Druhá největší tuzemská kabelová společnost Karneval Media přišla na způsob, jakým přesvědčit své zákazníky, aby přešli na digitální příjem kabelové televize. Od zavedení DVB-C přidává nové televizní programy pouze do digitální nabídky, zatímco analogový servis zůstává nezměněn. Poměr zákazníků s DVB-C a analogovou kabelovou televizí se bude postupně vyvíjet, časem všichni přejdou na digitální příjem. Dokud ale bude zájem o analogovou televizi, budeme ji provozovat,
řekl serveru DigiZone.cz technický ředitel Karnevalu Vladimír Petržílka.
Karneval je podle Petržílky připraven do svojí nabídky zařadit programy ve vysokém rozlišení obrazu. Očekávám, že první vlaštovky přijdou příští rok okolo Vánoc a budou to placené programy jako HBO nebo Cinemax,
uvedl technický ředitel Karnevalu. Komerční provoz DVB-C spustila společnost letos v lednu, dosud registruje asi 30 tisíc platících zákazníků. Pro příjem DVB-C je nutný kabelový digitální set-top-box a přístupová karta Karnevalu. V dohledné době by se ale na trhu měly objevit i integrované digitální televizory se vstupy pro DVB-C.
Kromě Karnevalu nabízí od letošního března DVB-C také karlovarská společnost Imperium TV. V jejím případě jde o bezdrátové vysílání prostřednictvím mikrovlnného systému MMDS z místního vysílače Rovina.