U hudby je možný jen "dobrovolný" model. Já hudbu kupuji, protože chci podpořit svého oblíbeného muzikanta. Dostanu placku, booklet - ten si třeba nechám na koncertu podepsat. Ale u downloadované hudby není žádná přidaná hodnota.
Kapely by podle mě měly mít na stránkách seznam platících fanoušků, kteří by měli přístup na nějaké bonusové části stránek a především možnost si zakoupenou hudbu kdykoliv v budoucnu znovu stáhnout. Prostě ve stylu: "Jsem hrdý na svou oblíbenou kapelu, podpořil jsem ji nákupem její hudby."
to je hloupost, hudebník s trošku slušnějším vybavením a se znalostí programů na práci s hudbou si natočí album sám ve zkušebně nebo dokonce v obýváku (pokud jde o elektronickou hudbu), případně může využít služeb někoho, kdo má domácí studio
IMHO: elpíčko lze i ve výborné kvalitě natočit za babku, prodražují je výroba videoklipů (i když ani to nemusí být tak velký problém, pokud máte dobrý nápad a šikovného multimediálního umělce) a hlavně peníze, které je potřeba zaplatit aby hudební stanice klip hrály, rádia vysílaly a aby se o něm psalo v časopisech + klasická reklama atd...
No - naopak protoze dnes ziju v prostredi kde jsou na tom s muzikou trochu jinak nez v CR tak Vam mohu garanntovat, ze velke procento muzikantu nechce mit s IT nic moc spolecneho. Naopak - jsou radi kdyz nekdo prijde, zaplati studio k nahrani, dohodne terminy, udela promo atd. atd.To je tak cca 80% beznych brnkalu (2-3 liga) co znam. Normalni kapelky pro potechu.
Muzika na nosici je proste produkt, za ktery se ma platit. Je to otazka ceny, kvality a veci o okolo, o tom zadna. Nicmene take rozhodnuti o zvoleni distribucniho kanalu. Jsou bendy ktere to nezajima, ambice nemaji vydaji neco na internet a obcas si neco nejaky fanda ztahne. Co je ale pruser ze neroustou kapely 2-3 sledu o ktere mala vydavatelstvi nemaji zajem (neuzivi se). Protoze neni nakupni potencial.
Nemyslim si ze je to dobre - naopak.
V Česku se vždy dělaly věci jinak, než ve zbytku světa. Díky tomu jsme přežili Bílou Horu, Hitlera, socialismus a přežijeme i ten současný paskvil, včetněActa, Euroacta, BSA, OSA, IFPI, RIAA a dalších. Připojit notebook, vybavený patřičným SW a slušnější zvukovou kartou k výstupu kapelového mixpultu a průběžně nahrát digitálně celý koncert je sranda; o přestávkách nahrávku upravím a připravím k vypálení, nebo rovnou upeču, pokud se nahraný obsah na CD tak akorát vejde. Po skončení dopálím poslední část, předem potištěné CD nastrkám do předem připravených obalů a: Záznam dnešního koncertu i s autogramy účinkujících je k dispozici za 30 Kč/kus! 90% návštěvníků CD koupí, OSA, ani vydavatel nedostanou nic, (za co taky?) a kapela má vyděláno.
Obavam se, ze konstatovani, ze si 90% navstevniku koncertu koupi nahravku koncertu je v pravde utopicke.
I kdyby ten zajem byl, tak: jak rychle dokazete vypalit CD? Rekneme, ze na koncert prijde 500 lidi, podle Vas jich bude chtit 450 chtit to CD. Jak rychle vypalite 450 CDcek? Jak dlouho vydrzi lidi cekat ve fronte na konci koncertu?
Rekneme, ze mate pojizdnou rychlopalirnu a tech 450 CD za 10 minut vypalite. Bez ceny media Vam vynosy dosahnou 13.500 Kc. Zda se to hodne za ctyri hodiny prace, jenze neco bude chtit kapela, neco budou chtit strkaci CD do obalu neco stoji amortizace palirny ... Nevidim to ani jako hobby akci.
Pomijim tedy stav, kdy na koncert prijde 20.000 lidi :-)
get real
Kvalitní vypalovačka dokáže na kvalitní médium vypálit co dvě minuty jedno CD. Takže pokud na koncert amatérské kapely přijde 150 - 200 lidí, je to jen o počtu současně jedoucích vypalovaček, navíc je možno cenu za CD započítat do vstupného, takže hotová CD se budou vydávat proti předložení ,,V. I. P." vstupenky, čímž se celý proces zrychlí. Naházet upečené placky do krabiček je práce, kterou zvládne i cvičená opice, takže všechno zvládne pazvukař s jedním, nebo dvěma členy kapely. Samozřejmě je tento model pro výrobce megašou neprůchodný, ale běžné kapely, koncertující po vesnicích by ho využít mohly.