Od teď i na plný formát. Instagram oznamuje na svém blogu, že už se nebrání obdélníkům. „Čtvercový formát byl a vždycky bude součástí toho, co jsme. Jen chceme vyjít vstříc uživatelům,“ tvrdí služba s tím, že prostě chce umožnit svým fanouškům vyfotit Golden Gate od jednoho břehu až k druhému.
Pro uživatele se nic nemění. Všechny efekty a filtry budou fungovat i na nový formát. Šířkové fotky ale musí uživatelé fotit mimo prostředí Instagramu. Ten umožňuje fotit stále jen čtverce.
Instagram se začíná po letech posouvat k byznysu. Během letošního roku testuje nové typy reklamy. Ke klasickým reklamním (sponsored) fotkám, nedávno doplněných reklamním „kolotočem“ (carouselem) s tlačítkem Dozvědět se více (Learn more), mají přibýt nové „akční“ formáty umožňující přímou interakci uživatelů.