Microsoft získal cenu Největší firemní slídil za patentování technologie „Content Distribution Regulation by Viewing User“, která umožňuje prostřednictvím zařízení Xbox 360's Kinect kamerové sledování domácností za účelem zvýšení vymahatelnosti autorských práv.
Tato technologie má umožnit držitelům autorských práv sledování lidí v jejich domácnostech primárně za účelem zpoplatnění každé konkrétní osoby, která sleduje daný program. Placení za autorsky chráněný obsah, například za filmy, by se tak mohlo odvíjet od počtu osob, které film sledují. V případě, že tento počet nebude odpovídat licenci, tak se promítání přeruší, dokud nebude zaplacena licence pro větší počet osob. Tato technologie by měla být schopna také kontrolovat věk nebo pohlaví diváků nebo přímo určit identitu konkrétního diváka. To by pak mohlo být využíváno k lepšímu zacílení reklamy.
Tato technologie Microsoftu je skutečným zhmotněním Velkého Bratra, neboť vstupuje do výlučně soukromé sféry, do obydlí. Tato invaze do soukromí je přitom motivována jako řada jiných útoků na soukromí snahou o rozšiřování možností zpoplatnění autorských práv. Nezbývá než doufat, že zákazníci sami podobná zařízení na trhu odmítnou. Pokud se ovšem o jejich možnostech a hrozbách pro své soukromí vůbec před nákupem dozvědí.
Dobrý den,
podrobnější zprávu včetně jednotlivých odůvodnění výherců anticen najdete určitě na našem webu www.bigbrotherawards.cz.
Za IuRe
Libecajtová Tereza
Ono nejen pozna pocet, tech osob, ono pozna zcela konkretni osoby. Technicky neni problem napr zjistovat data typu "tatinek se vecer dival na Pcko, maminka dopoledne cucela na samadoma .... deticky cumi na animacek" ... porad nic proti nicemu? Mno regnete si M$ market, registrujte si tam kreditku ... a voiala, mame ty data naprosto jmenovite.
Do sveho obydli ji ale kazdy nechava vstupovat vedome a zcela dobrovolne (stale zapominate ze jde o teorii, ne prakticky vyrobek). Narozdil napriklad od tisicu spehovacich kamerovych systemu, zbytecnych cipovych karet na monopolni sluzby (Opencard), osobnich udaju verejne dostupnych pres Obchodni rejstrik atd.
Identitu konkretniho divaka dnes dokaze urcite kdejake kino, ktere ma predprodej listku pres internet a plati se tam kartou nebo prokazuje prukazem Filmoveho klubu :-)
Zakoncete to proste tim, ze "Microsoft neni cool" a nemusite se v tom uz dal patlat.
Porad nejak nevidim, kde me to zarizeni ma jako smirovat? V tom ze hlida kolik lidi je před obrazovkou? V tom ze rozpozna ze je tam dite? Ja si pod pojmem smirovani predstavuju sber informaci o chovani, ne technologii, která ma fungovat jako "listek do kina", kde to taky neberu jako smirovani, když ho predkladam ke kontrole. Navíc jak pisu vyse MS si to nechal jen patentovat, zadne realne zarizeni, které by technologii využívalo nebylo predstaveno, ani se neplanuje...