Začnu od konce: ČT bojuje, i značně neférově, za současnou vládní koalici. To, pochopitelně, může této partě přihrát nějaké hlasy. Proto "ruka ruku myje".
Už tu bylo pod jinými články konstatováno, že ČT je šíleně nehospodárná, kde jiné TV vystačí s jedním autem (pokud vůbec) mívá ČT více přenosových vozů a daleko více lidí. Přitom ty akce nepokrývá o nic kvalitněji než ony konkurenční TV.
Nárůst cen jistě ano, ale to by měla do značné míry pokrýt hospodárnost (tedy odchod od velké nehospodárnosti minulých let). A IMHO digitální technologie je úspornější (i z hlediska energie) než analogová.
Ty odměny, o nichž se tu mj. diskutuje, jsou prostě znakem určité "rozežranosti" a nehospodárnosti. Organizace, která podle svých propagandistických blafů div nekrachuje, by tak velké odměny dávat neměla.
Nesouvisí relativní pokles sledovanosti stanic ČT také s tím, že divák má k dispozici stále více TV stanic z éteru i netu a tak se zákonitě sledovanost rozmělňuje na mnoho dílčích zdrojů? ČT nemá hlavní problémy se stagnující příjmovou stránkou rozpočtu, ale s již mnohaletým nárůstem výdajové stránky rozpočtu vlivem nárůstu cen energií, služeb, zboží a platů, jako u většiny podnikání v tomto státě. Motat do toho odměny je zbytečné, stejně jako budoucí vliv případného zvýšení poplatků na posty zákonodárců.
Nebo si snad A. S. Pergill vytváří ambice, že by mohl za své rady pro ředitele ČT dokonce dostat Nobelovku?
Ono těch "nenormálních" firem, kde platí jistá mzdová pravidla, nejsou jen uvedené "krachující" státní firmy, ale i třeba soudnictví, zdravotnictví, policie a pod., spolu s dalšími rozpočtovými organizacemi. Pochybuji, že soudce dostává výši odměn podle toho, kolik v rozsudku nadělil milionů v pokutách za nějakou kauzu, čili si na odměny musel nejdříve vydělat. Ono plno organizací se neřídí pravidly "normální" firmy, jako se o to snažil i premiér Babiš, když řídil ČR.
Očekávat podmínky odměny u ředitele ČT z hlediska bez prezdivky ... je zbytečné, podmínky a výše odměn jsou uvedeny přímo v jeho pracovní smlouvě: "Nový generální ředitel České televize Jan Souček bude pobírat měsíční mzdu 289 000 korun, což je o 47 000 korun více, než dostával jeho předchůdce Petr Dvořák. Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/soucet-plat-ceska-televize.A230920_135133_ekonomika_akp , Součástí smlouvy se Součkem je rovněž roční bonus odpovídající desetinásobku měsíčního platu. Kritérii pro přiznání bonusu budou komunikace s radou, hospodaření ČT a plnění rozpočtu, úroveň TV vysílání, manažerské výsledky a dodržování právních norem a plánů.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/soucet-plat-ceska-televize.A230920_135133_ekonomika_akp ".
Jakou část roční odměny skutečně ředitel ČT dostane, o tom rozhoduje Rada ČT. Např.: "Generální ředitel České televize Petr Dvořák dostane za loňský rok odměnu ve výši 66 procent roční mzdy. Šéf České televize dostane za rok 2021 odměnu ve stoprocentní výši."
Konec citací, více je možné jednoduše zjistit z webu a není nutné si něco myslet, či vymýšlet.
Naprostý souhlas. ČT v situaci, kdy jí klesá sledovanost, má problémy s příjmovou stránkou rozpočtu a navýšení poplatků může shodit z vládního postu jí příznivé soudruhy a soudružky, by se měla držet hodně při zdi, i s těmi odměnami. Nehledě k tomu, že jimi dává najevo, že vlastně žádnou nouzí netrpí a zvýšení poplatků bylo zcela zbytečné.
"Další věc je to, že za splnění pracovních úkolů se běžně vyplácí odměna"
Nikoli, tak maximalne v krachujicich statnich firmach, jako je ceska posta nebo CT a dalsi.
Kazda normalni firma musi na ty odmeny nejdrive vydelat, a teprve pak je pripadne muze vyplatit, a rozhodne je nevyplaci za to, ze lide odvedou praci, za kterou jsou placeni.
U soudruha reditele CT bych ocekaval, ze mu odmena bude vyplacena
1) pokud vyznamne (10+%) usetri na nakladech
2) pokud vyznamne (10+%) vzroste treba sledovanost.
Jinak neni zadny duvod mu vyplacet jakekoli odmeny.
Proč by ta druhá ruka musela být zrovna dezinformační? To by mě zajímalo. Na sociálních sítích koluje dost videí o neprofesionalitě samozvaných profesionálů z ČT. Tématice se věnují lidé mimo mainstream. Pokud mají vše ozdrojované, tak třeba já s tím nemám problém. U nás se rozmohl nešvar, že vše, co nevyhovuje straně a vládě. Kdy já to slyšel? V dětství. To se označí za dezinformaci, aby jednodušším lidem zablikala kontrolka, této informaci nemám věnovat pozornost. Je to lež. Mě třeba baví BOBO, která pro práci využívá IA.
12. 5. 2024, 15:08 editováno autorem komentáře
Omlouvám se, že jsem toho s přezdívkou nezachytil a zareagoval jsem až na vaše opakování jeho údaje. Nemusím znát rozpočet abych viděl, že kvalita výsledků ČT šla dolů, že jde dolů i sledovanost a lidé jí v průzkumech též odepírají důvěryhodnost.
A občas se najde i srovnání její současné produkce s produkcí na přelomu tisíciletí (současná kvalita drsně nižší).
A k těm informacím z druhé ruky: Sekundární zdroje se ve vědě běžně využívají a učebnice jsou spíš terciární a kvartérní zdroje, a přesto se užívají a obsahují hodnověrné informace.
Opět omyl A. S. Pergilla.
Těch 270 milionů sem poprvé vnesl: " Ten s přezdívkou 8. 5. 2024 14:29
Loni našli peníze na odměny před prázdninami pro všechny zaměstnance a dalších, nějakých 270 mil. "!
Opakovaně: "Ten s přezdívkou 10. 5. 2024 19:53
Odměny a volných 270 mil. jsem uvedl jako důkaz, že to s tou naléhavou potřebou zvyšovat poplatky nemusí být tak žhavé, jak se nám snaží vsugerovat."
Na to jsem reagoval: "Pamětník 11. 5. 2024 8:30
Co to je 270 milionů ve vztahu k rozpočtu? ".
Že neznáte rozpočet ČT není moje chyba a pro běžného diskutujícího na toto téma to ani není nikde utajováno. A, tak je to u vás téměř se vším...
Těch 270 milionů jste do debaty vnesl vy. Že je těch miliard 7 jste zase utajil. Nicméně, pak je to sedmina z 27, což jsou necelé 4. Málo to i tak rozhodně není.
Na špičce falšování byly od časů fotomontáží vládní organizace (viz např akty Marty Kubišové, vyrobené na začátku normalizace STB, nicméně jsou takovéto aktivity doloženy už z konce 19. století).
Provládními silami bylo před pár lety zfalšováno video, které mělo diskreditovat Rakouské Svobodné.
Teď už jde jen o to, že ono falšování je tak jednoduché a, z hlediska investované práce, produktivní, že to může "na koleně" udělat spousta lidí. Lze to brát jako dialektickou přeměnu kvantity na novou kvalitu.
MMCH, jsem od školních let amatérský fotograf, pár fotomontáží (pro zábavu a testování svých schopností) jsem udělal ještě ve své éře černobílé fotografie, digitální fotomontáže občas užívám jako novoročenky. A už jsem i párkrát manipuloval (za účelem zlepšení technické kvality) i video.
A logickou reakcí na tento stav musí být nutně zvýšení nedůvěry k tomuto typu informací.
S broukem Pytlíkem, alias A. S. Pergill, nemíním diskutovat, pouze k těm desítkám odborností, se kterými se pokouší přetrumfnout třeba Filipa Jirsáka, si přidávám ještě znalost kupeckých počtů, když mu vyšlo 27%, jako podíl 270 milionů z rozpočtu ČT ve výši přes 7 miliard Kč.
Své, asi primární, medicínské názory, uplatňované nově i v technologiích používaných v ČT, jistě také zmodifikuje vlivem působení AI.
Naopak veřejně potvrdil, že "klesá informační hodnota zpravodajských videí, protože jejich falšování je už tak triviální a levné, že se jim nedá věřit", což se hlavně týká desinformačních webů, ze kterých možná vyčetl: "generální bude brát (vedle platu) 270 milionů ročně", i když platí: "Generální ředitel České televize Petr Dvořák dostane za loňský rok odměny ve výši 66 procent ročních mezd. To je zhruba 1,6 milionu korun . Rozhodla o tom na středečním zasedání Rada České televize.". "Milion sem, stovky milionů tam, Šusparáda vypravuje", jak se někde říkává.
Někdo má třeba hodinovou mzdu, někdo i další bonus, když to udělá lépe, rychleji a kvalitněji. To posuzuje zaměstnavatel a mívá na takové bonusy plánované částky. O ostatních tvých narážkám nehodlám více diskutovat, protože si to nezaslouží.
Nevím, zda jsi někdy dostal odměnu, ale asi ne, když pracuješ jen podle pracovní doby. Dále také pochybuji, že i ostatní tví spolupracovníci dostávají stejnou odměnu, jako ty, nulovou. Ono se to totiž běžně veřejně neuvádí.
Už vůbec nehodlám ti něco obhajovat, je to zbytečné, klidně si zůstaň ve tvém světě.
MMCH, neměl bych problém s tím, pokud by se zrušily volby a těch 200 poslanců se prostě vylosovalo z občanů, kteří na to zdravotně mají a mají o takovou funkci zájem. Dost by tím odpadly různé šílenosti kolem politických stran a ty by se musely zatraceně snažit, aby jejich program zaujal takový počet občanů, že bude pravděpodobné zvolení nějakých jejich příznivců.
V politice ovšem funguje presumpce viny, a pokud se z toho udělala politická kauza, tak to platí v ní také.
Dokonce v USA to jde tak daleko, že může být i rozpor mezi trestním a občanskoprávním sporem. Viz před nějakými deseti lety, když jeden špičkový boxer se uhájil před obviněním, že svou ženu zavraždil, ale v občanskoprávním sporu s jejími příbuznými byl odsouzen k placení náhrady škody za to, že ji zavraždil :-)
"...za splnění pracovních úkolů se běžně vyplácí odměna." Říká se jí plat a nebo mzda. Máš pocit, že pracovat v pracovní době je nějaký bonus navíc? Ten socialismus je stále v některých hluboce zakořeněný. Tím, že všem zaměstnancům dáš stejnou odměnu spíše vypadá na "úplatek". Nebo máš pocit, že všichni odvádí stejně kvalitní práci? Manažerské smlouvy jsou extra kategorií. Přechod na full HD je snad už ukončen. Spíše bych se zabýval její obměnou. 270 mil. Kč není dost peněz? Čekám zase nějakou hloupou reakci na obhajobu.
11. 5. 2024, 11:07 editováno autorem komentáře
270 miliónů je 0,27 miliardy, tedy 27 procent.
Holt proto současný ministr bojuje proti výuce matematiky na školách, aby si lidi nebyli s to takovou jednoduchou věc spočítat a hleděli na vyjádření, jako je to vaše, s "votevřenó hobó".
Další věc je, že digi technologie jsou levnější na investice a provoz než analogové. Navíc spousta úkonů a drahých materiálů odpadá a práce je po mnoha stránkách jednodušší. Proto ostatně, s epizodou kazet, lidé od filmů s citlivou emulzí na digi přešli.
A s digi technologiemi se dnes běžně natáčejí kvalitní amatérské filmy, jaké by se klasickým procesem prostě nedaly udělat, ani ufinancovat.
Nastupující AI bude cenu tvorby videomateriálů dále snižovat. Dokážu si představit i proces, kdy jeden člověk bude něco filmovat (se zvukem) mobilem, druhý stejným zařízením bude dělat snímky o nejvyšší kvalitě a AI informacemi z těch snímků převede video do nejvyšší kvality a vyčistí zvuk.
Na druhé straně klesá informační hodnota zpravodajských videí, protože jejich falšování je už tak triviální a levné, že se jim nedá věřit (a jsme u důvěryhodnosti ČT, která není valná a klesá).
A k těm poplatkům:
Je to služba, kterou nevyužívám a z níž nemám ani nějaký zprostředkovaný benefit. A otázka, jestli bude soudruh generální brát (vedle platu) 270 milionů ročně nebo bude s komunitou homeless vybírat popelnice, mi leží u prvoúst.
Co na to říci? Když někdo rozebírá hospodaření ČT a odměny zaměstnanců, MUSÍ uvažovat i s inflací a investicemi. Nebo se snad za těch posledních 16 let nezměnila technologie ve všech televizích z analogu na digitál a u ČT vše do Full HD?
Další věc je to, že za splnění pracovních úkolů se běžně vyplácí odměna. Jak byla konkrétně velká u většiny zaměstnanců ČT nevím, ani po tom nemíním pátrat. To jen odměna ředitele musí být veřejná a potom je to sousto pro kritiky hospodaření ČT. Asi neví, že u tak velkých organizací, které hospodaří s několika miliardami, se výše odměn managementu odvíjí od této částky a procent úspěšnosti splnění přidělených úkolů? Co to je 270 milionů ve vztahu k rozpočtu? Většina si dokáže spočítat, kolik je to procent. Co to je potom za důkaz? Ekonomická pravidla platí stejně pro stát, ČT, ale i pro každou domácnost a občana, jen někdo svým mozkem nedokáže ty milionové a miliardové částky normálně pojmout.
Politicky lze obhájit, že zvyšovat poplatky není nutné, zejména, když na to někteří "jednodušší" voliči slyší, ale s ekonomickou situací ve státě to nemá nic společného. To je jen prostý populizmus, který ignoruje ekonomické zákony.
Pamětníku. Zkus se zamyslet znovu nad textem, na který reaguješ. Nepleť sem inflaci, kterou nerozebírám. Ani investice. Chápu, je to mantra zastánců ČT. Odměny a volných 270 mil. jsem uvedl jako důkaz, že to s tou naléhavou potřebou zvyšovat poplatky nemusí být tak žhavé, jak se nám snaží vsugerovat.
Na to, aby člověk získal informaci, co ČT vysílá, ji opravdu nemusím sledovat. Zdrojů na toto téma je dost a dost.
Podpora ČT není podpora hasičů, kteří zabrání tomu, aby se oheň rozšířil i na ty objekty, které nehasili. Není to ani analogie zdravotního pojištění, protože není spojena se žádným benefitem v případě průšvihu nebo naopak při zdárném průběhu.
Je jasné, že se parazitické vrstvy a skupiny snaží z kde čeho udělat cosi naprosto nezbytného, ale takovými službami nebo jinými státními aktivitami je třeba šetřit jako šafránem. A bedlivě rozebírat jejich smysluplnost a obecný přínos.
To je ten scestný názor, že, pokud jsem náhodou nějakou službu, která je v našem státě provozována, zatím nevyužil, že jí není třeba financovat. Stát ale není jen jeden občan, ten zbytek je poněkud větší, což možná ještě pochopíte. Prohlášení, že nevyužíváte a nehodláte využít vysílání ČT, sice můžete vyslovit, ale prokazatelně dokázat to nemůžete. Ostatně, podle jiného zdejšího vlákna moc dobře víte, co ČT nevysílá a vysílat by měla, čili opětovně jen lžete.
Jsi mentalne zaostalej? Ty rozporujes to, ze CT ty udaje nezverejnuje, tak je na tobe prokazat opak. To je totiz strasne jednoduchy - staci dat link na prislusny dokument a rict, na jake strane ten udaj je a je vymalovano. Tim, ze toho nejsi schopny, jenom dokazujes, ze mam pravdu. Ale ty umis jenom tupe trollit, lhat a urazet.
Ja jen nemam potrebu utapet cas v micro-managementu CT ;-) High-level informace z kategorie "kolik to asi tak muze stat" mi z vyrocnich zprav staci. S mistnimi financnimi negramoty je to beztak ztrata casu, kdyz vam vedle toho placaji cosi o tom, ze by s milionem vystacili dnes stejne jako v roce 2008.
Ze jsi negramotny neznamena, ze si protirecim. Ja psal, ze se da jenom
HADAT na zaklade vyrocnich zprav a toho, co unikne do tisku. Kolik CT da za licenci na fotbalovy turnaj, nebo LOH nam taji. Ty castky jsou utajene. Vime, ze jde o obrovske castky, ale identifikovat jednotlive platby nelze, protoze zverejnuji jen celkove naklady na jednotlive kanaly. Viz napr. rozpocet a jejich nekonkretni kecy:
"Z rozpočtu výrobního úkolu představují televizní práva více jak 668 mil. Kč (28 %). Největší část tvoří sportovní práva a práva k nakupovaným filmům, seriálům a dokumentům"
Kolik stoji ktera licence nam taji.
"Prestante tu prosim sirit dezinformace od tech, co si sami informace najit neumi, presneji jsou dokonce lini si to na webu CT proklikat"
Ok. Ja to asi nedokazu. Das mi teda link, kde pisi, kolik dali za vysilaci prava na konkretni sportovni akce?
I kdyby jste měl v roce 2008 milion, nevystačil byste s touto částkou nyní. Těžko byste v roce 2008 za měsíc projedl milion a proto byste ten zbytek nechával vydělávat, jak by to udělal každý finančně gramotný. Po 16 letech už by vám ta část z původního milionu na živobytí samozřejmě, díky inflaci, nestačila a i ten zbytek by vydělával podstatně méně. To považujete za normální? Srovnávat rozpočet ČT s vašimi příjmy a výdaji se poněkud nedá, pokud nejste skutečný milionář, který by kvůli pár desetikorunám pro současnou ČT zkrachoval.
Zaměstnanci ČT, podobně jako většina jiných zaměstnanců, mají součástí příjmu i odměny, tak proč, kvůli vaší averzi k ČT, by je zrovna oni neměli dostat?
Asi by bylo nejlepší všem zaměstnancům ČT za těch 16 let zpětně spočítat, co tehdy, ještě bez současné míry inflace, vlastně dostali přeplaceno a to by měli všechno vrátit, když jim za dnešních podmínek stačí to, co jim může současný rozpočet dát. To by možná už byly miliardy a ne nějaké zpozdilé záviděné nynější miliony...
Ještě jednou, dvakrát, třikrát...si přečti moji reakci a třeba konečně pochopíš její obsah. Kecám. Nepochopíš. Tvé myšlenkové pochody vysvětlím na lehké slovní úloze. Danny si vyšel na schůzku s Karlem. Kolik lidí se schůzky zůčastnilo? Jedna osoba. Protože Danny šel sám do kina. Stále se jedná o Dannyho, ale v rozdílných situacích. Sakra, nebude to pro tebe složité k pochopení?
No, ja jedne strane ty miliony mozna vyhazuji, na druhou stranu tam u toho muze byt reklama, takze nejaky ten peniz zase dostanete zpet. A samozrejme reklamu u lukrativniho zapasu ze svetoveho mistrovstvi prodate za vetsi peniz, nez kdyby se prenasel okresni prebor, ze? :-) Proste krom vydaju jsou tam take prijmy, ktere ale prehlizite.
A jakym zpusobem tedy tu vizuelni informaci prenesete? :-) V kontextu zdejsi diskuze, kde nekteri jedinci hlasaji, ze rozhlas prece staci. Ano, mame i jine zpusoby prenosu vizuelni informace - ale ty jsou krom jineho take nachylnejsi, pokud jde o jejich vypadky, nejen po trase... ale taky co se kapacit onoho zdroje "obrazu" tyce. Jasne, muzete taky vyslat tlupu s plakaty, co to rozlepi na sloupech - jenom se pak taky nabizi otazka, kde narychlo sezenete dostatecne mnozstvi lepicu plakatu ;-)
Hele ja hasice v zivote nepotreboval a taky nemam potrebu tvrdit, ze potrebni nejsou. Metrika systemem "a ja to nepotrebuju" neni validni argument. Protoze kazdy dokazeme identifikovat veci, ktere z osobniho pohledu za zbytecne povazujeme. Z toho ale vseobecnou zbytecnost dovozovat jeste nejde...
A nebo by nasledoval rev z te casti obyvatelstva, ktera se o ty prenosy zajima. Ze musi platit vypalne nejakemu soukromnikovi, aby se mohli podivat na ten svuj fotbalek :-) A navic zrovna sportovni porady jsou ale explicitne vec, co zakon zminuje ze maji delat, takze CT nemuze rict ze na sport kasle a at se s tim komerce pere jak umi.
No, to byste mohl nadavat ze se utraci zbytecne prozmenu za ty audity, ze? ;-) Ono ten vas vysneny audit, co ve vysledku nemusi zjisti zadna zasadni pochybeni zadarmo taky nikdo neudela.
A jinak neni nad zavistiveho Cecha, gratuluji vam, ze jste jednim z nich :-) Vam asi chudacku nikdo premie nedava, ze je musite zavidet druhym.
Pokud bych měl v roce 2008 měsíčně třeba milion korun, tak bych se stejnou částkou vystačil i nyní. Když našli peníze, i s vyčerpaným "rezervním fondem", na odměny pro všechny zaměstnance a ještě 270 mil. navíc, nemůže to ukazovat na přepálenost současné výše poplatků? Nelíbí se mi postoj typický pro VŠ, jistou část pobíračů dávek, některé neziskovky atd. Žádají peníze, ale jejich využití si organizují sami a odmítají kontrolu.
Otazka je, zda se tim kdy nejaky kompetentni kontrolni organ seriozne zabyval. Zakon napriklad uklada 4 programy, CT jich ma 6 a jistou dobu mela i 7*. Tady je prekracovani pozadavku zakona zcela zjevne bez ohledu na to, zda to organ konstatuje.
* opraveno puvodne jsem tvrdil 5 a 6, pak jsem si to radeji prepocital.
8. 5. 2024, 20:33 editováno autorem komentáře
Je zajímavé, že kromě několika zdejších křiklounů, žádné kompetentní kontrolní orgány neuvádí, že ČT plní zákon zbytečně, nad jeho požadavky. Pokud se Vás nedotkly důsledky inflace, jako jsou mimo jiné ceny energií, zboží, služeb, nájmů a platů, tak jistě vystačíte se stálou úrovní příjmu, jako jste měl v roce 2008. Nebo snad máte za těch 16 let přece jen vyšší příjem kvůli nějaké výjimce a vyšší ceny zboží, energií, nájmu, atd. Vás minuly?
Co to blábolíte? Chápete vůbec psaný text a na co reagujete? Kde píšu, že ČT porušuje zákon? Já akorát píšu, že pokud si chce ČT nárokovat zvyšování poplatků, tak by měla nejprve prokázat, že bez jejich zvýšení nebude schopna plnit povinnosti ze zákona. To doteď neprokázala takže žádný objektivní důvod pro zvyšování poplatků neexistuje, protože ty peníze reálně nepotřebuje.
Ono vyhovět všem je poněkud obtížné. Na jedné straně je ČT vyčítáno, že má zbytečně velké štáby na mnoha místech zeměkoule, na druhé straně i použití nějakého ilustračního materiálu z archivu. Pokud se opravdu jedná o živelní katastrofu, není na škodu vyvolávat negativní emoce, protože podávat to jako humor, by bylo poněkud necitlivé. Tyto emoce mohou aktivizovat ochotu pomáhat postiženým, ať už finančně, nebo hmotnou pomocí, ba i pracovitýma rukama.
Bylo naplněno uspokojení z blábolení ideově zdeformovaného jedince? Pokud ano, splnilo se očekávání a je vše v pořádku.
Když jsme u obrazu. Zrovna v případě živelných karastrof mě zaráží jejich zneužívání ke šponování negativních emocí, typicky formou ilustračních záběrů. Vyhlásí 1. povodňový stupeň a v rohu řádí stoletá povodeň. Běžně i na ČT. Že něco sděluje mluvící hlava a na rotující spodní liště probíhají jiné údaje, je jen pomyslnou třešničkou na dortu neprofesionality. Už se těším na blábolení ideově zdeformovaných jedinců.
Obtěžován by mohl být i ten, komu k bydlení stačí chatka/stan za pár tisícovek, přesunovat se umí pomocí svých nohou/kola a proč by měl svými daněmi financovat třeba hasiče, aby byli vybaveni na hašení domů za desítky milionů a záchranu aut za milion.
Kdo nepotřebuje vejrat do obrazovky, nemusí tuto zvrhlou zábavu ostatních financovat ani teď.
Za 2 stovky bych bral třeba 100+ stanic na chalupě, ale tam mi nikdo připojení na net neposkytne zadarmo a hned výsledná cena povyskočí na násobek. Pokud by bylo nutné za sledování ČT extra platit registrovaně, chyběla by ČT v balíčcích, nebo jen za další příplatek, když dnes to je ve všech balíčcích povinně a pochopitelně zadarmo.
Nestačí jen A, ale je třeba u všech těchto geniálních řešeních myslet i na B.
At se te kulture klidne venuje - to asi komerce suplovat nebude. Ale neni mi uplne jasne, proc vyhazuji stovky milionu za licence na komercni sportovni prenosy, o ktere se pretahuji s komercnimi stanicemi. To je vyhazovani penez do kanalu, navic s jasnym korupcnim potencialem(utracene castky jsou utajovane).
Pro sdeleni informaci se krom zvuku obcas i ten obraz hodi
Ale jistě! Hodí se! Ale nemám pocit, že bych pro prezentaci obrazové informace potřeboval zrovna televizi...
Dále bych upozornil to slovo občas. Ano, občas se hodí. Stejně tak se mi občas hodí třeba bruska na parkety a taky ji doma nemám. Nebo by se občas hodily raketový trenky. Za posledních 20 let si nepamatuji jediný případ, kdy by televize byla nepostradatelná. V současnosti máme tolik jiných informačních kanálů. Poslední opravdu důležité informace, které bylo skutečně nutné plošně šířit, byly u nás ještě před plošným rozšířením televize. A taky to šlo. Tak proč to nelze dnes?
Pokud k tomu potřebuji video, tak je
a) důležitost informace přeceněná,
b) problém se schopností vyjádřit správně a úsporně myšlenku.
Pritom sam take jinde tahate penize z kapes jinym, ale to je v poradku, ze? :-) A jinak mily pane, v pravnim state plati presumpce neviny a vinu je treba prokazat. Takze pokud chcete tvrdit, ze CT porusuje zakon, tak to dolozte. Nejlepe to rovnou hodte na papir a podejte k soudu :-) A dejte vedet, jak jste dopadnul. Hadam, ze skoncite jak sedlak od Chlumce. Ono totiz jen s dojmy z hospody u soudu nevystacite.
"Ale všechno ostatní je se prostě schová za login,"
Jednak jste zjevne nepochopil, ze jedinym ucelem je podojit ovecky. Druhak zasifrovat dvb je otazka lusknuti prsty.
Jenze ono by se pak ukazalo, ze realni divaci Ct ochotni to platit ... neexistuji. Navic si uvedomte, ze za ty +- 2 stokoruny typicky ziskate 100+ kanalu v nejakem balicku, vs jen Ct.
Když mi chce někdo tahat peníze z kapsy, tak rozhodně nejde o závist. A jestli hodláte platit poplatek místo mě, tak jim ho fakt závidět nebudu. A že má 135 má menší hodnotu než v roce 2008 je mi srdečně jedno, maj se chovat úsporněji. Zvýšení poplatku bude v pořádku až bez něj nebude ČT schopná plnit zákon, což doteď nikdo neprokázal.
Muze, nemusi... zvlast v dnesni dobe, kdy mate na nekterych baracich FVE a baterie, kam si energie ukladate vas ani ten vypadek energie zas tak nerozhodi. Samozrejme obraz povi vic... treba i to, ze nekde je fakt voda po pas... coz by mohli u pouheho zvukoveho prenosu zpravu zvlast nekteri mistni experti zpochybnovat, ze? ;-) No mozna o to vam ve skutecnosti jde, mit prostor pro to abyste pak mohl hlasat, ze v rozhlase kecaji... :D
Hodne mimoradnych udalosti muze byt spojenych s vypadky dodavek elektriny, s nutnosti opustit domacnost nebo proste mohou prijit v dobe, kdy se v domacnosti nenachazite. Obvykle budete schopen mnohem spise prijmat informace z radia nebo prostrednictvim mobilniho telefonu (pokud nebudou vyrazeny vysilace nebo pretizena sit).
Mohou samzorejme existovat situace, kde by to chtelo obrazek, ale v praxi vetsinou nejake krizove vysilani TV zahrnuje tak maximalne ilustracni obrazek, coz vam stejne moc nepomuze.
V neposledni rade, obhajovat existenci molochu a zejmena televizniho molochu hypotetickou mimoradnou situaci, ve ktere by se hodil obrazek, nevim, jestli se smat nebo brecet, asi to prve, protoze toto nemuze nikdo myslet vazne.
Vy musite mit strasne smutny zivot, kdyz porad nekomu neco zavidite... :-) Jenom jste prehlednul, ze poplatek je poslednich sestnact let nemenil... a jak znamo, hodnota penez v case s inflaci klesa. Aneb dnesnich 135 korun nema tutez hodnotu, co v roce 2008. Jestli tu neco dokonale prokazujete, tak je to vase financni negramotnost ;-)
Jestli ono to není tím, že velké části lidí to přijde zcela nesmyslné. Nemluvě o tom, že velké části mladších lidí přijde jako ještě nesmyslnější platit někomu za zastarávající víceméně generační médium a tuhle zvrhlou zábavu mu financovat.
A ne, i pro krizové řízení, což je blábol, který tu někteří do omrzení opakují, se podstatně více hodí rozhlas. Ona jen hlavně jedna generace, co je shodou okolností zrovna u moci má dojem, že bez televize přece nelze existovat a že do té krabice vejrají přece úplně všichni. (Pro ilustraci: tam, kde pracuji, nemá televizi nikdo; vlastně z celého našeho okolí a známých ji mají a sledují snad jen prarodiče.)
Když to vezmeme chronologicky, protože si očividně nedokážeš propojit více reakcí v jeden celek. Na úvodu se řešilo, že si Maďaři snížili počet poslanců o polovinu. Jakýsi hnidopich, čti Danny, narážel na matematickou nepřesnost, beru. Vzápětí mu ale snížení nepřišlo adekvátní. Tak jsem ho upozornil na nepoměr příkladem z EP. Kontroval dalším nepoměrem. Zcela zbytečně, stačil jeden příklad. Udělal to v touze, abych mu věnoval pozornost. Pokud nebude dán koeficient, nejlépe celounijní, tak se nemáme šanci shodnout, kolik je moc a nebo málo. Ale to mu nedojde a napíše o přestávce zase nějakou blbost.
Proc by se nemelo, ma to uplne stejnou logiku, jako kodovat internetove.
Cela ta akce se primarne dela kvuli zvyseni prijmu. Pokud misto rozsireni okruhu poplatniku stat zakoduje vysilani na Internetu, tak nevydela tolik, kolik by si predstavoval a pokud je presvedcen, ze ty penize pro sva media potrebuje, tak bude muset o to vic zvysit poplatky stavajicim poplatnikum.
Samozrejme, ze si s tim management bude muset nejak poradit. Ale to razeni si muze znamenat, ze stat nebude mit zajisteno mnozstvi poradu a takovych poradu, jake by chtel.
Ono se da zakodovat i to digitalni pozemni vysilani. Na druhou stranu, se z toho stane komercni televize (radio) souperici o divaky a u takovych medii neni treba aby byla zrizovana statem. Navic by to vyrazne zmensilo objem prijmu, protoze dobrovolne by za CT/CRo zaplatil jen zlomek lidi, kteri je dnes plati povinne a jen malokdo z nich by byl ochoten platit radove vice nez dnes. Takze pokud je cilem udrzet, pripadne i rozvijet, verejnopravni molochy, tak toto neni pouzitelna cesta.
Zajimave, ze najednou upoustite od srovnani s Madarskem, kdyz vam ten propocet nevychazi, tak vytahnete EP, jehoz kompetence a s tim spojena prace jsou ale trosku jina :-)
Ale jen pro srovnani, sousedni Nemecko ma v parlamentu hned 736 poslancu, tedy opet vic nez ma EP. Mel byste vyrazit do nemeckych diskuzi a jit jim tam vysvetlit, jacize Nemci jsou vlastne blbci... :D Dejte vedet, jak jste tam dopadl.
Zajímalo by mě, odkud ta čísla čerpáte, pokud je používáte, bylo by dobré uvést zdroj. Ale předpokládám, že z nějakého vzorku. Což je velmi výmluvné.
V dnešní době řešit zařízení, je komedie. Pozemní vysílání lze přijímat pouze na zařízeních DVBT/DAB. Máš doma musíš platit . Ale všechno ostatní je se prostě schová za login, kde každý plátce prostě dostane vygenerované id, heslo (které si může změnit), vidí, jestli má zapalceno atd (wow i nějakou protislužbu by tam mohli dát). ČT by ani nemusela udržovat loginy atd. Protože máme NIA.
Člověk jde na internet, přihlásí se. Nainstaluješ si jejich aplikaci, přihlásíš se. Tadydy dady da vyřešeno. A pak si poplatky zvedejte jak chcete. Ale já mám možnost si vybrat jestli chci dostávat obsah, a platit za něj či ne
Tohle chování ve stylu OSA, zpoplatňování firem, je neskutečně sprosté...
PS.: Ps.: tohle je definice slova solidarita:
Solidarita znamená dobrovolnou společenskou soudržnost mezi rovnými, ochotu ke vzájemné pomoci a podpoře v rámci nějaké skupiny
Bylo by dobré aby všichni, co to slovo nadužívají, si uvědomily že je tam DOBROVOLNÁ
Je rozdil mezi tim, jak se rozhodne svrchovany narod sam o sobe a tim, co za ten narod rozhodnou v Kremlu. Ale chapu, ze vam vyhovuje spise varianta druha, kdyz vam zda se posilaji nejaky baksis za sireni podobnych blabolu adorujici maticku Rus :-)
Splaceni dluhu bych radeji moc nevytahoval, v tom se i Rusko zrovna moc nepredvedlo, ze? Muzete se soudruha Putina zeptat, jestli to hodla prehodnotit a dluzny prachy nam nekdy vratit :D
Ja mam v aute radio, na strese zadnou antenu nema a presto je radio plne funkcni. Ono uz davno jsou i jine zpusoby, jak signal do prijimace dostat. To, ze jste mentalne zakrnel u teleskopu trciciho z blatniku holt jen ukazuje vas omezeny rozhled.
Ono samozrejme i na tech vozitkach na elektromotor (i na tom kole) skodu na cizim majetku svou jizdou zpusobit muzete. Opravdu to neni jen vlastnost, kterou by meli pouze auta ci motorky. Aneb blbec, co to pod kopcem nedobrzdi a tim svym bicyklem promackne vam blatnik... a pak se zacne kroutit, ze je socialne slaby a na zaplaceni opravy nema... to rozhodne neni zadny scenar z kategorie sci-fi. Ono spousta chytraku vaseho kalibru se v situaci, kdy ma uhradit zpusobenou skodu zacne kroutit jak paragraf a hledat cesticky, jak neplatit nic, ze?
Danny:
Jsem zvědav, co z tebe bude padat po volbách a po tom, co válka na Ukrajině skončí, (Zelenskému končí posledního května mandát a v parlamentu ztratil většinu), nová vláda řekne, že dluhy, které Zelenskyj a jeho kumpáni nasekali, platit nebude a my, protože jsme se za Ukrajinu zaručili, budeme muset ty ohromné a většinou rozkradené sumy splácet!
Mr Mc Fly:
Ano. Máš mobil? Máš smůlu! Máš počítač? dtto. Máš auto? dtto, protože v něm máš rádio, co na tom, že bez antény, tudíž nefunkční? Prostě, řečeno slovy jistého delikventa: Pán súdca, tuná je další tisícka za znásilněnie. ,,Vy jste někoho znásilnil"? ,,Nie, ale mám na to prístroj."
Takže: máš prístroj, buděš platiť!
Teď se bude platit povinné ručení za vše, co má elektromotor, pokud to není vyloženě dětská hračka. Elektrokola mají zatím výjimku, ale její zrušení je jen otázkou času. nějaký důvod, jak z jejich majitelů tahat penízky se časem najde. A možná se dočkáme i toho, že každému bude povinné implantován do análu čip, který bude měřit množství vypouštěných skleníkových plynů a jednou za měsíc pak dostanete od finančáku složenku. (V chytrých mobilech na to určitě bude i aplikace).
A pochybuji o tom, že se po volbách něco změní. I když tato vláda nejspíš padne, ta nová se o nový zdroj příjmů sama od sebe nepřipraví, spíš bude přemýšlet, jak vycucat z občanů další peníze, aby mohla pro své kamarádíčky zřizovat nové trafiky.
V Madarsku snizili pocet poslancu z 386 na 199. Ono i ty cisla jsou dulezity, zejo? Ono pak to hned uz tak bombasticky nevypada. Jo, neni nad ty dezinformatorsky kecy, kdy se z pravdy vytahne jen neco :-)
Jalove zvaneni predvadi prave ta opozice - a vesmes jde o jedince. Takze problem byste spis nevyresil, Okamura by vam tam X-hodinove projevy mel i tak... no nezapomente mu zatleskat, jaky ze je to kabrnak... :D
Nebo ten mozek mate ruskou propagandou vymytej tak, ze jen papouskujete nesmysly, na ktery dostanete noticky. Ostatne i v Rusku dnes najdete spoustu lidi, co povazuje strileni ukrajincu za spravnou vec - a ta propaganda to haji, ze? A historie se opakuje, Putin ted strili ukrajince, Hitler strilel zidy. A i tehda ta propaganda zvladla nemcum vymyt mozek tak, ze se Hitler k moci dostal fakticky demokratickou cestou, ze? :-) Aneb aspon vidite, jaky jste hlupak. Hadam ze Putina ci Hitlera byste ochotne volil take, kdyz by vam to ten "fungujici mozek" doporucil.
Jestlipak víte, že v Maďarsku zredukovali počet poslanců v parlamentu na polovinu? Ano, místo jalových keců o snižování administrativy, jako u nás, konají. Nám by bohatě stačilo 21 poslanců, (jeden z vládní a jeden z opoziční strany za každý kraj plus dva a jeden ,,neutrál" čili nestraník za Prahu) a pět senátorů. Aspoň by se přestalo s jalovým žvaněním a začalo něco smysluplného konat. Ale co potom s těmi vyhozenými vyžírky? Nějakou smysluplnou práci od nich čekat nelze, většina z nich, (proto šli do politiky), má lachtaní nemoc a v hlavě zapařenou slámu. Samozřejmě, takovéto zprávy nejsou žádoucí, naopak je potřeba hezky opovykovat zoufalý pokud Sorosem placených ,,disidentů" o svrhnutí Orbána.
Ja to delam specificky jen vuci lidem, co siri zjevne dezinformace. A to vy periodicky delate. Nemam problem s vecnou argumentaci, ale mam zasadni problem, kdyz nekdo proste a sproste lze. A to zrovna vy delate... casto ;-)
Muj rozhled silne podcenujete. Krom jineho si spoustu veci zvladam overit a fakt nespoleham na to, ze vami papouskovana "pseudopravda" tou pravdou opravdu je. Racej si vsimnout, ze mi nekdy necini nahlednout i do samotneho zakona - kde je casto odpoved na ruzne sirene polopravdy. Zrovna ve vasem pripade je to prave spis naopak. Sirite blaboly z hospody ci buhviodkud ;-)
Ono naopak ty vase argumenty jsou tak trosku detske - tocite se kolem par jednoduchych veci, ale jakekoliv zabrednuti do detailu vas rozhodi tak, ze zacnete papouskovat ty sve zakladni fraze, co vas asi nekde naucili :D
Třeba z tvého vymezování se vůči některým politikům, nálepkování. To dělají tzv. rádoby demokraté, kteří nesnesou jakýkoliv nesouhlas a místo argumentů zesměšňují. Nejsou schopni konstruktivního dialogu. Chybí jim základní znalosti. Názory jen přebírají, neanalyzují. Typické pro děti. Myslí si, že jedině oni mají pravdu. Tu však nedokáží věrohodně doložit. Kontruji tím že jakékoliv číslo násobené nulou dává ve výsledku zase jen 0. Užívají infantilní smajlíky. Atd...
TV ani rádio nevlastním, na TV se už vůbec nedívám. Prostě mám jiné zájmy a TV mezi ně nepatří. Mám také platit poplatek, protože mám PC, mobil, notebook? Pokud TV sledujete, plaťte. Dává-li vám to smysl, plaťte klidně víc. Osobně si nepřipadám jako rebel, když nechci platit poplatky za TV a rozhlas. Tu jde o princip, ne o ten mrzký peníz. Myslím , že drtivá většina čtenářů Lupy si jej platit může dovolit. ;-)
Pokud by se sloučilo Zpravodajství ČT s Radiožurnálem ČRo, protože by měly přinášet podobné informace, hodně by se dalo ušetřit na obrazové technice, rádio přece kameru nepotřebuje. Tak by se ale do ČT museli přijmout zdatní ilustrátoři, aby na TV obrazovce nebyl jen text zprávy, ale i nějaký animovaný obraz. Opravdu skvěle vymyšleno, jak za každou cenu ušetřit a znásilnit obrazové zpravodajství, kdy se autentický obraz nedá tak snadno zfalšovat, jako pouhá slova. Očima člověk vnímá svět kolem sebe lépe, než pouhým sluchem.
Ale porad jsme u toho, ze zatimco dopady jednoducheho "kazdy zaplati dve stovky" si zvladne vyhodnoti i mentalne podprumerny volic Pitomia, vyhodnotit nejaky procento treba z HDP uz pro nej bude spis neprekonatelny ukol :-)
Dovolim si podotknout, ze pomer sil na Slovensku je 79:71. Ta vladni vetsina v parlamentu neni nijak dramaticka - spis to muze byt prosazene na silu, protoze to "zrovinka jde" - o nejakem sirokem konsensu bych tady fakt nemluvil. Jenze problem takto na silu prijate legislativy casto byva prave to, ze ma jepici zivot a s dalsimi volbami to muze byt uplne jinak. Navic tam to jeste take neproslo tim parlamentem - zatimco vy to tady vydavate jako uz hotovou vec. Vlastne jste tim jen prokazal, jak sam moc legislativnimu procesu nerozumite ;-) Jak se k tomu postavi ti poslanci se teprve uvidi...
Z WIKI o ČT a ČR:
Vedlejší činnosti
Mimo provoz celoplošného digitálního vysílání, rozhlasu a poskytování objektivního, nezaujatého zpravodajství spadá pod činnosti veřejnoprávních médií celá další škála aktivit. Ve veřejnoprávních médiích je dáván prostor kvalitnější umělecké tvorbě, čímž zajišťují kulturní vzdělanost a pestrost populace. S tím souvisí tvorba a správa rozsáhlých archivních fondů. Veřejnoprávní média opatřují zahraniční díla dabingem či titulky a následně je vysílají jak dabované, tak v originálním znění. Poskytují své audiovizuální mediální služby na vyžádání. Podporují filmovou tvorbu a projekty na státní úrovni.[12]
* bohatě by stačilo, kdyby třeba ČT přestala s těmito vedlejšími činnostmi. To by měla být doména komerčních TV.
pokud bude platba z rozpočtu pevně definovaná v zákoně, tak jakoukoliv změnu musí projednat obě komory úplně stejně jako změnu poplatku v současné podobě. Pokud bude v nějakym § definované procento HDP, tak je to povinný mandatorní výdaj a úplně stejně změnitelný, jako by odpůrce ČT a ČRo s většinou ve sněmovně změnil §6 současného zákona na 20Kč a 100Kč. To že to Slováci změnit dokázali a u nás to trvá neni způsobeno tím, že u nich to bylo % z HDP a u nás poplatkem, ale že u nich se většina dohodnout dokázala a u nás ne.
Vámi popsaný model naposledy zavedlo Slovensko a mandatorní výdaj změnila vláda raz dva. V červenci 2023 schválil tehdejší parlament 0,17 % HDP pro RTVS. Abrakadabra, nový parlament tento výdaj v prosinci 2023 snížil na 0,12 %. Stačil k tomu jediný změnový paragraf. Během několika měsíců se tak zcela rozkolísalo financování a původně plánované investice spadly pod stůl.
Nejsem priznivcem placeni z rozpoctu, idealni je samozrejme zruseni verejnopravnich medii, ale pokud uz existuji, tak si myslim, ze je lepsi volba popaltek.
Presto, nektere zeme poplatek zrusily a zavedly platbu ze statniho rozpoctu. Casto na to maji zakon urcujici % HDP (a zaroven specifikovane, kdym vyhlasene HDP a kdy, napriklad CSU predminuly rok) a je to mandatorni vydaj. S porcovanim medveda, s dohadovanim o tom, ktery poslanec si prosadi extra penize na projekt, na kterem je zainteresovan nebo s dohadovanim o vysi prostredku treba na investice nebo jine nemandatorni vydaje to nema nic spolecneho.
"To je ako keby som teraz zaviedol poplatok že každý človek musí povinne platiť za MHD, pretože predsa len niekto môže sa zviesť bez kúpenia lístku, a tak by som platil aj v prípade že by som mal vlastné auto a nikdy MHD nešiel? A ešte nad rámec daní by som sa skladal na kúpu električky/tramvaje ktorou by som nikdy nešiel?"
- ale vzdyt to se uz davno deje. Dopravni podniky jsou z (ruzne velke) casti dotovany mesty a kraji (tj. z penez vsech [zejmena mistnich] obcanu - podle rozpoctoveho urceni dani). A je videt, ze v ruznych mestech ma MHD ruznou "kvalitu", ktera rozhodne automaticky nekoreluje s vysi jizdneho a dotaci...
[Tim rozhodne nechci hajit tzv. koncesionarske poplatky za TV a R v zadne podobe. MHD ma preci jen nejaky uzitek, na rozdil od statni TV&R slouzici jen k sireni aktualni propagandy a debilizaci spolecnosti. Tuplem v dnesni dobe, kdy to za hlavni zdroj informaci berou jen kognitivne omezeni jedinci.]
Nemám dojem, že ČT vysílá jen to, co se státu líbí a měla by z něj strach. Že to dělá podle "státního" zákona, na to dohlíží několik institucí, které jsou svým způsobem nezávislé na státu. Proto si žádný jednotlivec, ani skupina, nemohou říkat" "Stát jsem já/jsme my", tak budete vysílat jen podle mne/nás.
R:
Ono by bylo kde brát, ale komu by se chtělo pracovat pod kuratelou blbých šéfů, řízených z Washingtonu, nebo Bruselu. Ono nejde ani tak o peníze, jako o atmosféru na pracovišti, přístup nadřízených a aspoň minimum tvůrčí svobody.Hlášky typu: tohle se vysílat nebude, protože to odporuje... (dosaďte cokoli) a když to zkusíš, tak poletíš a nikde už tě nikdo nevezme, nikoho k touze pracovat v jakékoli firmě motivovat nebudou.
Nickless:
Není. protože budete platit i za počítač, nebo mobil. Navíc: FM radio je dnes součástí i nejblbějších mobilů, neodmontovatelné radio je v každém autě, pokud to není hodně letitý veterán a těžko si dovedu někde mimo samotu u lesa představit život bez nějaké té elektroniky. A protože vláda neumí hospodařit a zřizuje stále další a další trafiky pro rodinné příslušníky, přátele a známé, budou se vymýšlet další a další poplatky, zvedat ty stávající a rozšiřovat okruh těch, kteří je budou povinni platit.
Také to nechápu. Když si někdo koupí TV, pak za účelem sledování vysílání = úmysl zjevný = tam vidím oprávnění chtít inkasovat i když nesleduji. Ale PC a mobil, jejich primární účel je jiný, než sledování vysílání, to že to technologicky lze je podružné, úmysl je takto neprokazatelný. Takto (jako investor di liniových staveb) bych vlastně mohl automaticky inkasovat dálniční známku ze stejné logiky = automobil je na cestování, je zde jasný úmysl od občana, teoreticky může využít dálnici, je jedno, že nevyužije. A zde se tak neděje, tak proč PC a mobil?
Čo to je za nezmysel tá anketa... to ako že ak mám počítač či mobil, tak to znamená že automaticky na tom sledujem televíziu? A čo ak mám mobil na volanie a počítač na prácu ako programátor? Už dosť že platím pirátske výpalné v cene úložísk a ešte mám platiť za TV, aj keď TV vôbec nesledujem s výnimkou F1 ale to mám predplatené F1 TV!!!
To je ako keby som teraz zaviedol poplatok že každý človek musí povinne platiť za MHD, pretože predsa len niekto môže sa zviesť bez kúpenia lístku, a tak by som platil aj v prípade že by som mal vlastné auto a nikdy MHD nešiel? A ešte nad rámec daní by som sa skladal na kúpu električky/tramvaje ktorou by som nikdy nešiel? Do piče aj s jebnutými nápadmi Eurosráčov a sráčov v ČR a SR vláde!
2. 5. 2024, 17:16 editováno autorem komentáře
Ale vždyť tam pracují ti nejlepší profesionálové. Podle slov některých zaměstnanců. Přitom o sobě nepochybují jen hlupáci. Starého psa novým kouskům nenaučíš. Nedivím se těm, pro které je ČT jednoduše skanzen. Jo...V magazínech je více propagace produktů, takový teleshoping. Takže reklama.
Nač to dělat jednoduše, když to jde složitě? Prostě to udělejte, jako na Slovensku, veřejnoprávní média zaplaťte procenty z HDP, a když s tím management nevyjde, tak je vyhoďte pro neschopnost a dejte tam někoho, kdo to bude umět. A přestaňte občany otravovat s dalšími a dalšími poplatky v podstatě za nic!
Ja to beru jako narovnani urcite nespravedlnosti, lide, kteri se na CT nedivaji v televizi, platit musi a lide, kteri se nedivaji na pocitaci platit nemusi (a dokonce ani tech par, kteri se divaji). Moznost divat se pritom maji obe skupiny.
Samozrejme bych preferoval zruseni verejnopravnich medii bez nahrady, ale to neni varianta, ktera by byla zrovna na stole.
2. 5. 2024, 13:14 editováno autorem komentáře
Tady se opět pláče, úplně mi to dělá radost. Podle zdejších nikdo ČT nesleduje, ale je zajímavé, že je řadu let nejsledovanější TV sítí v ČR. Tak kde jsou ty diváci? :-D
Mám možnost sledovat víc než 120 TV stanic v CZ nebo SK jazyce. I tak ze 70% sleduji nejvíc programy ČT. Osobně bych koncesionářský poplatek zvýšil o 50%. Tak plakejte dál pro pár drobných, které si ČT zaslouží.
Nevím proč by měly firmy platit za přístroj schopný prezentovat tv vysílání podle počtu zaměstnanců. Nejen že se tím platí zmíněný poplatek dvakrát, ale je to naprostá sprostota a nenažranost proti níž bude později problém se účinně bránit. Má někdo pocit že lidé v práci sledují televizní vysílání?
Navíc i některé samotné domácnosti a rodiny mají problém vyjít s finančními prostředky (ano šťouralové - není to moc), ale myslím že k řešení jsou důležitější věci.
2. 5. 2024, 10:37 editováno autorem komentáře
Vsak CT je statni. Moresy tam panuji uplne stejne.
Mimochodem, pokud bude poplatek stanoven jak je uvedeno v clanku, ocekavam, ze taktez bude CT timtez zakonem narizeno, vysilat po internetu kompletni program. To nyni totiz nedela. A obratem si pustim streamy vsech kanalu a budu je posilat do /dev/null .. chteji to, maji to mit.
Neobsazená tabulková místa? Já si myslel, že existují jen ve státní sféře. Placení podle počtu zaměstnanců mi přijde značně nefér. Stejně jako představa, že lidé online v nějaké vyšší míře sledují jejich vysílání, aby to bylo obhajitelné. Výkřiky do tmy chlápka z TOP 09 nemá smysl komentovat. Samé prázdné floskule z interní brožury komunikace. Stejně jako v případě MPA.