Keen VR: Další český podnik s virtuální realitou, nyní od tvůrců GoodAI a Space Engineers

15. 12. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Keen VR Autor: Jan Sedlák
Keen VR
Marek Rosa z Keen Software House a GoodAI se vydal i do offline světa a s jeho týmem rozjel i hernu s virtuální realitou.

Příval podniků zaměřených na virtuální realitu v Česku neustává. Již jsme psali o jednom v pražských Dejvicích, Hradci Králové, další várce v Praze a Ostravě, objevují se také nová místa v Plzni či Olomouci a na vánočních trzích v Brně mají samostatnou VR budku. V hlavním městě o sobě chce dát více vědět další místo, které se od ostatních trochu liší. Stojí za ním tým lidí kolem Marka RosyGoodAI a úspěšného herního studia Keen Software House (Space Engineers a další).

„Dříve byly počítače drahé a fungovaly herny a kavárny, dnes je to s virtuální realitou podobné,“ říká v nově rekonstruovaných prostorách v blízkosti Žižkovské věže Kristýna Vidrová, která se v rámci Keen Software House o VR hernu nazvanou Keen VR stará. Novodobé herny mají virtuální realitu zprostředkovat i těm, kdo nemají vysoké desítky tisíc na výkonné počítače a headsety.

I tak ale může být trochu netradiční, že se softwarové společnosti rozhodnou rozjet offline podnik, i když je zaměřený na moderní technologii. Marek Rosa, který ze svých výdělků z tvorby videoher investoval 10 milionů dolarů do vývoje univerzální umělé inteligence, se inspiroval mimo jiné při cestách po Číně, kde VR podniky rovněž rychle rostou. Keen VR není projekt na zbohatnutí, určitou finanční stabilitu by ale do budoucna měl vykázat.

Virtuální realita přes Slevomat

Keen VR má v současné době funkční čtyři místnosti s headsety HTC Vive, do budoucna ale plánuje další rozšiřování. Brzy má přibýt koutek s již vydaným PlayStation VR a už nějakou dobu se čeká na objednaný přístroj Virtuix Omni, který se podobá běžeckému pásu a do VR přidává možnosti pohybu.

V rekonstrukci je i jedna větší místnost, kde má brzy vzniknout takzvaná mixovaná realita. Ta má k dispozici i zelená plátna na podlaze a zdech a dvě snímající kamery. To pak lidi přenáší do virtuálního světa. „Nadále chceme sledovat novinky a investovat do vybavení. Zajímají nás i nové druhy ovladačů, bezdrátové a mobilní headsety a podobně,“ říká Vidrová.

To mimo jiné opět ukazuje na to, že pořídit si VR podnik není zcela levné. V případě Keen VR se doposud jednalo zhruba o 700 tisíc korun (rekonstrukce prostor, výkonné počítače, VR vybavení a tak dále) a s dalšími novinkami se suma vyšplhá ještě více.

Keen VR funguje od půlky září bez nějaké propagace a širšího povědomí veřejnosti. Může tak předkládat první čísla zájmu zákazníků ještě před tím, než brzy spustí cílenější kampaně. Měsíčně se zde zatím prodá 90 hodin hraní (v pondělí a úterý je zavřeno). V tomto podniku lze přitom koupit čas už od 15 minut (150 korun), celá hodina pak vyjde na 500 korun.

Vinohradská herna také zkusila prodávat kupony přes Slevomat. Během desetidenní akce se jich prodalo slušných 650. Dlouhodobě ale firma něco takového dělat nechce, protože se zákazníci ze Slevomatu většinou nevracejí, a navíc se tím snižuje cena.

Hlavní cílovou skupinou podniku jsou všemožné firmy se svými večírky a teambuildingy, rodiny s dětmi, skupinky kamarádů (u těch je stále populárnější hrát VR hry pro více hráčů) a také se rozjíždí komunikace s hotely, což by mělo přilákat skupiny cizinců.

Samostatnou kapitolou jsou pak školy. Keen VR vedle her nabízí i různé vzdělávací a zážitkové aplikace (i od českých Lifeliqe), což už první školní třídy láká. Keen VR také nabízí službu mobilního VR – na požadované místo doveze počítač s VR a obsluhou.

Autor článku

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).