Pohled pod pokličku: Kdo a proč používá DuckDuckGo?

2. 2. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Similarweb se pustil do trochu nejistých vod odhadování profilů uživatelů DuckDuckGo.

DuckDuckGo je vyhledávací stroj stavějící existenci i marketing na poskytování soukromí pro uživatele. Měl by se od ostatních vyhledávačů lišit tím, že je nešmíruje, nevytváří si jejich profily a vůbec dbá na jejich soukromí.

SimilarWeb je užitečná služba, která dokáže sdělit řadu zajímavých informací o webových stránkách, tedy za předpokladu, že jsou dostatečně velké. V DuckDuckGo: Who are Their Users and How are They Different? se pokoušejí odpovědět na to, jací lidé používají DuckDuckGo. A také proč ho používají.

Celé je to samozřejmě tak trochu paradox. Kdyby DuckDuckGo nabízelo opravdu nějak výjimečné soukromí, tak by vlastně SimilarWeb neměl moc šanci zjistit, kdo jeho uživatelé jsou. Ale berme to jako zajímavost, která může a nemusí mít vypovídací hodnotu.

První zajímavé je, že DuckDuckGo má podle SimilarWebu návštěvnost pohybující se okolo 100 milionů desktopových i mobilních návštěv měsíčně. Ale také zhruba o 20 procent více meziročně.

S použitím „zájmu uživatelů“, které SimilarWeb určuje většinou podle toho, z jakých webů přicházejí návštěvníci daného webu a také na jaký web odcházejí (což se u DuckDuckGo nemá teoreticky jak dozvědět), potom vychází afinita nejvíce k Whitehatsec.comGithub.com, NYtimes.com4chan.org  a YCombinator.com

To by znamenalo, že uživatelé DuckDuckGo nevypadají jako běžní uživatelé Internetu, ale spíše technicky orientovaní lidé, pochopitelně se zaměřením na bezpečnost a soukromí. A určitou roli tam, nejspíš, budou hrát i startupy.

SimilarWeb vcelku logicky srovnává DuckDugGo s Bing.com – u toho je afinitně nejvíce MSN.com, Amazon.com, Reddit.com, Google.com a Baidu.com. Celé to ale ukazuje na to, že nejde zdaleka o „afinitu“, ale také o to, kdo/co pro daný web generuje nejvíce návštěvnosti. U Bing.com je přítomnost MSN.COM vcelku jasnou ukázkou. Kdyby DuckDuckGo bylo přednastaveným vyhledávačem na něčem takovém, rázem by se tento web také ocitl v „afinitním“ vzorku.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Až tak jednoduché to nakonec nebude ani s návštěvností. Compete.com totiž například odhaduje návštěvnost v USA na 1,5 milionu unikátních uživatelů měsíčně. SimilarWeb oproti tomu aktuálně na 90,5 milionů návštěv, ze kterých by mělo být 41,84 % z USA. Vzájemně si to moc neodpovídá, ale srovnáváme samozřejmě odhad unikátních uživatelů vs. návštěvy. 

DuckDuckGo čísla o návštěvnosti neposkytuje, ale můžete se podívat na počty požadavků. Což je také jediná metrika, se kterou se setkáte v článcích o tomto vyhledávači. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).