Konec roku svádí k rekapitulaci, klíčovými slovy se stalo DVB-T2, IPTV a HbbTV

31. 12. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Skupina Barrandov
TÝDENNÍ REVIZE – Od ledna začne Barrandov Muzika vysílat s novým přídomkem Family, přechod na DVB-T2 nabírá další zpoždění a většina českých stanic ukončí vysílání svých SD verzí na satelitu.

Nová podoba programu Barrandov Muzika

Tisková zpráva, která se objevila včera na webových stránkách společnosti Barrandov.tv, ve svém titulku říká, že „od 1. ledna zahájí své vysílání nová plnoformátová stanice Barrandov Family“. Ve skutečnosti se od prvního ledna 2017 změní název televizní stanice Barrandov Muzika na Barrandov Family, která má mít i změněné programové schéma. Přibližně polovinu obsahu by tak měla tvořit vlastní tvorba Skupiny Barrandov.

Přichází Barrandov Family, budou i další díly Doktorky Kellerové

Barrandov Muzika změní název i obsah a skončí na satelitu

Rok 2016 v oblasti digitální televize

V roce 2016 odstartovalo hned několik služeb internetové televize (IPTV), jako například ta od Skylinku, do Česka vstoupil Netflix (bez národní podpory ovšem) a objevil se také nový satelitní operátor Flix TV, přičemž druhý uvažovaný (Antik Telecom) sice získal licenci, ale vysílání zatím nezahájil. Rok se nesl i ve znamení HbbTV. Objevují se jednak noví provozovatelé, například skupina Nova, jednak nové formy reklamy a objevilo se také zcela nové hybridní televizní vysílání, či spíše „hybridní televize“, Seznam.cz TV. Na podzim pak přišla Nova s překvapivým požadavkem na použití MPEG-4 v budoucím zemském vysílání DVB-T2/HEVC a koncem roku se světu otevřela VoD služba Amazon Prime Video. Včetně Česka i Slovenska.

Jaký byl rok 2016? Ve znamení IPTV a diskuzí kolem budoucího DVB-T2

V prvním pololetí letošního roku to vypadalo velmi nadějně, druhé pololetí ale zchladilo nadšené představy o rychlém zavedení nové generace zemského digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T2 v Česku. Leccos naznačoval postoj dvou největších komerčních televizí Nova a Prima, které od začátku roku ignorovaly možnost jakkoli zasáhnout do připravovaného procesu přechodu z vysílání ve standardu DVB-T na nový standard DVB-T2. Nepřišly od nich žádné připomínky k návrhu Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání v České republice a Nova s Primou vytrvale odmítaly komentovat cokoli, co se týkalo DVB-T2.

Digitální rok 2016 z pohledu DVB-T2: skvělý začátek, který se zadrhl na legislativě 

Chystáte se koupit televizi?

Vánoční, resp. povánoční akce probíhají u různých prodejců v různých termínech. Například Kasa.cz je má od 22. prosince 2016 do 31. ledna 2017 (což je ovšem výjimka) nebo do vyprodání zásob a stejně jako u dalších prodejců se ani zdaleka netýká jen televizorů. Nejvíce z nich uvádí jako konec 4., resp. 15. ledna 2017, někde jsou ale termíny akce obtížně dohledatelné, stejně jako její podmínky. Často také není zřejmé, z jakých cen jsou slevy počítány. To už ale záleží na solidnosti prodejce a tady si jistě každý udělá obrázek sám. V této souvislosti jsou zajímavé poslední zprávy České obchodní inspekce (ČOI). První se týká toho, že nesedí ceny za zboží v regálu a následně účtované u pokladny, druhá, že ČOI o Vánocích provedla celkem 349 kontrol obchodů v souvislosti s novým zákonem č. 223/2016 Sb., o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě. Porušení zákazu prodeje inspektoři tentokrát zjistili pouze v jediném případě. Další státní svátek, kterého se zákon o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě týká, bude 1. ledna 2017.

Mimořádné „televizní“ nákupy koncem roku 2016

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Údržbové přestávky během ledna

Leden 2017 bude nejspíše poklidný měsíc. Ohlášeny jsou zatím jen plánované údržby na televizních a rozhlasových vysílačích ČRa, ale až od 5. 1. 2017 v případě rozhlasu a od 17. ledna u vysílačů televizních. Tady se vše zatím týká pouze Prahy, resp. Jíloviště u Prahy (vysílač Cukrák) a vždy jde o dobu od půlnoci do šesté hodiny ranní.

Údržbové přestávky, leden 2017: zatím naprosté minimum 

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).