Někdo mi něco chce a já budu platit za ten "luxus", že se mi dovolal?Co tady pořád kde kdo píše, že bude platit za něco, co nechce? Nemyslím si, že bych měl nějaký zvláštní telefon, ale můj telefon mi umožňuje hovor odmítnout, a dokonce pokud chci hovor přijmout, musím aktivně zmáčknout příslušné tlačítko. Takže už teď přijímám jenom takové hovory, které přijmout chci. Ale jestli je někdo na mobilu závislý a musí přijmout každý hovor, pak bude mít opravdu problém, pokud si zvolí tarif, kde bude platit i za příchozí volání. Mimochodem, není tahle platba za příchozí volání úplně běžná při roamingových hovorech? Pokud někomu volám a ten je v zahraničí, platím přece „republikovou“ cenu a cenu za zahraniční volání platí volaný, ne?
1. V tom případě vám blahopřeji, že nemusíte nikdy mluvit s někým, komu nemůžete jen tak položit telefon, když se vám nechce se s ním bavit. Já s takovými lidmi mluvit musím a jsem si jistý, že nejsem sám. Navíc při "vteřinové" tarifikaci stejně platím první minutu celou (před jejím zavedením to bylo jen půl minuty).
2. Jistě, volám, ale poměr out/in mám asi 1:2. Takže kdyby se náklady rozdělily napůl mezi volajícího a volaného, znamenalo by to pro mne nárůst plateb za telefon asi o polovinu. V praxi by to nejspíš bylo ještě o něco horší. Z toho mám být nadšený?
Vyhodou neni ze se ceny rozdeli napul, ale ze v uhrnu vyznamne klesnou.
To je ovšem pouze tvrzení těch, kdo by rádi zpoplatnění volaného zavedli. Zatím ale nemám nejmenší důvod tomuto tvrzení věřit.
volani ve vlastni siti pritom umi operatori udelat hodne vyhodne a po zruseni propojovacich poplatku jine druhy hovoru nez ve sve siti a navic polovicni, ani nebudou existovat..
To je jeden úhel pohledu. Druhý je takový, že součet toho, co zaplatí zákazníci, je roven (odmyslíme-li si poplatky za převody apod.) součtu toho, co dostanou operátoři. Takže kdyby se změna měla všem zákazníkům (nebo aspoň v součtu) vyplatit, museli by operátoři snížit svůj příjem. Už je vidím, jak se do toho celí žhaví hrnou.
Ve skutečnosti by to dopadlo tak, že většina zákazníků by si více či méně pohoršila (podle poměru volání) a úzká skupina, u které velmi výrazně převažuje volání "ven", by si velmi výrazně polepšila. Takže tady bych začal s hledáním odpovědi na otázku "Qui bono?"
Optimalizovat cely system na lidi kteri aktualne maji pomer 1:2 myslim neni dobry napad, to snad uznate
Proč? Myslíte, že je jich málo?
Vzhedem k tomu ze kazdy prijaty hovor musi mit nehoho kdo vola, tak jich zcela urcite nebude vetsina
Vážně? Tak jak je potom možné, že většina lidí má podprůměrný příjem? Princip je úplně stejný…
zkusenosti ze zemi kde tenhle system je
Zatím tu nikdo neuvedl žádný příklad srovnání cen "před" a "po" ze země, která by z modelu "platí volající" přešla na model "platí oba". Srovnání cen v Hongkongu a ČR nevypovídá naprosto o ničem, to jsou zcela odlišné země, zcela odlišné trhy a zcela odlišné okolnosti.
A co by snizilo ceny - trh. Je to proste, byt pro leckoho dost mozna nepochopitelne
Trh sníží ceny jen tehdy, pokud je nějaký logický důvod, proč by měly tržní mechanismy k jejich snížení vést. Tady ho nevidím a ani žádný ze zastánců zpoplatnění volajícího žádný neuvedl. Odstranění propojovacích poplatků jím není - tyto poplatky jsou jen přeléváním peněz mezi operátory, takže by se to týkalo jen operátorů, kteří mají více hovorů ven než dovnitř; u těch s opačnou bilancí by to bylo přesně naopak a v součtu za nulu.
Není žádný důvod pro to, aby za hovor, který je společný, platila jen jedna strana.
Ale je. Ten hovor se totiž uskuteční z iniciativy volajícího a volaný nemá většinou možnost ovlivnit, zda se uskuteční (viz druhá polovina reakce). Může pak jen minimalizovat škodu včasným ukončením, ale ani to není vždy tak snadné.
Pokud opravdu nechci hovor přijímat (a něco málo zaplatit), nemusím přece - nikdo mne nenutí zvednout telefon.
Bohužel na rozdíl od vás nejsem jasnovidec, abych předem poznal, kdo mi to volá z čísla, které nemám v seznamu, a co mi chce.
Když už citujete, "zapomněl" jste hned následující větu: "Nechtěný hovor navíc mohu rychle ukončit se zanedbatelnými náklady." Takže tak.
Ale nezapomněl. Jen už jsem na to odpovídal tolikrát, že už mi bylo trapné to opakovat ještě jednou. Takže speciálně pro vás znovu: ne vždy je to tak snadné.