Ano, u nás "taky" roste poplatek - ale nikoliv příjmy (ČT). Poplatek jen KOMPENZUJE odebrání reklamy, tedy její zákonem naplánovaný přesun (z ČT) ke komerčkám.
V reklamě je letos v ČR cca 12mld Kč (a je to částka stejně stabilní, jako poplatky, každý rok navíc mírně roste). ČT má letos 1mld, Prima cca 2.5mld, něco kolem 0,8mld mají kabelovky a spol, zbytek jde nově (odhaduje se, že letošní obrat novy bude kolem 7mld Kč při čistém zisku kolem 2,7mld Kč).
Do toho přichází zákonem stanovené odebrání zbytku reklamy ČT, což by způsobilo praktický reklamní monopol novy. Z toho důvodu (a na silný nátlak reklamních soukromých agentur, které jsou tímto monopolem až "vydírány") letos poslanci rozhodli, že do novou pozdrženého nástupu nových didiTV zůstane zbytek reklamy dočasně i na čt (s tím, že peníze nebudou tvořit příjem čt, ale využijí se na speciální účely, digitalizaci národního tv archivu, podporu filmu atd).
Takže ano, poplatky rostou, jak říká vaše zpráva, ale příjmy ne :-) .
Ty naopak rostou (dík zvýšení poplatku u ČT a pozdějšímu přesunu reklamy) komerčkám.