„Buď připraven… na všechno!“ je podtitul letošního ročníku ankety Křišťálová Lupa, v níž veřejnost a odborná porota vybírají ty nejlepší projekty, které se v uplynulém roce na českém internetu objevily.
Nominační fáze do čtrnácti soutěžních kategorií začíná dnešním dnem. Svůj hlas můžete oblíbenému projektu poslat i vy – stačí vyplnit tento nominační formulář. Čas máte do 31. srpna, kdy se nominace definitivně uzavřou.
Finalisty v jednotlivých kategoriích následně uspořádá a protřídí Expertní panel složený z odborných novinářů, publicistů a blogerů. Od 16. září do 26. října proběhne hlasování a výsledky budou vyhlášeny na slavnostním večeru 20. listopadu.
Skladba kategorií se oproti loňskému ročníku nezměnila – v sedmi z nich o vítězích rozhodne hlasování odborné poroty a v dalších sedmi hlasy veřejnosti.
Kategorie pro hlasování veřejnosti:
Zpravodajství – Mediální projekty všeobecného zpravodajství.
Zájmové weby – Tématicky či žánrově definované projekty určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů (odborná média, specializované magazíny, lifestylová média, bulvární média, komunitní projekty).
Internetové obchodování – Projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací (e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje, slevové servery apod.).
Nástroje a služby – Nástroje a služby provozované prostřednictvím internetu (např. databáze, katalogy, komunikační služby, publikační platformy).
Mobilní služba – Služba či aplikace podporující přístup z mobilních zařízení či speciálně upravená pro použití z mobilních zařízení, bez ohledu na platformu či typ zařízení. Kategorie není určena pro weby provozované mobilními operátory.
One (wo)man show – Libovolný projekt či aktivita zajišťovaná prostřednictvím internetu v režii jednoho člověka – např. blog, zpravodajství, účet na Twitteru či Facebooku, e-commerce.
Veřejně prospěšná služba – Projekty, jejichž primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů.
Kategorie pro hlasování odborné poroty:
Projekt roku – Výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém Internetu.
Osobnost roku – Osobnost, která v poslední době výrazným způsobem ovlivnila prostředí českého Internetu.
Anticena – Projekt, událost či aktivita problematického charakteru.
Marketingová inspirace – Inovativní, originální či inspirativní marketingové řešení, novinka či služba (reklamní kampaň, PR komunikace, událost, vylepšení poskytovaných služeb).
Obsahová inspirace – Inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti poskytování obsahu (projekt, distribuční kanál, obchodní model, formát apod.).
Globální projekty českých tvůrců – Projekty určené pro globální publikum tvořené z podstatné části tvůrci pocházejícími z České republiky. V této kategorii jako v jediné neplatí podmínka české lokalizace.
E-commerce inspirace – Inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti internetového obchodování (projekt, distribuční kanál, obchodní model, zaměření, provedení apod.).