. Všechny nominované projekty, i hlasovací formulář, najedete na webu ankety.
Už jste rozdělili své hlasy mezi nominované? Čeká na ně celkem 72 projektů v sedmi kategoriích:
- Cena popularity
- Internetové obchodování
- Nástroje a služby
- One (wo)man show
- On-line video
- Zájmové weby
- Zpravodajství a publicistika
V minulém ročníku v kategoriích Zpravodajství a publicistika a Cena popularity uspěla DVTV, cenu za nejlepší online video si odneslo Šťastné pondělí Jindřich Šídla, hlasující nejraději nakupovali na Alza.cz, ocenili také Mapy.cz v kategorii Nástroje a služby. Nejlepší Zájmový web nabízela dle názoru veřejnosti Databáze knih. Křišťálovou Lupu za One (wo)man show si odnesl unofficial profil Jiřího Ovčáčka.
Mezi nominované v kategorii Internetové obchodování se letos dostaly například Heureka.cz, Lidl-shop, Zásilkovna, CZC.cz, Fler.cz, Twisto, Notino a další online shopy. Zajímavá je také kategorie Nástroje a služby, o přízeň se ucházejí projekty jako Liftago, Bezrealitky.cz, Digitalniknihovna.cz, Pointa.cz, uLékaře, Fakturoid.cz a další. Znáte tyto weby, používáte je rádi? Podpořte je.
Své místo v anketě mají také odborníci – porota složená z významných osobností kulturního, online a business světa.
Odborná porota rozhoduje o pořadí v těchto kategoriích:
- Anticena
- E-commerce inspirace
- Globální projekty českých tvůrců
- Marketingová inspirace
- Obsahová inspirace
- Osobnost roku
- Projekt roku
- Veřejně prospěšná služba – cena České televize
V loňském roce v kategoriích, kde rozhoduje odborná porota, bodovaly tyto projekty: Křišťálovou Lupu za E-commerce inspiraci si odnesl Footshop, Projektem roku se stala globálně úspěšná hra Kingdom Come: Deliverance. Nejlepším Globálním projektem českých tvůrců byl dle veřejnosti projekt Windy. Nejlepší Marketingovou inspiraci přinesl tým lidí z Rekola. Slavilo se také v redakci Forbes, cenu za nejlepší Obsahovou inspiraci získali novináři za svůj newsletter Espresso. Vítězstvím se může pyšnit také Paměť národa, bodovala v kategorii Veřejně prospěšná služba – cena Česká televize. Jindřich Šídlo se radoval z ceny Osobnost roku. Anticenu si vykoledovali mobilní operátoři za předražená data pro veřejnost.
Nepromarněte šanci podpořit své oblíbence a pošlete jim svůj hlas. Hlasovací formulář je zde.
Anketu Křišťálová Lupa 2019 pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info. Partnery akce jsou Active24, Bird & Bird a PayU. Hlavními mediálními partnery jsou Česká televize a Český rozhlas Radiožurnál. Mediálními partnery jsou Deník.cz, Heureka.cz, Marketing Journal, MediaGuru.cz a Tiscali Media. Produktovými partnery jsou HF Pastry Academy, Chivas, Schweppes a Vinařství Válka.