V tomto případě se musím zastat Českého Telecomu. Já mám úplně jinou zkušenost. Zažádal jsem o tutéž změnu přes formulář na internetu. Aniž bych se zvedl od stolu, tato změna proběhla do čtyř dnů. Mám dvakrát rychlejší připojení za méně pěněz. Nemyslím si že by Telecom na mě prodělal, právě naopak. Udržel si svého zákazníka který už málem přešel k levnější konkurenci.
Pravdepodobne ne, pokud se nevymluvi na technicke problemy, coz pravdepodobne udelaji ... jinak receno, predpokladal bych, ze ted nejakou dobu (pul roku, mozna rok) bude ve vsem bordel, ktery budou ISP vyuzivat k maximalnimu nakapsovani, a pak se holt smiri s tim, ze budou skutecne muset za stejnou cenu davat lepsi sluzby ... nebo hur (pro ne), za mensi cenu stejne sluzby.
Aby to nebylo všechno, dnes jsem dostal od Telecomu vyúčtování, ve kterém, na rozdíl od tvrzení ředitele Burckhardta, že se cena nemění, je mi za Internet Expres Impuls účtováno místo 399,00 bez DPH, 412,30 bez DPH, tj. o 15.83 s DPH více, což pro mne, jako důchodce, znamená více jak 10 ks housek v Kauflandu ( zrovna, když naní akce )!Co vy na to, pane Burckhadte?
sluzby CTc v praxi aneb jak jsem se vylecil z ADSL od CTc:
24.1.2006 - pod dojmem masivní reklamy objednavam ADSL Internet Expres Impuls od CTc na prepazce Telepointu s ujistenim prepazkoveho pracovnika o navyseni rychlosti od 1.2.2006 na 512/128 kb/s
10.2. - provadim samoinstalaci ADSL modemu, merim rychlost downloadu a uploadu pres wwww.adsl.cz: download 105 kb/s
11.2. - po 20 minutach vyzvaneni a trojiho prepojovani jsem spojen s technikem zakaznicke linke 800 123456
pan mi sdeluje, ze muzu byt rad ze mam aspon tech 100 kb/s a ze mam byt trpelivy, ze k navyseni dojde urcite brzo, kdy mi nerekne.
15.2. - provadim nove mereni v ruznych dennich i nocnich hodinach: opet download 105 kb/s
21.2. - 2. navsteva TELEPOINTU - odmitaji prevzit reklamaci rychlosti pripojeni:
- nejdriv se nejedna o reklamaci, pak zase neni na predepsanem formulari (!!!!)
- smlouvu jsme pry uzavreli 24.1.2006 na 128/64 kb/s (ejhle jak se da vyklickovat, myslite vazne, ze bych sel za 500,- do pripojeni 128/64???!!!!)
- jsme 5 km od ustredny ( a to nevedeli pri uzavirani smlouvy?!!!)
Tak tohle je opravdove FUP v praxi !!!! Zacina mi dochazet, ze TELECOM s vidinou vetsich zisku nasliboval neco, na co neni pripraven.
22.2. zacinam pracovat a nachazim moznosti alernativniho pripojeni, nechavam si promerit signal wi-fi v nasi lokalite
Výhled:
brezen
- znovu merim rychlost downloadu: opet 105 kb/s, investuji 20 minut - sepisuji a zasilam stiznost na UOHS, pripojuji dukazni material s tim, ze dopredu vim, ze je to stejne bezpredmetne.
- investuji do hardware na wi-fi pripojeni
duben
- po zprovozneni wi-fi pripojeni rusim ADSL i celou pevnou linku se slavnym poplatkem za HTS ve vysi 329,- mesicne jen za sluchatko polozene na polici.
-rochnim si na netu 1Mb/s, bez FUP 1 GB omezeni, a to vse za 500,- Kc mesicne
Doufam, ze mnozi prohlednou drive, nez zbytecne ztrati spoustu casu a promrhaji zbytecne penize za sluzbu, ktera ani zdaleka nesplnuje to, ci mjsme masirovani jiz od pocatku roku 2006.
Každý ISP má pro migraci své vlastní podmínky. Obecně ale platí, že Vás namigrují z 1024/256 kbit/s na 3072/256 kbit/s zdarma a budete platit stejný měsíční poplatek jako dnes. Pokud byste se rozhodl migrovat na jinou rychlost než Vám ISP nabídl, nastává problém. A nespíše budete nucen aktivační poplatek uhradit znovu. Co k tomu říct? :(
Obavam se ze heslo "nový hýčkaný zákazník" az tak presne neplati. Chodi to spise tak ze: Kdyz ptacka lapaji, pekne mu zpivaji. Takze nez Vas chytnou do site tak to bude same ťuťu ňuňu a jakmile Vas budou mit tak budete pro ne jen cislo v poctu zakazniku a nic vic.
Nebo to tak neni? U jakeho ISP?
Nechapu proc bych si nemohl na freemailu zalozit schranku na jmeno pepa.novak@.... i kdyz se ve skutecnosti jmenuji Frantisek Koudelka??!?!?!?
Prosim vysvetlit.
Nehlede na to ze si distribuuji pres Wifi pripojenik internetu pro svuj notebook doma (abych to mel bez kabelu) a ze se na to wifi pripojil i soused nevim? Ze by jsem si to wifi spatne zabezpecil? Nikdo to neni schopen nikdy dokazat (pokud neuvidi souseda jak mi plati a ja mu davam paragon o zaplaceni internetoveho pripojeni). Proste NEMOZNE.
Máte pravdu, ale nakonec je vlastně úplně jedno, zda-li přejdete na nižší rychlost zdarma v rámci dodatku ke smlouvě nebo uzavřete úplně novou smlouvu. Zřízení nové služby je za 1,19 Kč a smlouvu je možné uzavřít minimálně na dobu 12 měsíců , tedy téměř stejné podmínky jako u Dodatku. Změna služby dle podmínek Dodatku je sice zdarma, ale chtěl byste se tak ošidit například o zvýhodněnou cenu modemu, který Vám při podpisu Dodatku nikdo nenabídne??
Když pominu, že to zvyšování rychlostí je bez zvýšení limitu na dvě věci (3Mb s limitem 10GB je směšné), tak před dvěma týdny mi Nextra poslala e-mail, že mi navýší FUN1M z 1024/256 na 3072/256, když se týden nic nedělo, tak jsem jim zavolal a dozvěděl se, že do 10.2 by všichni měli mít rychlosti už navýšené, dnes 13.3 jsem jim volal znovu a mluvili o konci měsíce s tím, že nechtěli říct žádný závazný termín.
A teď čtu, že na TeleNoru (jsem na platformě ČT) se bude navyšovat 5 měsíců nebo co. Až mi pošlou fakturu, tak bych jim taky mohl poslat, že jim to zaplatím možná do 14.3 +-5 měsíců, to by asi bylo jiné tóčo.
Reklamace tam fungují stejně, zavoláte v sobotu, že chcete reklamovat něco přes email, tak vám řeknou, že musíte počkat do pondělí a že je nutné reklamovat přes tel. podporu, zavoláte v Po a dozvíte se, že je nutné poslat email a pošlete email a dozvíte se, že je nutné poslat podepsaný dopis.
V Děčíně to probíhá nějak divně. V některých částech už to je rychlejší a někde ne. Dnes jsem dokonce zjistil, že moje 512ka se dokonce zpomalila na 256 (Contactel).
Vyuzivam sluzbu IE Sprint za 799,- kc bez Dph, 1024/128 Kbps s tydenim limitem 2+2 GB. Dne 3.2. jsem si telefonicky a pote i sluzbou Moje konto nechal sluzbu zmenit na IE Ideal za 599,- kc bez Dph, 2048/256 s mesicnim limitem 8 GB. Na otazku zda budu muset platit nejaky poplatek za to, ze prechazim na levnejsi sluzbu mi operator rekl, ze ne. Poplatek se pry plati pouze, kdyz se prechazi na pomalejsi internet. Zmena zatim neprobehla. Asi budu cekat hodne dlouho, protoze na me bude CT tratit.:-) Mozna by bylo lepsi sluzbu uplne zrusit a objednat ji jako novou.
Tak by mne zajimalo, jak je to s temi poplatky za prechod. Doma u rodicu mam ADSL od FORPSI (Plus 1024/256) a kdyz jsem zjistoval jak je to se zmenama rychlosti, tak jsem byl informovan ze mi rychlost zmeni na 3072/256. Pokud bych chtel zmenu na rychlost 2048/256, tak musim zaplatit poplatek 990 bez DPH. Presna citace z emailu:Přechod na nižší variantu bude možný jen za poplatek 990,- Kč (bez DPH), který si diktuje právě Telecom.
Dalsi vec je termin kdy ke zmene dojde a to: Vaše ADSL linka bude na konci března ...
Popravde mi staci i ta stavajici rychlost 1Mbit,takze migrace na 3Mbit je mi nanic. Kdyz uz,tak bych radeji za mensi mesicni poplatek bral ty 2Mbit ale to bych musel zaplatit 990 bez DPH za prechod na mensi rychlost :( Jak to tedy s temi polatky je?
Dnes jsem se znovu informoval na hot line ct o poplatcich za migraci. Nejdrive mi jejich "odbornik" tvrdil, ze za zmenu z IE Sprint na IE Ideal budu muset platit. Kdyz jsem mu rekl, ze predchozi dva jeho kolegove mi tvrdili neco jineho, tak obratil a rekl, ze nic nebudu muset platit. A ze pokud se mi na zuctovani objevi poplatek, ze to vyreklamuji. Inu CT se v informovani zakazniku prekonava. Sam jsem zvedavy jak to dopadne.
Mám stejný problém, chci ze sprintu ZVÝŠIT rychlost na ideal, operátor mi 2.2.2006 sdělil, že podle jejich tabulky by to šlo bez poplatku a asi do 5 dnů. 9. a 11.2. jsem službu urgoval a 12.2. jsem dostal od telekomu zprávu, že jsou rádi, že jsem spokojený zákazník, nemusím nic dělat a do třech měsíců mi automaticky zvýší rychlost samozřejmě na 3M. Takže to udělám asi stejně jako s UPC. Jakmile mi bude končit smlouva, dám výpověď a zařadím se mezi nové hýčkané zákazníky (a je jedno kde!!!).
Vyjádřil jsem se asi nepřesně. Samozřejmě "nový hýčkaný " platí do podpisu smlouvy (bohužel většinou). Pak jste již chycený=starý=stávající zákazník, kterému se podmínky mění, když jde o nějaké zdražení, zavedení různých omezení atd. A když se blíží konec závazku, sledovat "akce" a zase se na 5 minut opájet svým pyrhovým vítězstvím.
Jsem zákazníkem GTS Novery a k navýšení z 512/128 na 2048/256 došlo automaticky k 8.2 2005. Dosahovaná rychlost je tak cca 1960/210 což je ucházející. Předtím to bylo 420/96. Nemám FUP, ale zpoplatněné data nad 10G. Narazil jsem ale na jinou komplikaci. Od již zmíněného dne navýšení mi v 19:00 spadne linka již na ATM vrstvě a cca tak do 3:00 lítá nahoru dolu. teď se to trochu zlepšilo, ale stále je to o tom, že d 19:00 je internet nepoužitelný, zvláště při zapnutém VPN klientovi. Předpokládám, že se tak děje v návaznosti na automatický upgrade ze strany ČT. Zajímalo by mne, jestli někdo zaznamenal podobné potíže. Pokoušel jsem se zjistit co se děje, ale na infolince ČT se mnou nechtěj komunikovat, protože nejsem jejich zákazník (i když jsem přesvědčen o tom, že vrstva ATM je v jejich režii, a můj operátor mi také nepomůže, protože poruchy DSL služeb se řeší pouze v pracovních hodinách a to mi internet funguje. Nezbývá mi, než to vydržet do doby, než bude síť upgradovaná celá. Jenom se modlím, aby to netrvalo až do jara. Jinak věčné nářky o tom, že 10G, 20G je málo jsou zcestné. Měl jsem limit 3G. Hojně používám SKYPE a IP telefon. Na internetu jsem každý den, počítač prakticky nevypínám a nikdy jsem nenarazil na to, že bych přetáhl data. Pokud chce někdo stahovat filmy, tak ať si zaplatí symetrickou linku za ca 10 000,- a neznepříjemňuje život lidem, co chtěj požívat levný internet. Osobně jsem se o linku podělil ještě se dvěma sousedy pře WIFI a spokojenost je na obou stranách. 250,- měsíčně za 2MB internet je již velmi zajímavá cena, kterou si může dovolit i průměrná rodina s dětma.
V případě, že by operátor chtěl, tak by se třeba mohl kouknout jaká e-mailová konta používáte a jaké weby si prohlížíte. A většinou to v případě více různých uživatelů poznáte. Např. zákazníkem je pan Tůma, to znamená, že veškeré e-mailové schránky obsahující Tůma budou bezpochyby v pořádku. Když tam bude navíc Blažek a Semerád, tak už je to trochu podezřelé. Neříkám, že se to dá zjistit přesně a pokaždé, zvláště, když jsou třeba za hubem z 1 domácnosti 3 PC.
obávám se, že operátor nemá právo kontrolovar hlavičky emailů. Tato možnost přísluší jen policii na zákldě souhlu prokurátora při vyšetřování trestné činnosti.
Nemáte pravdu. Můžete uvést příklad nějakého ISP, který to podle Vás provádí? (Mám na mysli proaktivní kontrolu, ne troubleshooting nějakého problému. Pod termínem ISP neuvažuji garážovou firmu typu Franta&Lojza Garage_Powered_Ultra_Wireless.)
BTW: Z mého domácího počítače mohu provozovat emailovou komunikaci třeba z tisíce adres, pokud to uznám za vhodné, aniž by se o to můj ISP měl/mohl zajímat. Předpokládám, že jste omylem zaměnil tento druh kontroly s proaktivním vyhledáváním open-relay smtp serverů v síti ISP. Uvažujete zcela zcestným směrem!
Taky mi to Contactel v sobotu přepli na 2Mbps. Jsem ale překvapen jak ty data letí. Koukla jsem cca 30 min na TV v plné kvalitě, měl hodinový video hovor pře Skype, stáhl jsem nějaké prográmky a 300MB bylo během 2 hodin v čudu :-o Reálná rychlost je bohužel mnohem nižší jak u 512/128kbps, v průměru naměřím jen 1650/160kbps což je hodně velký rozdíl oproti dřívějším 420/98kbps
No a co se divíte, že se s Vámi nechtějí bavit? S kým máte smlouvu? To když je např. škoda napůl VW a rozbije se Vám motor, půjdete do VW místo škody s tím, že víte, že je to stejně ze shodných dílů?
Ja se nedivim, jenom jsem chtel vedet, jestli nekdo nezaznemenal podobny problem. Pokud si ale myslite, ze kdybych byl zakaznikem CT, ze by se mnou bavili, tak se pletete. Par lidem jsem pomahal rozchodit DSLko od CT a presvecit je, ze maj spatny draty mi trvalo tak 14 dnu. Fakturovali ale okamzite. Holt je potreba vzit na vedomi, ze se jedna o nizkonakladove sluzby a jakykoli vyjezd technika na poruchu DSLka se operatorovi prodlouzi navratnost investice o 12 mesicu
ja jsem si nekdy tusim v prosinci objednal Volny 128/64 a v prvnim tydnu unora diky automatickemu prechodu na vyssi rychlost jsem nameril neco pres 470, tudiz jsem byl v limitu 512..
Bohuzel to u me vypada stejne. Jsme daleko od ustredny a momentalne mame 1024. Jiz nynni vsak pripojeni beha kolem 400... Jeste kdyz nam linku promeroval technik, rikal, ze 2048 nebude problem, Telecom vsak tvrdi neco jineho. Nyni mi v kontu nabizi zmenu na 512 (a mam pocit, ze zmenu jiz provedli) jelikoz do doby zavedeni novych rychlosti vse bezelo mezi 750-850. Budto si budu muset jeste pockat na rucni promereni technikem nebo budu mit zase jen 512. Ale porad lepsi nez Wifi s castymi vypadky. Ale nechavam tomu prozatim volny prubeh, v pripade, ze by ta rychlost bezela dale, budu zadat o snizeni sluzby za mensi cenu. Nac platit za za starou 1024 kdyz to bezi na 512, tak jako tak.
Zase na druhou stranu, pri ruseni/zakladani sluzby clovek temer najisto muze pocitat s vypadkem sluzby. A nevim jak komu, ale mne jeden ADSL router pomerne bohate staci :)
Mam tez Nextru(2 roky).
U nas je UCP mimo,WiFi ma hiping tak jedine xDSL.Mam to pres Telnor a az do listopadu 2005 mi to vyhovovalo.
Na limit 10 GB jsem v pohode "natocil" pres 100GB a nic se nedelo.Ping na vybranych serverech ET,CoD jsme mel 0.Proste parada.
Ale od listopadu mi azcaly galeje.Ping mam vsude pres 50,casto kolem 130.A limit 10GB je dodrzovan do puntiku.
Ten limit nechapu,sice em netipnou na 64/64 jako pres Ctc ale na VoIP a hru do toho to nestaci.
IPEX,WIA,Volny....maji v nebidce tez veci pres Telenor a nemaji FUP a ani jiny limit krom rychlosti.Taky to maj levnejsi.
Nechapu jak muze mit distributor lepsi nabidku nez firma ktera mu to distribuuje(Nextra=Telenor(GTS EU).
JE to postaveny na hlavu.
Ale je mi to fuk,ukoncil jsem smlouvu a za 2 mesice mi zacina nova u CoL(Volny) tak jim ukazu zac je toho loket vyset cely den na FTP,DC,VoIP nonstop....... Uz ss tesim :))
Tak Nextra me ted teda zklamava. Mam sluzbu FUN 1M pres Telenor od minuleho brezna, takze mi to ted brzo vyprsi. Do unora tahle sluzba v ramci ADSL nemela konkurenci (rychlost, cena, limit), nikdy mi to nespadlo a porad mi to bezelo tak 110 Kb/s. Jako kdybych na te lince byl sam. TAKZE SI NA NEXTRU NEMUZU VUBEC STEZOVAT. Ale to co ted predvadeji ve vztahu ke stavajicim zakaznikum pripojenym pres LLU je nehorazny. Naproste informacni vakuum, nikdo nic nevi, kdyz se obrati na infolinku rikaji vam naprosto neurcite veci, proste zmatek. To ze Telekom bude navysovat rychlosti vedi uz hodne dlouho na to, aby se na to nejak pripravili a nenechali stavajici zakazniky na holickach. Predchozi clanek na Lupe byl hodne optimisticky ohledne migrace. Kazdopadne diky aspon za takoveto informace, jinak by clovek nevedel uz vubec nic.
Doufam, ze se to do brezna zlepsi, jinak se mi u tehle spolecnosti asi nebude chtit zustavat.
Tak Nextra me ted teda zklamava. Mam sluzbu FUN 1M pres Telenor od minuleho brezna, takze mi to ted brzo vyprsi. Do unora tahle sluzba v ramci ADSL nemela konkurenci (rychlost, cena, limit), nikdy mi to nespadlo a porad mi to bezelo tak 110 Kb/s. Jako kdybych na te lince byl sam. TAKZE SI NA NEXTRU NEMUZU VUBEC STEZOVAT. Ale to co ted predvadeji ve vztahu ke stavajicim zakaznikum pripojenym pres LLU je nehorazny. Naproste informacni vakuum, nikdo nic nevi, kdyz se obrati na infolinku rikaji vam naprosto neurcite veci, proste zmatek. To ze Telekom bude navysovat rychlosti vedi uz hodne dlouho na to, aby se na to nejak pripravili a nenechali stavajici zakazniky na holickach. Predchozi clanek na Lupe byl hodne optimisticky ohledne migrace. Kazdopadne diky aspon za takoveto informace, jinak by clovek nevedel uz vubec nic.
Doufam, ze se to do brezna zlepsi, jinak se mi u tehle spolecnosti asi nebude chtit zustavat.
Těžko lze přecházet k novému uživateli, když jste před čtyřmi měsíci podepsali smlouvu na rok.. Jen si říkám, jestli se nejedná o dvojí ceny? Mohou poskytovatelé žádat různé ceny od nových i stávajících uživatelů v případě, že služba a její plnění jsou stejné?
ne - ISP se pouze snaží to zmigrovat co nejrychleji, aby jim zákazníci neutekli ke konkurenci a aby jim zbylo dost času na vyřešení "problémových" případů
chci se zeptat jestli je normální (nebo spíš zda má právo) můj poskytovatel podmiňovat navýšení rychlostí automatickým prodloužením uvázku o dalších 12 měsícu? Prostě mi jen oznámili, že tehdy a tehdy dojde k navýšení rychlosti a prodloužení úvazku o dalších 12 měsíců a když to nechci tak se mám ozvat.
Š+G: To máte za to, že se nemodlíte (v tomto případě je to důsledek toho, že odebíráte služby od ČtC.) Tahle firma se vyznačuje tím, že na co sáhne, to zmrší.
Já jsem byl mnohem šťastnější. Podařilo se mi 7.2. prokliknout do Moje konto, tam byla roletka, která obsahovala můj program Impuls se zvýšenou rychlostí,, odklepljsem to a 9.2. po návratu z práce jsem již jel podle požadavku. Myslím si, že rychlost změny rychlosti se děje asi podle četnosti uživatelů na jednotlivých větvích. Měl jsem kliku, že Karlovy Vary jsou menší a mají nižší inteligenční kvocient než Velká Praha.
Dnes jsem dostal dopis od Telekomu, kde mi šéf prodeje pan Burckhardt vítězoslavně sděluje mj.....že bude provedeno rozšíření limitů pro FUP z 250 MB týdně na 1 GB měsíčně.Když si vezmu kalkulačku a přepočtu objem dat z původního limitu pro FUP na celý měsíc s prům. délkou 30,5 dne, dostanu 1,089 GB limit na měsíc. A v dopise to zdůrazňují jako výhodu pro zákazníka!!!!!!!!!!!
Se nedalo nci jiného čekat. ČTc jede pořád podle zajetých kolejí(aby se Vlk nažral ale koza zůstala celá) i proto nezvýšil spolu s rychlostí datové limity. Akorát obyčejní lidi se na to stejně nalákají, reklama v televizi je holt mocná zbraň.
Tak to se obavate spatne. ISP muze (a take to nekteri delaji) kontrolovat obalky mailu - ma je v logu postovniho serveru. Je to to same, jako ze na poste vedi, kam posilate sve doporucene dopisy...
Samozrejme, kontrola obsahu uz je uplne o necem jinem - pokud by nekdo kontroloval obsah, je to poruseni telekomunikacniho zakona...
> vite o tom, ze obecne je "deleni se o linku" v pravidlech pouzivani pripojky zakazano?
Co myslite tim "obecne"? Nekteri provideri (zejmena kabelovky) sdileni linky zakazuji, ostatni (vetsina) to ve smlouve vubec nemaji. Navic napriklad Karneval povazuje za sdileni teprve "neopravneny zasah do koncoveho zarizeni", takze pripojeni souseda do VASEHO routeru, ktery si nechate pripojit jejich technikem je podle smlouvy ok.
Mam takovou usmevnou zkusenost se zmenou sluzby u operatora CT.Dlouho jsem se tak nenasmal ,jako u odpovedi od CT.Je videt ,ze o sve zakazniky pecuji opravdu na urovni...
Puvodni zadost:
Telefonní číslo vaší stanice jehož jste účastníkem : *******
E-mail : *******@iol.cz
Příjmení : ******
Jméno : *******
Kontaktní telefonní číslo, na kterém jste k zastižení (i mobil) : ********
Referenční číslo vašeho účtu :
Typ vašeho dotazu : měl bych zájem o službu nebo informaci
Číslo PZ : Pole vyplňujte pouze v případě, že jste k tomu byli předem vyzváni (při kontaktu s prodejcem, sdělením v e-mailové zprávě ap.)
Zde napište text vaší zprávy : Dobry den,
mam od Vas sluzbu Internet expres sprint(1024/256) se zavazkem za stavajici cenu 799,- Kč.Chtel bych ovsem samozreme sluzbu aktualni Internet expres sprint (3072/256) za stejnou cenu .V napovede mate uvedeno ,ze to bude udelano automaticky (nekdy od brezna),ale kdyz to chceme hned tak ,ze si to muzeme zmenit v zalozce moje konto.Ja jsem to tam zmenil ,ale samozrejme ,ze se nic nestalo a nenapise to ani zadny potvrzeni...Chtel bych se teda zeptat jestli to funguje ,nebo jestli s tim nemate neaky problemy.Pokud ano ,tak mi zmente stary IE Sprint(1024/256) na novy IE sprint(3072/256).
Odpoved CT:
Vážený pane *******,
děkujeme za Váš dotaz.
Kvalita Vaší telefonní stanice, bohužel neumožňuje využít službu o
rychlosti 3072/256 kb/s. Linka je příliš vzdálená od ústředy a jsou
zde vysoké paramtry rušivých elementů. Max. rychlost, která Vám můpže
být poskytnuta je 512/128 kb/s, kterou již vlastníte.
V případě jakýchkoli dotazů k užívání či provozu služeb,
poskytovaných naší společností, nás prosím kontaktujte na bezplatné
lince Telefonického centra služeb 800 123 456 .
Po teto odpovedi jsem chvily premyslel jestli si ze me nekdo nevystrelil ,bohuzel to bylo mysleno opravdu vazne...
Na toto jsem odpovedel nasledovne a zatim se mi nedostalo zadne odpovedi:
Dobry den,
o zmenu sluzby jsem jiz zazadal telefonicky a bylo mi potvrzeno ,ze sluzba bude zrizena.K Vasemu vyjadreni jen pro upresneni:nevyuzivam sluzbu 512/128 ,ale sluzbu 1024/256 zcela bez problemu,ztratovost packetu 0% ping do 50ms ,prumerna rychlost 104 kB/s ke me a 20kB/s ode me...Se sluzbou sem naprosto spokojen.Nekolikrat jsem vyuzil sluzbu internet expres klik a tudyz jsem vyuzival sluzby 2048/256 se stejnym efektem.Takze to ,ze ke mne nedosahne linka vetsi nez je 512 /128 neni pravda...Pred zrizenim sluzby bylo u mne provedeno individualni mereni s vysledkem propustnosti az 4Mbit,takez linka je kvalitni.Ja jsem Vas jenom zadal o navyseni rychlosti dle aktualnich tarifu tzn. ze stareho IE sprint(1024/256) na novy IE sprint 3076/256.Prosim o dukladne procteni a navrhnuti jineho reseni ,nez to ,ktere popisujete v odpovedi...
S pozdravem Vas prozatim spokojeny zakaznik **********
Dovoluju si upozornit p.t. autora, ze na webu Nextry v novem ceniku sice zmizela polozka "snizeni prenosove rychlosti", ale zato tam je "Změna služby dle podmínek Dodatku", cena zdarma, s poznamkou pod carou "Změna varianty služby nebo přechod na jinou službu v portfoliu NEXTRA. V rámci přechodu musí být zachovány podmínky definované příslušným Dodatkem ke Smlouvě." Po nahlednuti do Dodatku skutecne potvrzuju, ze pokud zmenite tarif, automaticky tim podepisujete na 12 mesicu.
Shrnuti: Downgrade sice bude zdarma, ale budete muset podepsat smlouvu na (dalsi) 1 rok. Zadne "aktivacni poplatky" se neplati.
Tak Nextra me ted teda zklamava. Mam sluzbu FUN 1M pres Telenor od minuleho brezna, takze mi to ted brzo vyprsi. Do unora tahle sluzba v ramci ADSL nemela konkurenci (rychlost, cena, limit), nikdy mi to nespadlo a porad mi to bezelo tak 110 Kb/s. Jako kdybych na te lince byl sam. TAKZE SI NA NEXTRU NEMUZU VUBEC STEZOVAT. Ale to co ted predvadeji ve vztahu ke stavajicim zakaznikum pripojenym pres LLU je nehorazny. Naproste informacni vakuum, nikdo nic nevi, kdyz se obrati na infolinku rikaji vam naprosto neurcite veci, proste zmatek. To ze Telekom bude navysovat rychlosti vedi uz hodne dlouho na to, aby se na to nejak pripravili a nenechali stavajici zakazniky na holickach. Predchozi clanek na Lupe byl hodne optimisticky ohledne migrace. Kazdopadne diky aspon za takoveto informace, jinak by clovek nevedel uz vubec nic.
Doufam, ze se to do brezna zlepsi, jinak se mi u tehle spolecnosti asi nebude chtit zustavat.
risknul jsem zmenu. v patek cca v 14.00 hod jsem na internetu odklepnul zmenu z Internet Express Optimal na Internet Express Ideal - zmena probehla druhy den v sobotu kolem 14.00. vypadek cca na 2 hodiny. bezi to klasicky zhruba na 80ti procentech deklarovane rychlosti. jsem spokojen. nicmene na ustredne v drtinove ulici P5 jsou pomerne akcni neb cokoliv tam zarizuji s adsl, trva hodiny v nejhorsim 2-3 dny. bohuzel jinde tak pekne zkusenosti nemam - 3 nedele zadny problem :(
shrnuto... pokud clovek nepotrebuje kvanta dat a zrovna se neco nezkoni v systemu CTc (to je pak na tydny), je ta sluzba myslim pouzitelna a i za pekny penize.
Dne 26.ledna 2006 jsem zaznamenal na webu Žlutého bratra, v jehož područí pluji vodami internetu, pozoruhodnou informaci. Internetové připojení bude za stejný peníz a hned 4x rychlejší. Zaplesal jsem a s nostalgií vzpomenul na peripetie se zavedením tel. linky, úplatky tehdejším pracovníkům SPT Telecom, převedením tel. linky a hlavně na tu spoustu peněz, kterou to všechno stálo. V prohlášení nějaké velké „Žluté kravaty“ dále stálo, že nedočkavci z řad stávajících zákazníků mohou prostřednictvím aplikace „Moje konto“ požádat již od 1.února 2006 o deklarované navýšení. Prvního února se mi ani po celodenní úporné snaze nepovedlo do aplikace Moje konto vůbec přihlásit. Neváhal jsem tedy a zavolal na Help Line 800 184 084, kde mi školený ženský hlas se zarputilostí zaseknuté gramofonové desky bezostyšně tvrdil, že všechno funguje jak má. Trvalo mi dlouhou chvíli než jsem pochopil, že přes tohle údolí vlak nejede a vzdal to. 2. února posilněn masivní reklamou národního oblíbence Jana Krause jsem opět atakoval aplikaci Moje konto – bez úspěchu. V nočních hodinách jsem dostal vnuknutí. V naději, že bude mít noční službu nějaká dobrá duše, jsem opět zavolal na 800 184 084. Podařilo se. Chlapík pochopil oč mi jde a nabídl, že požadavek zadá sám, protože aplikace Moje konto je přetížená. Dovolil jsem mu to, řkouc ať to tam teda zadá! Zadal a sdělil, že navýšení rychlosti bude trvat min. 3 pracovní dny a max. 5 pracovních dní. Po uplynutí min. 3 a max. 5 prac. dnů se zázrak nekonal. 10. února jsem opět zavolal na zmíněnou linku, kde jsem dostal zákaznickou lekci a informaci, že „migruje celá ČR a budu rád, když bude požadavek navýšení rychlosti vyřízen do konce března 2006. Definitivní ránu do zátylku jsem dostal v sobotu. Přišel mi e-mail, na který se nedá odpovědět (noreply) a vněm se píše, že 4x rychlejší internet mám očekávat v průběhu dalších 3 měsíců. Jestli mě zrak nešálí, tak to je do konce dubna 2006. Zajímavé je, že mi od počátku mojí rebélie klesá rychlost připojení z původních 490 kbps/ 104kbps na 209kbps/ 71 kbps. Tak si moc nevyskakuji a doufám, že se snad za svých Kč 599,-- bez DPH/měsíčně dočkám Internetově Expresně Ideálních 2048/256 kbps. Internetu zdar a vysokorychlostnímu ADSL od Českého Telecomu zvlášť. Petr – „Spokojený Rezidenční Segnent“
P.S. Zdravím pana Simona Burckhardta, Vykonného ředitele pro prodej a marketing rezidenčniho segmentu
1. Ne každá přípojka zrychlení unese. V praxi může naopak po změně konfigurace nastat i reálné zpomalení, časté výpadky nebo naprostá nefunkčnost. Takové chování vyžaduje zásah techniků ČTc. !Prosím počítejte s tím!
2. Kvůli velkému objemu prací nejde celé zrychlování moc urychlit. Pokud jsou mé informace správné, ČTc teď kvůli bodu 1. ani neví, kde mu hlava stojí. Takže nějaké snahy o přednostní urychlení práve té mojí linky mi přijdou být celkem úsměvné. Pro dobro většiny zákazníků a urychlení akce měl Telecom takovou možnost prostě zakázat. Jen si tím přidělává problémy a je celkem jisté, že celá akce se tím dost natáhne.
3. Jakkoli v některých případech je zvýšení nominální rychlosti přípojky celkem atraktivní, většinu služeb výrazně znehodnocují především datové limity, "FUPy" apod. V mnoha případech tedy zákazník bude mít ve finále vlastně horší službu. (Paskvil, který je jen demoverzí skutečně rozumné služby.) :o(
V žádném případě se nechci chlubit, nýbrž pochválit mého ISP. Pochval jsem tu mnoho nezaznamenal. V novinách jsem se dočetl o navýšení rychlostí xDSL ze strany ČTc, poté jsem navštívil stránky mého ISP, kde již vysel informační leták, že se mění tarify pro nové klienty a že stávající budou v průběhu měsíce února zvýšeni. Nicméně jsem nevydržel déle než týden koukat na tento leták a tak jsem dne 6.2 volal Hot-line. Pominu-li migrační mapu ČTc, dle které se musí migrace řídit, čímž mám dle mého názoru zbytečné zvýšení z 256/64 na 768/128, přičemž by mi 512/128 za nižší cenu bohatě stačilo (jsem případ pana Nováka z článku -> mám v práci mnohem rychlejší služebák). Na Hot-line mi tedy sdělili, že musím požadavek podat mailem a že jej do týdne vyřídí. Ovšem hned druhý den mi přišel mail s lichotivým "Rádi bychom Vás informovali o dokončení Vámi požadované změny ..." a odpoledne jsem již naměřil 720kbps. PS: Můj ISP je SkyNet, a.s.
Ještě vám tam vypadli ČRA s jejich bluetonem. Tam v tom taky mají guláš, taky nejsou schopni pořádně uvést, co nabídnou stávajícím zákazníkům.
Jinak ten krok ČTc opravdu všechny ostatní na trhu totálně rozhodil a jsou evidentní 2 věci:
1) Všichni se snaží více méně u stejných nabídek odrbat stávající zákazníky na úrok nových na ceně i na rychlosti. Řešení je asi jen jedno: přejít od stávajícího k novému ISP, aby mu dali bez řečí službu za stávajících podmínek.
2) Většině lidí je několikanásobné zvýšení rychlosti při malých limitech k prdu, takže je pro ně ideální zvýšení 2x nebo zachování rychlosti, ale při snížení ceny. A to zase naráží na zmíněnou snahu stávající zákazníky co nejvíc odrbat, takže zase zbývá jen přechod k jinému poskytovateli.