PR prohlášení Eriky Luzsiczy se snaží zviditelnit náhražkový kanál JOJ Family a vyjádřit se ke znemožnění sledování TV Joj na našem území. Vzhledem k tomu že oficiální zablokováním privátních slovenských kanálů nezpůsobilo v Čechách téměř žádnou výraznou odezvu není bez zajímavosti, že podle diskusních kanálů si tyto slovenské kanály mnoho diváků zajistilo jiným způsobem. Diváci si tak platí tuto možnost mj. platbami do zahraničí, které jsou finančně dokonce příznivější. Tím vlastně poskytovatelé pro český trh přijdou o značnou část plateb. Komu to více pomůže je jasné. Ten kdo opravdu stojí o slovenské kanály si vždy nějakou schůdnou cestu najde. Podpořilo to jen dalšímu rozvoji "pirátství".
Ono jde hlavně o jeden komerční subjekt působící v obou zemích. A obě jeho části mají prázdnou peněženku, tak se (marně) snaží zpoplatnit snad i hadr firemní uklízečky :-)
A mluvit o úrovní v souvislosti s Joj Family, Markízou Int., Primou Plus je totéž jako mluvit o komfortu v souvislosti s Trabantem...
"Konec televizního pirátství v Čechách"
Redakce Digizone co znamená tento nadpis (určitě od vás a ne od AXOCOMu) a z jakého důvodu neustále ignorujete Moravu ze Slezskem?! Já osobně jsem jedině občanem České republiky, žádných Čech a už vůbec ne nějakého paskvilu "Česko" co vymysleli Češi a následně ho všem vnucují.
aneb jak prezentovat, že nabízet tři druhy rohlíků je lepší, než jich mít na pultě šest. No časem to stejně všechno skončí bezhraničním IP streamem, takže mně tyhle poslední křeče mohou být ukradené. Stejně jako se dnes už nikdo nestará o to, jestli mám doma v IP rádiu 500 nebo 1000 zahraničních stanic ... :-P
Jo, to je super, doufám, že se na ten odpad kouká i paní ředitelka, které nemůžu přijít na jméno-:)) Já jenom doufám, že když konec, tak konec, tím opět narážím na výskyt různých slovenských moderátorů a jiných hvězd ve vysílání českých stanic!!! (Objektiv ČT - zářný příklad). Vím, že je to trochu z jiného soudku, ale klidně si nechte veškeré stanice typu Joj Family, Markíta Inc, a vemte s sebou i veřejnoprávní STV 1 a STV 2, nakonec, není nic jednoduššího než přepnout. A paní Lukášová může jít taky! Na základě restrikcí ze strany Digizone je můj názor napsán ve velice mírném stylu.
"Takto vznikla JOJ Family, která vylepšila programovou nabídku..."
Za vylepšení programové nabídky by se dalo považovat tak kompletní vypnutí tohoto "hnoje". Poznámka: to není nadávka, ale posměšné označení používané Slováky pro televizi JOJ.
Ale paní Luzsica mě opravdu hodně pobavila během pauzy při skládání nepříjemného úředního dokumentu...
Já se necítím býti někým extra fundovaným, spíše jsem přes techniku, ale asi takhle: problém není v právech. Práva jsou velmi cennou komoditou a výkup pro více území obvykle neznamená slevu. Pokud tedy nejste RTL nebo Sky. Na takový nákup práv ani české ani slovenské komerční televize prostě nemají.
Teď jsem dlouho přemýšlel, jak to podat, abych se zase někoho nedotkl. Hlavní "kanály" komerček se totiž chytily do hezké prekérky. Několik let si budovaly image televize "nenáročného diváka" a tvrdilly nám, že si divák přímo žádá vlastní tvorbu. Ale když tu jsou takové kanály sestavené jen z vlastní tvorby, sledovanost se pohybuje kolem jednoho procenta.
Oni si vysnili jihoamerický model, papundeklové odpady narvané reklamami až do povoleného limitu. Jenže "nenáročný" divák je vskutku nenáročný. Někteří zadavatelé reklamy již zjistli, že jsou vlastně sponzory těchto televizí, protože následná kapitalizace vysílané reklamy je 0,0, nic. Účelem reklamy je donutit diváka ke koupi. Na tyhle diváky zabírají jen reklamy ze super/hyper. A počet takových reklam není nekonečný. U ostatních-třeba automobilky nebo kosmetika začínají zahraniční matky víc a víc počítat jestli se jim taková reklama vyplatí. Teď prošla médii kupříkladu zpráva, že PepsiCo chce celý svůj byznys v centrální Evropě prodat. Nejdříve masívní reklama, teď skoro žádná reklama. Všude je vidět konkurenční Coca-Cola.
A komerčky jsou teď v takzvaném "Barčákově kolečku". Pro větší příjem z reklamy budou potřebovat změnit schéma, aby přitáhly jiné diváky než ty "nenáročné" Ale na to je potřeba vykoupit práva. Ale nenároční diváci si už na svá šidítka zvykli a na nic jiného koukat nebudou. Viz pokus Novy se seriálem Mrtvý bod. A jiní diváci zase nebudou koukat na šidítka. Tak jak z toho ven?
Howgh.
No, s přeshraničním streamem to vzhledem k rychlosti jednání EU a jejím zabývání se p......nami, to nevidím až tak jako poslední křeče, a pak, licenční poplatky-:)) Můj licenční poplatek je v současné době 50,- USD/ročně za ca 1200 kanálů-:)) A mám to vyřešený! -:))Je fakt, že slovenské kanály tam naštěstí nejsou, to by měla Lukášová smůlu! -:))
Konec pirátství opravdu těžko. Jak už zde zaznělo, kdo zájem má tak si cestu ke sledování slovenských "originálních" programů i nadále bez problémů najde a určitě přitom nebude hledět na tyto stupidní žabomyší války věčně nenažraných komerčních subjektů na obou stranách.
Co se týče Joj Family, tak se ale asi ztěžka, jak tady čtu, dá srovnávat např. z Markízou Int, Primou Plus nebo Barrandovem Family, to je jak srovnávat jablka z hruškama. Pokud by tyto zmíněné tři programy měli alespoň takovou úroveň, to by bylo dobře.
Nebylo by finančně,tedy ekonomicky jednodušší pro všechny stanice České i Slovenské koupit práva i pro druhé území?,zajisté bude pokles sledovanosti,většina reklam je podobná,vyrobku je jedno jestli se prodává na určitém území-naopak je to prospěch,je tu prosím někdo fundovaný a může to shrnout?,o tom ,že tv jsou navzájem propojeny nemá ani cenu mluvit!
Když dám jen na pocity, nechápu zprávy, že se neustále zvyšuje počet miliard plynoucích do reklamy a výše uvedená informace, že některé velké firmy se z našeho reklamního trhu stahují. Další pocit mi říká, že se asi kalkuluje s goeblsovským : "tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou". Asi nejsem tím správným konzumentem reklamy, protože pokud jí vnímám, tak jako mini příběh, který mne zaujme, nebo ne. Pokud na konci reklamy není zopakován inzerent, i když mne reklama zaujme, nevím co a kam si to mám jít koupit. Trochu mne děsí úvahy inzerentů, že častým opakováním stejné reklamy se její účinnost adekvátně zvýší a tak během jednoho pořadu se v každém reklamním bloku objeví totožná reklama víckrát, dohromady třeba až 8 až 10 x.
Výše peněz plynoucích do reklamy se zvyšuje proto, že s každým novým reklamním obdobím stoupá cena reklamního bloku. Ubývá totiž zadavatelů ochotných dotovat televize, jak psáno výše.
Stran PepsiCo jsem jen zahlédl titulek v servisu ihned.cz, ale článek teď jaksi již není k dohledání, přitom to bylo těsně před Velikonocemi.