Kritizovat je snadne, zvlast kdyz ma nekdo vztek na konkretni osobu, coz je z komentare citit. Tento komentar vypada na nejakeho ukrivdeneho a pomstychtiveho byvaleho zamestnance z 3E :)
Muzu k tomu dodat jen to, ze pan Ouska je uzasny clovek, ktery pro svet a pro lidi vytvari skvele sluzby a prokdukty. Je to vizionar ktereho stoji za to nasledovat. Europe Easy Energy byla jeho skvelym projektem, ktera ted po prodeji uspesne pokracuje. Obbod je dalsi projekt ktery muze mit budoucnost.
Je snadne takto hloupe odsoudit nekoho koho vubec neznate jen na zaklade nejakych omezenych domenek :)
Vzdycky kdyz se nekdo dostane nahoru, je potreba ho poradne zaslapat v diskuzi (hlavne anonyme bez odpovednosti) do zeme, abysme mu nemuseli tak moc zavidet :)
Mě přijde extrémně směšné říkat někomu, kdo omylem přijde k pár milionům založením jedné ze 150 energetických společnosti, multimilionář. Jeho firma zkrachovala, protože je to nervní vidlák a prostě to neumí a ani si není schopný sehnat tým kvalitních lidí, kteří tu práci budou dělat za něj. To již dokázal ve spol. Europe Easy Energy.
Připadá mi, že celý seriál je tak trochu o něm. Je podobný Lavimu, stejný arogantní primitiv, který si myslí, že se z něho všichni kolem něho pokálejí. K seriálu Vyšehrad se dostal jako slepý k houslím.
Obbod může vydělávat dalšími aspekty, než jen 150Kč za prohlížení filmů. Dalším zdrojem peněz je reklama, čím více bude slavný Obbod, tím více a dražší reklamy budou chtít být na webu prezentovány. Ale potencionál v tom určitě nevidím. Tohle není 1 ze 150ti konkurnčních firem na trhu, ale na světě, kde tento nový start up má stejné ceny jako ostřílený a populární netflix. Je to něco jako založit nový prohlížeč, když už je na trhu populární a oblíbený google. To by Obbod musel nabízet zajímavější a lákavější výhody než Netflix, a to mají kluci z Netflixu ošefované, aby je nějaký obtloustlý starý prďola ze zkrachovalé Europe Easy Energy neporazil :)
Je stále více lidí, kteří si raději seriál nebo film stáhnou z webu nebo si ho online pustí zdarma, než aby platili peníze jen proto, že mají více filmů na jedné stránce. Kdyby youtube spustil platformu jako je netflix, rozdrtí naprosto všechny.
Dědkovi podle všeho dochází peníze, a tak se zkouší pouštět do nového projektu.
No s tema "kvantama obsahu" to neni moc zhave ani na americkem Netflixu. Zakladem jsou vlastni serialy, ktere jsou nyni uz dostupne i u nas, prevzate serialy maji se zpozdeni (stejne jako u nas) a pak je tam filmova produkce, coz jsou povetsinou starsi veci a pak skoro zadarmo nakoupene strasidelne braky. Sem tam se prihodi nejaky slusnejsi dokument, ale povetsinou take celkem hruza.
Přesná čísla říci není možné, závisí to na více věcech, ale co říci možné je a s velkou jistotou je fakt, že pokud by sérii pověsil rovnou na youtube a dosáhl tam 1 mio + shlédnutí, odpovídající počet Like a odběratelů, vydělal by mnohonásobně více, než na nějaké obskurní soukromé "internetové televizi". Tohle ví každý youtuber, takže mě zaráží, že to neví člověk tvářící se jako vizionář a technologický mág...
Nebud mudrlant a negeneralizuj. Proste kazdy ma nejaky vzorec chovani, ja napriklad platim subscription u 3 sluzeb a jsem spokojen. Jen tak pro zasmani jsem si rekl, schavlne se zkusim regnout .... muj pokus o registraci skoncil v momente kdy chteli moje telefonni cislo/ proc proboha ?
Protoze mi nabidnou "vyssi" zabezpeceni prihlaseni ? O tom si snad ma rozhodnout zakaznik jak je pro nej sluzba dulezita a udaje citlive .... V tomhle se proste nekteri nepouci, porad se chovaj jak chudaci z microsoftu ktery pri registraci na live ucet chteli znat pomalu pocet prouzku na trenkach ... (zepredu/zezadu ;-) ).
"Multimilionář" pan Ouška pustil chlup a za půl mega nám natočil pět vtipných večerníčků. Věřme, že mu nálada vydrží a pustí za dalšího půl mega ještě dalších pět dílů. Proč kvůli tomu vyráběl "televizi" nechápu. Stačilo to pověsit na Youtube a mohl docela výrazně ušetřit. Že by se ta "televize" bez nabídky za 150 korun/měsíc chytla a něco vydělala, tomu by nevěřil ani sám Lavický.
Celkem by mne zajimalo, jaky duvod asi tak muze mit zakaznik platit za neco, ceho se na nej zdarma vali denne tuny v TV, a ceho se stovky tun vali zcela zdarma zdaleka nejen na youtube.
Pokud by existovala sluzba, ktera by nabizela veskerou tvorbu (film, hudba, knihy ... ) a to v den premiery/vydani, pak by mela zcela jiste nejaky potencial oslovit nejake % populace. Kdyby chtela rekneme stokorunu mesicne, a oslovila 10% populace (coz nevidim jako zcela nemozne), znamenalo by to prijmy ve stovkach miliard Kc rocne.
Misto toho tu ovsem mame desitky, spise stovky a tisice vsemoznych uzasnych sluzeb, ktera kazda jedna nabizi archeologicke vykopavky, kazda jedna chce 2-3 stokoruny, a ani vsechny dohromady neobsahnou pravdepodobne ani 50% tvorby.
Vskutku jako zakaznik nejsem zvedav ani na 2, 3, 4 nebo 5 ruznych sluzeb, jelikoz nehodlam (a to ani z pozice nekoho, kdo se zivi v IT, tudiz si poradi) resit 2, 3, 4 ... prehravace, kazdy jeden pro jednu konkretni sluzbu, fungujici na jedinem vyvolenem systemu, nehodlam resit neustale nefunkcni DRM, ktere tak maximalne obtezuje toho, kdo zaplati, nehodlam se ani zaobirat resenim, proc polovina serialu je dostupna u A, a druha u B atd atd. Stejne tak mne naprosto nezajimaji smluvni vztahy vydavatelu, a jejich politika exkluzivnich prav pro dany region.
Proc bych to vse mel probuh absolvovat, a jeste za to nekomu platit?
Stačí se zamyslet nad poměrem cena/výkon.
- v USA můžete mít Netflix za 8 USD, tzn. cca 200 Kč. Za to máte kvanta obsahu.
- v ČR můžete mít Netflix za 8 EUR tzn. cca 216 Kč. Za to máte ale obsah ořezanější než Američan, protože na leccos mají výhradní práva televizní stanice, a Netflix je tím pádem nesmí nabízet
- a pak tu máme různé pseudoslužby s tristní nabídkou, co se snaží konkurovat cenou. No, zaváděcí cena za 150 Kč opravdu jen tak někoho neohromí - přičemž ještě píší, že je ta cena vlastně snížená kvůli tomu, že se jedná o betu.
A to člověk ani neřeší kupní sílu. Je mi jasné že ve státech nikoho kupní síla Čecha nezajímá, a proto nebudou ty filmy nabízet levněji. Ale s touhle zaváděcí cenou těžko prorazí.
Stream po 10 letech (temer presne :)) ? Tam to zachranila koupe Seznamem, ale kdo koupi tohle?
Pri cenach za vyrobu video obsahu plus cena technologie (to Stream mel aspon vlastni zelezo, tady se s poctem divaku bude cena zvysovat) a jak funguje reklamni trh na internetu je to jenom otazka casu, kdy dojdou penize.
Češi prostě nejsou zvyklí za videoobsah platit a 150,-/měsíčně rozhodně není cena, která by je to naučila (natož pak ještě prezentovaná jako zaváděcí).
To kopání do YouTubu taky moc nechápu. Dají první díl(y) zdarma na YouTube, což je zajímavý marketingový tah (většina toho milionu shlédnutí, se kterým se ve článku chlubí, je právě z YT), ale pak se diví, že se tam objevují i další.