Tenhle clovek by mel zjevne byt v base a ne davat rozhovory ....
800M/3 = 270M ... takze chce tvrdit, ze na !provozovani! nejakeho prdleho SW je treba 270 ITku, kteri jej(a prave pouze jej a nic jineho) obsluhuji? Protoze +- 1M rocne je u nas tak +- ta castka kolik ten jeden ITk rocne stoji.
A s tim vyplacenim davek to pak vypada tak, ze zatimco v dobe kdy se to vse resilo papirove vsichni vsechny davky meli, tak v soucastnosti se stat nijak nezinyruje klidne s rokem i vice zpozdeni, takze nekteri lide jsou douhe mesice zcela bez penez.
Za ty IT stát platí klidně mezi 15 000 - 30 000 za jeden den, takže se jedná o nějakých 30 - 60 lidí. Ten systém je prostě extrémně rozsáhlý (zbytečně), pak si to žádá spousty lidí na jednotlivé části. OKSystem sedí na zlatém vejci.
Pohybuji se v B2B, ty částky, které za to stát dává jsou pro mě naprosto absurdní, za jeden systém na nějakou agendu. Jedná se o přibližně 1/3 náklady celé AirBanky nebo částka, za kterou vybudovala IT systémy banka Creditas.
Ten bájný vendor lock-in rozhodně nevytvořil OKsystem, ale vytvořilo ho MPSV. Tím, že se postupem času zbavilo prakticky všech lidí, kteří by rozuměli tomu, jak takové systémy zadávat, řídit, spravovat, provozovat. Když se zadavatel zbaví prakticky všech lidí kompetentních pro nějaký systém, buď tu roli převezme dodavatel nebo ten systém přestane fungovat. Ani jedno ale není chyba dodavatele.
Skoncilo to dohodou o vine a trestu. Ano, korupce se (obecne) vcelku slozite prokazuje. Ale namestek MPSV pochybil, k vine se priznal a o jeho skutecnych motivech muzeme jen spekulovat. Mate snad lepsi vysvetleni, proc namestek chtel, aby DXC po nakonec vyhranem tendru couvlo a tedy dal sanci OKacku z druheho mista? ;-)
Vylouceni byli poprve, ale to UOHS smetl ze stolu, pak prislo to uplaceni... Chapu, ze tuhle cast preskakujete, protoze to se vam do kramu nehodi. Ono kdyby bylo DXC natvrdo vylouceno jak tvrdite, tak pan namestek jaksi nema duvod uplacet, ze ? ;-)
A ze tomu statni zastupce a soud "uverili" fakt jeste nedoklada, jak to bylo doopravdy. Pouze nebylo dost dukazu pro jiny skutkovy popis veci. Coz ale jeste neznamena, ze seto cele nesemlelo nejak jinak. Kdyby to bylo kristalove ciste, jak tvrdite tak nedostal petilety zakaz cinnosti a pulmilionovou pokutu. Jako pleticha a priprava pro zneuziti pravomoci to vyhodnoceno bylo.
Jak uz psal kolega, ten pan nemuze za to za OKSystem vytvoril brutalni vendor lock a dojnou kravu z tehle systemu. Predchozi vlady jim sli na ruku jak spatnymi smlouvami tak neznalosti. 3 roky jsou mozna malo na prevzeti takoveho stareho molochu, ktery tam spravuje OKSystem. Predpokladam ze v tom je hardware a nejake predavani znalosti aby to mohli pripadne spravovat oni nebo nekdo mimo OKSystem a IBM.
No zrovna v pripade MPSV se dejou kolem zakazek zajimavy veci :-) Jaka nahodicka, ze nam tu urednik z MPSV uplaci ve prospech OK Systemu, ze? A kde na to ten urednik z MPSV asi tak bere a proc to dela? :D Same otazky...
Urcite jsem nechtel vyvolat za vsechny takove vendor lockiny muzou ty dotycne firmy. Ministerstva jdou tomu naproti tou neznalosti, svazujicimi se zakony nebo i udelani zadani tak aby se o to mohlo uchazet jen velke firmy nebo tou slozitosti, kterou za kterou z velke casti muze neznalost a tocime se furt v kruhu.
Uvidime co bude za ty 3 roky jestli to zase nedostane OKSystem protoze se zmeni politicke vedeni, ktere rekne ze to nelze delat jinak, protoze lidi co by meli vstrebat znalosti tam nebudou a nove vedeni rekne ze dokumentace nepomuze vybrat jineho dodavatele.
Zase lžete, jak je vaším zvykem. Kdyby vás opravdu zajímaly odpovědi na vaše otázky, místo lhaní byste si zjistil, jak to celé bylo, nebo alespoň jak dopadly soudy. Mimochodem, OKsystem v této kauze (ani v žádné jiné) nebyl z ničeho podezříván. Což byste také věděl, kdyby vás zajímala fakta a ne vaše lži.
Asi jste nikdy nedělal jako dodavatel pro státní správu - smlouvu a licenční ujednání vždy vytváří úřad, dodavatel buď bere jak to je nebo žádnou smlouvu nepodepíše. Pokud si matně vzpomínám, tak smlouvy v oblasti IT byly předmětem kontrol ze strany ÚOHS opakovaně a to za posledních 15+ let. A zákaz plnění vznikl jen jednou - když Fujitsu zneužilo za Šišky a Drábka smlouvy na dodávky MS licencí pro vnitro na dodávku vývoje nových systémů pro MPSV.
Legislativa v sociální oblasti je nejvíce novelizovaná oblast od roku 1993 (informace od Výzkumného ústavu práce a sociálních věcí). A ano, prováděcí vyhlášky legislativu dále tvarují v zadání, co mají systémy umět. Ale vyhlášky tvoří úředníci daného resortu, ne dodavatel. Takže složitost a komplexita IT řešení odpovídá požadavkům zadavatele. A je jedno, zda jde o MPSV, MV nebo MZe…
Spekulujete o nich vy. Náměstek to vysvětlil, státní zástupce a soud mu uvěřili, proto schválili dohodu o vině a trestu. A jak je vaším špatným zvykem, opět píšete lži. Nikdo nechtěl, aby DXC couvlo z vyhraného tendru, protože DXC ten tendr nevyhrálo. Tendr nemůže vyhrát někdo, kdo z něj byl vyloučen. Abyste si zase nemusel vymýšlet, rovnou předesílám, že to vyloučení potvrdily i všechny odvolací instance. Kromě své zášti nemáte vůbec nic.