Vlákno názorů k článku Kdo navrhuje zpoplatnění příchozích hovorů? od xx - ale místy povrchně, předpokládá, že operátoři dobrovolně sníží...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 6. 2008 14:30

    xx (neregistrovaný)
    ale místy povrchně, předpokládá, že operátoři dobrovolně sníží ceny na polovinu a tak se připraví o zisk (a manažeři o premie). Skutečný průběh by byl třeba takový, že místo současných 6kč jen za odchozí hovory kamkoliv by bylo třeba 4kč za odchozí i příchozí, časem možná 3kč, takže bychom pořád byli tam kde teď, jenže by ubylo přijatých hovorů, s celou to přestavbou by byly obrovské náklady včetně marketingu apod. a to by zase musel někdo zaplatit atd., prostě je to vylej nalej, své peníze budou muset dostat tak jako tak a při nějaké změně by chtěli opové dostat ještě více, je jen otázka, jakou metodou.
    Ale je naivní si představovat, že by celková námi zaplacená částka byla menší než teď. A současný systém je spravedlivější. Nemyslím, že by se opové báli zrušení poplatků, spíše snížení počtu hovorů.
    A pokud někomu ty propojovací poplatky vadí, tak je tady řešení - jejich snížení či zrušení. A zůstanou platby jen za odchozí hovory. Pojem náklady na terminaci hovorů je velmi vágní, nahradil bych ho pojmem náklady za "globální službu GSM" a ty jsou obsaženy v paušálním poplatku a to včetně příchozích hovorů. Proč pořád vymýšlet milion důvodů za co vše platit, to je jen marketingový tah jak zamlžit skutečnou celkovou cenu (podobně jako zájezd+palivový+letištní+pojištění+ošlapání koberce atd.). Podobným způsobem O2 účtoval cenu roamingu, která se skládala z asi 4 položek (spojení,propojení na Telecom,spojení do zahraničí,poplatky zahraničního operátora) a dohromady to dalo za volání po EU třeba 50Kč/min. Dnes díky regulaci už je to jen za třetinu tehdejší ceny. Takže bych byl pro podobnou regulaci nebo ještě lépe zrušení spojovacího poplatku a ne nějaké placené příchozí hovory.
  • 20. 6. 2008 22:54

    MoB (neregistrovaný)
    No ale oni je opové budou muset zrušit (ty poplatky) - jejich výši totiž musí vysvětlovat ČTÚ, který je "posvětí" razítkem. A když opové ty poplatky nebudou platit druhým opům, tak je z logiky věci nemůžou ani účtovat zákazníkům, ne?
  • 21. 6. 2008 11:39

    David Jaša (neregistrovaný)
    > Ale je naivní si představovat, že by celková námi zaplacená částka byla menší než teď.

    Není. Četl jste si celý Zandlův článek? Pokud by drželi současné ceny i po odbourání propojovacích poplatků, smrdělo by to dostatečně kartelem na to, aby s tím něco udělal antimonopolní úřad.
  • 21. 6. 2008 11:43

    David Jaša (neregistrovaný)
    A ještě něco - z diskuse u Tangera: Co vede k narustu provozu, je pokles cen, ne samotna redistribuce nakladu mezi uzivateli. Pokud by doslo jen k redistribuci nakladu, objem minut by pravdepodobne skutecne poklesl - dnesni prevazne volajici maji spise neelastickou poptavku (volaji, protoze potrebuji, bez ohledu na cenu), zatimco prevazne prijimajici maji spise elastickou poptavku (prijimaji, protoze to je zdarma, ale omezili by to, kdyby se muselo platit). Cista redistribuce nakladu tak v souctu povede k poklesu objemu. Takze operatorum by slo revenue dolu i v pripade, ze by celkove ceny nepoklesly. Coz je pro ne jiste neprijemne. Takže operátoři budou muset zlevnit, aby si zachovali své zisky. Ani ten úřad k tomu nebude potřeba. ;-)
  • 26. 6. 2008 22:42

    a8n (neregistrovaný)
    Šetření se v tomto případě dělá prokazováním "skutečných" nákladů, ne? Ty jsou ale schopni prokázat i nyní při stanovování ceny propojování, takže by byli schopni prokázat je i po zrušení propojování.
  • 23. 6. 2008 0:19

    Erg.Noor (neregistrovaný)
    No, co by s tím udělal antimonopolní úřad? Dal by každýmu opovi pul mega pokudy a tím by to zhaslo. Jako zatím ve všech případech o kterých jsem slyšel - pokuta byla výrazně nižší než příjmy umožněné kartelem.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).