Jde o to, jako v pripade vsech "socialne-internetovych serepeticek", co z toho zadavatel bude mit, co mu to muze prinest.
Koupi si follower celebrity ABC zadavateluv vyrobek nebo sluzbu? That's the question!
Vetsinou koupi kulovy...
A nebo se dostaneme k absurditam, jako kzys se Zuckerberg vychlouba ve svem videu propagujicim IPO Facebooku, ze zmrzlinarska firma Jerry&Co. ziskala za kazdy 1$ zaplaceny FB 3$ obratu... Super Marku, je cim se chlubit! Az na to, ze Jerry zaplatil 30% z ceny zmrzliny na reklamu... A to opravdu neni zadne terno!
Zajimalo by me, jaka mu potom z te zmrzliny zbyla marze. Tady je podle me Mark a spol uplne mimo. A nebo neni, a dobre vi co dela, protoze kdyz je nekdo ochoten zaplatit 30% obratu na reklamu, proc ho neoskubat, ze?
Ono to vypada, ze pro vetsinu lidi je opravdu tezke (ne li nemozne) si prepocitat "socialne-internetovou" hodnotu na hodnotu "realnou".
Takze to je ma odpoved na cenu tweetu --> co z toho? No, vetsinou odpoved bude "kulovy" --> a proto cena za tweet bude taky "kulova". Hlavne v jinych jazicich/trzich nez anglictina/USA.
Na tom je ale cela ta bublina kolem zalozena, hodnota FB je taky +- 0. Ono je to stejny jako s normalni reklamou na webu - prodava se prevazne podle navstevnosti webu, ale co je vam platny, jestli vase blikajici cosi odignoruje 10 nebo 10 000 lidi, kdyz si nikdo z nich nic nekoupi. Specilene v pripade, kdyz mate u clanku o vlozkach do zamku reklamu na damske vlozky ...
To trebas takova hodnota megauploadu byla o nekolik radu jinde, protoze tam je obsah a sluzba, kterou lze prodavat.