A pritom by stacilo, kdyby mesta plnila svou zakladni funci, svoz odpadu platila z rozpoctu, neutracela stamiliony za provoz fotbalovych stadionu, na ktere nikdo nechodi, a lide by odpad tridili treba i v takove mire, a dobrovolne, ze by to ten svoz pokrylo 100%. Za trideny odpad totiz obvykle plati ten, kdo si jej odvazi.
Misto toho vynakladaji miliony na soudni spory s nemluvnaty ...
Mimochodem, hlaseni plneho kontejneru by melo smysl, pokud by byl vyvezen obratem (rekneme do 30 minut), coz by se naopak poradne prodrazilo.
Vážně se bavím.
- V delším časovém úseku: město ("díky" ODS) zprivatizovalo v roce 2007 TSMK bez veřejného výběrového řízení firmě AVE.
- Zaplacená kupní cena byla během cca tří let kupujícímu vrácena formou smluvních zakázek, ke kterým se město na desítky let zavázalo.
- Minimální zaručený objem těchto zakázek je cca 55 milionů ročně. I kdyby město Kolín od AVE neobjednalo odvoz jediné popelnice, tuto částku musí zaplatit.
- Fakticky AVE inkasuje o desítky milionů Kč ročně víc.
- Dle uzavřené smlouvy má AVE na určité činnosti smluvně zaručený monopol.
- Sankce v případě nekvalitního plnění ze strany AVE jsou zcela směšné.
- Město Kolín nesníží poplatek za odpad ani o halíř, i kdyby bylo na každé popelnici deset "smart" čidel a sto "smart" nálepek. Město Kolín je zadlužené více než miliardou korun jako výsledek nesmyslné "investice" do výstavby bytů pro automobilku TPCA (zde pro změnu "díky" ČSSD); jen úroky činí přes 26 milionů ročně.
Shrnutí - v článku avizovaných 180 tisíc Kč ročně údajného příjmu pro město je naprosto směšná částka. Pokud si Kellner s AVE chtějí testovat podobné kraviny, nechť tak činí ze svých prostředků, jak uznají za vhodné. Já hlavně nejsem zvědavej na to, aby mi kraviny jako čidlo za pět tísíc na jednu popelnici radnice opět rozúčtovala do dalšího navýšení nákladů na odvoz odpadu.
Pokud bude auto nekolikrat drazsi, bude mit maximalku tricet, bude jezdit na seno a uveze jen jednoho nebo utahne rychlosti chuze vuz a po nekolika hodinach si bude muset odpocinout, pak ano, auta netreba, staci kun.
Pokrok je totiz ve zlepsovani vykonu, nikoli v tom, ze nahradite jeden prostredek jinym.
Jo, jo, tunely přes developery už netáhnou, tak se namočíme do IT projektů, těm nikdo neporozumí a na zastupitelstvu ubude kritizujících. Čím stupidnější nápad to bude, tím lépe.Každý de-il má mobil tak mu dáme šanci zjistit jestli náhodou není jeho popelnice už plná a nebude muset hledat prázdnější na druhém konci města.
Abych to neviděl jen jako škarohlíd tak pro objektivitu musím dodat, že to bude velice přínosné pro mladé začínající bastlíře. Různých senzorů zdarma na ulici budou už alespoň v Kolíně plné popelnice.
Ad TPCA: Tak jistě.
Ad 1/ To je situace nadmíru výtečná. Určitě to za nějakých dvacet let možná město splatí.
Ad 2/ Určitě jste také započetl devastaci městských komunikací a náklady na opravy. Nebo kriminalitu související s přílivem nesmírně kvalifikované pracovní síly ze zemí jako je Polsko, Slovensko nebo Mongolsko.
Ad 3/ Urychlila výstavbu obchvatu? Toho, co se tady plánoval od bolševika a slavnostně ho otevřeli v roce 2012, tedy deset let po automobilce? Tak určitě... ROFL.
Ad živnostníci: Jo, určitě z toho těží Tesco, ubytovny a večerky.
Ad "Celý projekt SMART City ušetří mnohem více." - Víte, co ušetří celý projekt AVE, aby si mohli manažeři vyplatit na odměnách o pár milionů víc, to mne opravdu nezajímá. Já neušetřím ani korunu.
A ty vidíš nějaký rozdíl mezi blokem s tužkou a mobilním telefonem, z pohledu toho manuálního pracovníka? Práce stejná. Jen ten blok by pak musel někam donést a tam by to někdo musel přepisovat. Chybovost by byla asi významně větší. Výsledky by byly dávkově a zpětně. Takže tu kritiku to ještě bude chtít trochu domyslet, aby dávala smysl. ;-)
Komunikační moduly s procesorem pro LoRaWAN nebo SigFox vyjdou při objednávce 1000 kusů na něco přes 1000,- + senzor (snad 100,-, ale pokud je mechanicky odolný, tak klidně i přes 500,-). K tomu nějaká baterie, antivandal provedení...
Možná, pokud by nakoupili jen tranceivery, tak by ušetřili cca 10 USD, ale pak by museli celé zařízení certifikovat, což vyjde na nějakých 2500€
Takže si nemyslím, že by to bylo nějak přestřelené.
No prave. A treba toto muze zvysit efektivitu odpadoveho hospodarstvi. Tudiz se mohou setrit usetrit naklady a ve finale pro nas to muze byt levnejsi. Kdyz to funguje v Barcelone, tak neni duvod, aby to nefungovalo i v CR. A osobne chvalim Kolin, konecne i v CR se zacinaji objevovat dilci koncepty tzv. SMART CITY.
Vy jste tak silne odpudive negativni clovek! Funguje to teprv par dni a uz vidite vse spatne! Co to hodnotit v delsim casovem useku. I to AVE se musi naucit s tim operativne pracovat a pokud se to nezmeni, tak uz je to na meste, ktere ma s AVE smlouvu, aby sjednalo napravu! A vsechny kontejnery plne nejsou. A treba kdybych bydlel v ulici Antonina Dvoraka, tak vidim ze jeden je plny 100% a druhy pouze 75%. Myslim si, ze pro zdrave uvazujiciho cloveka je tato prakticka informace dostacujici na to, aby sel s papirem cca 50 metru vedle ;-)
Vážený pane Vy jste fakt nemocný negativismem. Doporučil bych Vám si zaktualizovat pár informací a použít trošku logiky.
1) město Kolín již není zadlužené miliardou Kč - operujete s číslem z roku 2010. Dluh k 1.1.2016 činil cca 620 milionu Kč.
2) Nad to TPCA investovala od roku 2005 v Kolíně a okolí do různých projektů už přes 114 milionů Kč. Město Kolín vyinkasovalo za prodeje pozemků již stovky milionů Kč od roku 2005 a odhaduje se, že doprodej přinese nejméně dalších 100 milionů Kč.
3) Tato investice urychlila výstavbu obchvatu a D11.
Uvidíte, že i s podrazem ČSSD vlády včele se Špidlou, který zrušil Zemanův slib byty zaplatit ze státního rozpočtu bude tato investice ve finále pro samotné město zisková.
Nad to z toho těží i místní živnostníci, jelikož zaměstnanci v průmyslové zóně jsou oproti jiným ve městě nadprůměrně placeni, tudíž zde více utrácí.
K vašemu argumentu o ušetření pár Kč pouze dodám to, že to posuzujete až moc úzce. Celý projekt SMART City ušetří mnohem více. Jsem rád, že žiji ve městě, které jde s dobou a chce být městem 21. století, a pokud se Vám toto nelíbí, tak se můžete odstěhovat na vesnici.
Ještě k Vašemu poslednímu odstavci. Kellner a AVE testují ze svých peněz - vždyť se v článku píše, že je to pilot, který město nic nestojí. Tak o co Vám kde? Když se to vyplatí, tak teprv to přejde do ostrého provozu. A Vaše obava o zdražení je lichá a plyne pouze z neznalosti.
Chytre kontejnery, ktere se ovsem musi kontrolovat rucne. Nemohli by tam misto toho dat radsi strojek, co by pri otevreni prehral nejakou pisnicku?
No alespon vymysleli zbytecnou verejne prospesnou praci a prosustrovali nejake penize. Predpokladam, ze vytvorit pracovni mista pro skutecne nezamestnane tim, ze by kazdemu blok a tuzku a kontrolovali to rucne by bylo moc levne.
Ale vzdyt ty chytre kontejnery, co samy nahlasi zaplneni tam jsou taky!
Jde o pilotni projekt a testuji se 2 druhy reseni:
1. Samoodecet pomoci senzoru a wifi/gprs zarizeni ve viku (cena ccas 3 -5 000 jednorazove a pak mesicne nejaky poplatek za SIM )
2. Odecet pomoci nezamestnaneho s mobilem foticim QR kod na nalepce.
Reseni 1 ma jiste nevyhody - senzor muze zmast napr blbe vlozena krabice - bude hlasit plny kontejner i kdyz staci kracici zmacnout a mista by bylo jeste dost.
Reseni 2 zase vyzaduje najlady na toho cloveka co to bude obchazet. Ale zase clovek lepe vyhodsnoti, zda se konterner opravdu plny nebo ne. A taky si metso zapise zarku za snizeni nezamestnanosti :-)
Asi to bude chtít polopatičtěji. Když nasraný občan zavolá na AVE, že kontajnery jsou opět plné a všude kolem je bordel, protože tam lidi házej to, co se dovnitř už nevejde, tak občana pošlou do háje, že mají plán odvozu odpadu. Když si proklikáte tu "smart" mapku, tak zjistíte, že prakticky všechny popelnice na papír po celém městě jsou narvané a nikoho to nevzrušuje. Tady nejsme v Barceloně, kde by se ušetřily miliony naježděných kilometrů. Tady s tím autem za hodinu objedete celé město.