Marissa Mayer plánuje Yahoo zaměřené na mobilní aplikace a pevnější vazby s Facebookem. To první je diskutabilní a sama Mayer to nakonec zmiňuje hlavně v komentáři k nutnosti snížit počty mobilních aplikací tak, aby byly atraktivnější a srozumitelnější pro uživatele.
To druhé je logické, ale problematické. Byť pro Yahoo jde hlavně o snahu uplatnit sociální množství obsahu, kterým disponuje. V sociální oblasti Mayer zdůrazňuje to, co je naprosto zřejmé, tedy že „uživatelé chtějí sdílet své zájmy se svými přáteli.“
Yahoo se stále nedaří nejlépe – podle EMarketer Inc tento rok podíl na trhu inzerce poklesne na 8 procent (z 9.3 v loňském roce). Facebook si měl z 14 procent polepšit na patnáct a Google v této oblasti vede s osmnácti procenty.
Nedaří se ani ve vyhledávání, kde Yahoo není příliš spokojeno s výsledky spolupráce s Microsoftem. Ta dopadla tak, jak se očekávalo: Microsoft získal (a stále získává) tržní podíl na úkor Yahoo. Dohoda s Microsoftem je přitom uzavřena na deset let (od roku 2010) a jediným výsledkem je skutečně posílení Microsoftu. Pozici Google ale vzájemná spolupráce nijak neohrozila.
Marissa Mayer převzala Yahoo po Scottu Thompsonovi, který v pozici šéfa nevydržel prakticky ani šest měsíců. A navíc odešel v souvislost s aférou týkající se pochybností okolo informací poskytnutých o jeho vzdělání. Z Yahoo poté odešel i jeden z jeho původních a nejznámějších zakladatelů, Jerry Yang.
V roce 2012 Yahoo dosáhlo příjmů ve výši 5 miliard dolarů, zhruba shodných s rokem předchozím a nižších, než v roce 2010 (6,3 miliardy). Pro Yahoo je podle Marissy Mayer ale stále důležité držet se čtyř zásadních věcí – vyhledávání, inzerce, mobilních uživatelů a videa. V tom prvním se nedaří, v druhém také příliš ne. Mobilní uživatelé jsou velkou neznámou (a je otázka jestli sníženi počtu mobilních aplikací, kterých má Yahoo přes 50, může znamenat velký rozdíl) a ve videu asi těžko lze konkurovat něčemu jako je YouTube.
Na druhou stranu, Yahoo má na 200 milionů mobilních uživatelů měsíčně, soustředit se na snahu o jejich využití je tedy více než logické. Otázkou zůstává, jaký se podaří najít obchodní model – reklama v mobilních telefonech je stále problematická.
Co se Yahoo pod novým vedením povedlo je pravděpodobně redesign Flickr.com, kde došlo k růstu počtu nahrávaných fotografií (25% růst) ale zároveň k poklesu návštěvnosti (v USA). A úspěšný bude nejspíše i redesign e-mailové služby, která stále patří k jedněm z nejpoužívanějších na světě.
Lze od Yahoo očekávat něco nového? Těžko říci. Mayer každopádně vyloučila, že by se Yahoo vydalo do světa hudby. Stejně tak uvedla, že nelze očekávat žádné přidávání nového obsahu, byť obsah hraje podstatnou roli ve většině oblastí, na které Yahoo míří. Yahoo se nepustí ani do map.